BibTex RIS Kaynak Göster

Seven Principles Of Chickering and Gamson for a Good Educatıon by Classroom Teachers and Pre-Service Classroom Teachers

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: XVI, - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh316

Öz

For the growth of the human model requiring of modern education many innovations has been made in the field of education and it has been tried to provide the students learn more effectively. Educators put forward the criteria for the quality education. For a good education seven principles was put forward by Gamson between these criterias. This study was aimed to determine the views of classroom teachers and pre-service classroom teachers on for a good education seven principles. In this study, "Scale View on for a Good Education Seven Principles" was used as the data collection tool. The samples of this study consist of classroom teachers, 4th grade and 2nd grade pre-service classroom teachers. It has been reached that there is not statistically significant difference between the views of classroom teachers, 4th grade and 2nd grade pre-service classroom teachers on the for a good education seven principles. Classroom teachers has agreed with the lesser interaction of faculty-student than the other principles. It could be said that 4th grade and 2nd grade pre-service classroom teachers has agreed with the more respecting diverse talents and ways of learning styles principle than the other principles.

Kaynakça

  • AÇIKGÖZ, K.Ü. (2003). Aktif öğrenme, İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. AÇIKGÖZ, K.Ü. (2004). Aktif öğrenme. (6. Baskı). İzmir: Kanyılmaz Matbaası. ARBAUGH, J. B. and HORNİK, S. (2006). Do Chickering and Gamson’s Seven Principles Also Apply to Online MBAs?, The Journal of Educators Online, 3(2), 1-18. ARI, E. (2011). Temel kavramlar. S. BÜYÜKALAN FİLİZ, (Ed.), Öğrenme ve Öğretmen Yaklaşımları (1. Baskı) içinde (2-21). Ankara: Pegem Akademi. ASTIN, A.W. (1993). Four Critical Years: Effect of College on Beliefs, Attitudes, and Knowledge. San Francisco: Jossey-Bass. AYDEDE, M.N. ve KESERCİOĞLU, T. (2012). Aktif öğrenme uygulamalarının öğrencilerin kendi kendine öğrenme becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 37-49. AYDOĞDU, S., DOYMUŞ, K. ve ŞİMŞEK, U. (2012). Instructors’ practice level of checkering and gamson learning principles, Mevlana International Journal of Education, 2(2), 11-24. BAŞAR, H. (1994). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Yayınları. CABONI, T.C., MUNDY, M.E. and DUESTERHAUS, M.B. (2002). The implications of the norms of undergraduate college students for faculty enactment of principles of good practice in undergraduate education. Peabody Journal of Education, 77(3), 125-137. CAN, A. (2013). Spss ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. (baskı), Ankara: PegemA Yayıncılık. CHİCKERİNG, A.W. (1991). Institutionalizing the seven principles and the faculty and institutional inventories. In A. W. Chickering and Z. F. Gamson (eds.), Applying the Seven Principles of Good Practice in Undergraduate Education (s. 51-61). San Francisco, CA: Jossey-Bass. CHİCKERİNG, A. W. and EHRMANN, S. C. (1996). Implementing the seven principles: Technology as lever. AAHE Bulletin, 49(2), 3-6. CHİCKERİNG, A.W. and GAMSON, Z. (1987). Seven principles of good practice in undergraduate education. AAHE Bulletin, 39(7), 3-7.
  • CHICKERING, A. W., and GAMSON, Z. E. (1991). Appendix A: Seven principles of good practice in undergraduate education. In A. W. Chickering and Z. F. Gamson (eds.), Applying the Seven Principles of Good Practice in Undergraduate Education (s. 63-69). San Francisco, CA: Jossey-Bass. ÇEPNİ, S. ve ÇİL, E. (2009). Fen ve teknoloji programı ilköğretim 1. ve kademe öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ÇOLAK, E. (2011). Öğrenme - öğretme süreçlerinde yeni yaklaşımlara dayalı örnek uygulamalar. S. FER, (Ed.), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (1. Baskı) içinde (236-256). Ankara: Anı Yayıncılık. DEMİREL, Ö. (1999a). Plandan Değerlendirmeye Öğrenme Sanatı. Ankara: PegemA Yayınları. DEMİREL, Ö.(1999b). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayınları. DOYMUŞ, K. ve KOÇ, Y. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modelinin sınıftaki uygulaması, Dicle Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2),174-183. DOYMUŞ, K., ŞİMŞEK, Ü. ve BAYRAKÇEKEN, S. (2004). İşbirlikli öğrenme yönteminin Fen Bilgisi dersinde akademik başarı ve tutuma etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2), 103-115. GRAHAM, C., CAGILTAY, K., LİM, B., CRANER, J. and DUFFY, T. M. (2001). Seven Principles of Effective Teaching: A Practical Lens for Evaluating Online Courses. Retrieved August 30, 2013, from http://technologysource.org/article/seven_principles_of_effective_teaching/. JUNCO, R., HEIBERGERT, G. and LOKENT, E. (2011). The effect of Twitter on college student engagement and grades. Journal of Computer Assisted Learning, 27, 119-132. KARAMUSTAFAOĞLU, O. ve YAMAN, S. (2010). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık. KEMP, J., E. (1971). Instructional Design: A Plan for Unit and Course Development. California: Lear Seigler, Inc./ Fearon Publishers. KORKMAZ, İ. (2007). Eğitim programı: Tasarımı ve Geliştirilmesi ed: Doğanay A. Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık. McCABE, D. and MEUTER, M. (2011). “A student view of technology in the classroom: Does it enhance the seven principles of good practice in undergraduate education?,” Journal of Marketing Education, 33(2), 149-159. NADLER, D.P. (1994). Communication Apprehension of Selected FirstYear Students at Southern Illinois University at Carbondale, Unpublished Doctoral Dissertation, Illinois: Southern Illinois University at Carbondale.
  • NICOL, D. J., and MACFARLANE-DICK, D. (2006). Formative assessment and self-regulated learning: A model and seven principles of good feedback practice. Studies in Higher Education, 31, 199-218. NORRIS, J.A. (2003). Looking at classroom management through a social and emotional learning lens [Electronic version]. Theory Into Practice, 42(4), 313-318. ÖZÇELİK, D., A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları. ÖZDEN, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme, 7. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık. PASCARELLA, E. T. (1980). Student-faculty informal contact and college outcomes, Review of Educational Research, 50(4), 545-95. PROSSER, M. and TRIGWELL, K., (1999). Relational perspectives on higher education teaching and learning in the sciences, Studies in Science Education, 33, 31-60. SENEMOĞLU, N. (2000). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi. SEZEK, F. (2012). "Teaching cell division and genetics through jigsaw cooperative learning and individual learning.", Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies. , 4(3), 1323-1336. SEZEK, F. (2013). A new approach in teaching the features and classifications of invertebrate animals in biology courses, Mevlana International Journal of Education, 3(2), 99-111. SIVAN, A., LEUNG, R.W., WOON, C., and KEMBER, D. (2000). An implementation of active learning and its effect on the quality of student learning, Innovations in Education and Training International, 37(4), 381-389. ŞİMŞEK, U., AYDOĞDU, S. ve DOYMUŞ, K. (2012). İyi bir eğitim için yedi ilke ve uygulanması, Eğitim ve öğretim araştırmaları dergisi, 1(4), 241-2 YAVUZ, F. (2008). Yüzeysel ve derin öğrenme açısından dil öğrenme stratejilerine genel bir bakış, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 155-1

SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE İYİ BİR EĞİTİM İÇİN CHICKERING VE GAMSON’UN YEDİ İLKESİ

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: XVI, - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh316

Öz

Modern eğitimin gerektirdiği insan modelinin yetiştirilmesi için eğitim alanında birçok yenilik yapılmakta, öğrencilerin daha etkili öğrenmeleri sağlanmaya çalışılmaktadır. Eğitimciler kaliteli eğitim için birçok ilkeler öne sürmektedir. Gamson tarafından öne sürülen iyi bir eğitim için yedi ilke bu ilkeler arasında yer almaktadır. Bu çalışma sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmen adaylarının iyi bir eğitim için yedi ilke hakkında görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada "İyi Bir Eğitim İçin Yedi İlke Hakkında Görüş Ölçeği" veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu çalışmanın örneklemi sınıf öğretmenleri ile 4.sınıf ve 2.sınıf sınıf öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Sınıf öğretmenleri ile 4.sınıf ve 2.sınıf sınıf öğretmen adaylarının iyi bir eğitim için yedi ilke hakkındaki görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmemiştir. Sınıf öğretmenleri öğrenci-okul etkileşimi ilkesine diğer ilkelere göre daha az katılmışlardır. 4.sınıf ve 2.sınıf sınıf öğretmen adayları farklı yetenek ve öğrenme biçimlerine karşı hoşgörülü olma ilkesine diğer ilkelere göre daha çok katıldıkları söylenebilir.

Kaynakça

  • AÇIKGÖZ, K.Ü. (2003). Aktif öğrenme, İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. AÇIKGÖZ, K.Ü. (2004). Aktif öğrenme. (6. Baskı). İzmir: Kanyılmaz Matbaası. ARBAUGH, J. B. and HORNİK, S. (2006). Do Chickering and Gamson’s Seven Principles Also Apply to Online MBAs?, The Journal of Educators Online, 3(2), 1-18. ARI, E. (2011). Temel kavramlar. S. BÜYÜKALAN FİLİZ, (Ed.), Öğrenme ve Öğretmen Yaklaşımları (1. Baskı) içinde (2-21). Ankara: Pegem Akademi. ASTIN, A.W. (1993). Four Critical Years: Effect of College on Beliefs, Attitudes, and Knowledge. San Francisco: Jossey-Bass. AYDEDE, M.N. ve KESERCİOĞLU, T. (2012). Aktif öğrenme uygulamalarının öğrencilerin kendi kendine öğrenme becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 37-49. AYDOĞDU, S., DOYMUŞ, K. ve ŞİMŞEK, U. (2012). Instructors’ practice level of checkering and gamson learning principles, Mevlana International Journal of Education, 2(2), 11-24. BAŞAR, H. (1994). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Yayınları. CABONI, T.C., MUNDY, M.E. and DUESTERHAUS, M.B. (2002). The implications of the norms of undergraduate college students for faculty enactment of principles of good practice in undergraduate education. Peabody Journal of Education, 77(3), 125-137. CAN, A. (2013). Spss ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. (baskı), Ankara: PegemA Yayıncılık. CHİCKERİNG, A.W. (1991). Institutionalizing the seven principles and the faculty and institutional inventories. In A. W. Chickering and Z. F. Gamson (eds.), Applying the Seven Principles of Good Practice in Undergraduate Education (s. 51-61). San Francisco, CA: Jossey-Bass. CHİCKERİNG, A. W. and EHRMANN, S. C. (1996). Implementing the seven principles: Technology as lever. AAHE Bulletin, 49(2), 3-6. CHİCKERİNG, A.W. and GAMSON, Z. (1987). Seven principles of good practice in undergraduate education. AAHE Bulletin, 39(7), 3-7.
  • CHICKERING, A. W., and GAMSON, Z. E. (1991). Appendix A: Seven principles of good practice in undergraduate education. In A. W. Chickering and Z. F. Gamson (eds.), Applying the Seven Principles of Good Practice in Undergraduate Education (s. 63-69). San Francisco, CA: Jossey-Bass. ÇEPNİ, S. ve ÇİL, E. (2009). Fen ve teknoloji programı ilköğretim 1. ve kademe öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ÇOLAK, E. (2011). Öğrenme - öğretme süreçlerinde yeni yaklaşımlara dayalı örnek uygulamalar. S. FER, (Ed.), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (1. Baskı) içinde (236-256). Ankara: Anı Yayıncılık. DEMİREL, Ö. (1999a). Plandan Değerlendirmeye Öğrenme Sanatı. Ankara: PegemA Yayınları. DEMİREL, Ö.(1999b). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayınları. DOYMUŞ, K. ve KOÇ, Y. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modelinin sınıftaki uygulaması, Dicle Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2),174-183. DOYMUŞ, K., ŞİMŞEK, Ü. ve BAYRAKÇEKEN, S. (2004). İşbirlikli öğrenme yönteminin Fen Bilgisi dersinde akademik başarı ve tutuma etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2), 103-115. GRAHAM, C., CAGILTAY, K., LİM, B., CRANER, J. and DUFFY, T. M. (2001). Seven Principles of Effective Teaching: A Practical Lens for Evaluating Online Courses. Retrieved August 30, 2013, from http://technologysource.org/article/seven_principles_of_effective_teaching/. JUNCO, R., HEIBERGERT, G. and LOKENT, E. (2011). The effect of Twitter on college student engagement and grades. Journal of Computer Assisted Learning, 27, 119-132. KARAMUSTAFAOĞLU, O. ve YAMAN, S. (2010). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık. KEMP, J., E. (1971). Instructional Design: A Plan for Unit and Course Development. California: Lear Seigler, Inc./ Fearon Publishers. KORKMAZ, İ. (2007). Eğitim programı: Tasarımı ve Geliştirilmesi ed: Doğanay A. Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık. McCABE, D. and MEUTER, M. (2011). “A student view of technology in the classroom: Does it enhance the seven principles of good practice in undergraduate education?,” Journal of Marketing Education, 33(2), 149-159. NADLER, D.P. (1994). Communication Apprehension of Selected FirstYear Students at Southern Illinois University at Carbondale, Unpublished Doctoral Dissertation, Illinois: Southern Illinois University at Carbondale.
  • NICOL, D. J., and MACFARLANE-DICK, D. (2006). Formative assessment and self-regulated learning: A model and seven principles of good feedback practice. Studies in Higher Education, 31, 199-218. NORRIS, J.A. (2003). Looking at classroom management through a social and emotional learning lens [Electronic version]. Theory Into Practice, 42(4), 313-318. ÖZÇELİK, D., A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları. ÖZDEN, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme, 7. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık. PASCARELLA, E. T. (1980). Student-faculty informal contact and college outcomes, Review of Educational Research, 50(4), 545-95. PROSSER, M. and TRIGWELL, K., (1999). Relational perspectives on higher education teaching and learning in the sciences, Studies in Science Education, 33, 31-60. SENEMOĞLU, N. (2000). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi. SEZEK, F. (2012). "Teaching cell division and genetics through jigsaw cooperative learning and individual learning.", Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies. , 4(3), 1323-1336. SEZEK, F. (2013). A new approach in teaching the features and classifications of invertebrate animals in biology courses, Mevlana International Journal of Education, 3(2), 99-111. SIVAN, A., LEUNG, R.W., WOON, C., and KEMBER, D. (2000). An implementation of active learning and its effect on the quality of student learning, Innovations in Education and Training International, 37(4), 381-389. ŞİMŞEK, U., AYDOĞDU, S. ve DOYMUŞ, K. (2012). İyi bir eğitim için yedi ilke ve uygulanması, Eğitim ve öğretim araştırmaları dergisi, 1(4), 241-2 YAVUZ, F. (2008). Yüzeysel ve derin öğrenme açısından dil öğrenme stratejilerine genel bir bakış, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 155-1
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Zorlu Bu kişi benim

Fulya Zorlu Bu kişi benim

Fatih Sezek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: XVI

Kaynak Göster

APA Zorlu, Y., Zorlu, F., & Sezek, F. (2012). SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE İYİ BİR EĞİTİM İÇİN CHICKERING VE GAMSON’UN YEDİ İLKESİ. Tarih Okulu Dergisi, 2013(XVI). https://doi.org/10.14225/Joh316
AMA Zorlu Y, Zorlu F, Sezek F. SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE İYİ BİR EĞİTİM İÇİN CHICKERING VE GAMSON’UN YEDİ İLKESİ. Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2012;2013(XVI). doi:10.14225/Joh316
Chicago Zorlu, Yusuf, Fulya Zorlu, ve Fatih Sezek. “SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE İYİ BİR EĞİTİM İÇİN CHICKERING VE GAMSON’UN YEDİ İLKESİ”. Tarih Okulu Dergisi 2013, sy. XVI (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh316.
EndNote Zorlu Y, Zorlu F, Sezek F (01 Aralık 2012) SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE İYİ BİR EĞİTİM İÇİN CHICKERING VE GAMSON’UN YEDİ İLKESİ. Tarih Okulu Dergisi 2013 XVI
IEEE Y. Zorlu, F. Zorlu, ve F. Sezek, “SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE İYİ BİR EĞİTİM İÇİN CHICKERING VE GAMSON’UN YEDİ İLKESİ”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XVI, 2012, doi: 10.14225/Joh316.
ISNAD Zorlu, Yusuf vd. “SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE İYİ BİR EĞİTİM İÇİN CHICKERING VE GAMSON’UN YEDİ İLKESİ”. Tarih Okulu Dergisi 2013/XVI (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh316.
JAMA Zorlu Y, Zorlu F, Sezek F. SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE İYİ BİR EĞİTİM İÇİN CHICKERING VE GAMSON’UN YEDİ İLKESİ. Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013. doi:10.14225/Joh316.
MLA Zorlu, Yusuf vd. “SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE İYİ BİR EĞİTİM İÇİN CHICKERING VE GAMSON’UN YEDİ İLKESİ”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XVI, 2012, doi:10.14225/Joh316.
Vancouver Zorlu Y, Zorlu F, Sezek F. SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE İYİ BİR EĞİTİM İÇİN CHICKERING VE GAMSON’UN YEDİ İLKESİ. Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013(XVI).