BibTex RIS Kaynak Göster

The Seduced Subject: An Introduction to the Criticism of Psychohistorical Knowledge (A Framework)

Yıl 2010, Cilt: 2010 Sayı: VIII, - , 01.12.2009

Öz

History is a kind of knowing activity. Therefore, subject-object relations has central important role in some attempt of understanding about history. Hence, history that uncontained comprehension of clear subject-object relations is not much practical. It clear that are parallelism in between the verity of historical knowledge and the conceptions of subject and object. In this paper, we will investigate the relation between psychohistorical knowledge that has subject-centrism and subject.

AYARTILMIŞ ÖZNE: PSİKOTARİHSEL BİLGİNİN ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ (BİR TASLAK)

Yıl 2010, Cilt: 2010 Sayı: VIII, - , 01.12.2009

Öz

Tarih, bir tür bilme etkinliğidir. Bundan dolayı tarihe dönük herhangi bir kavrayış girişiminde özne-nesne ilişkisi merkezi bir öneme sahiptir. Bu doğrultuda denilebilir ki, oldukça gerilimli olan özne-nesne ilişkisinin net bir biçimde tanımlanmadığı bir tarih anlayışı pek anlamlı değildir. Dolayısıyla tarihsel bilginin sıhhati ile özne-nesne kavramlarının kavranışı arasında belirgin bir ilişki vardır. Bu çalışmamızda, öznenin merkeze alındığı tarih anlayışının neden olabileceği bir ölçüsüzlük örneği olarak görülebilecek olan psikotarihsel bilgi ile özne ilişkisini incelemeye çalışacağız.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Alican Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: VIII

Kaynak Göster

APA Alican, M. (2009). AYARTILMIŞ ÖZNE: PSİKOTARİHSEL BİLGİNİN ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ (BİR TASLAK). Tarih Okulu Dergisi, 2010(VIII).
AMA Alican M. AYARTILMIŞ ÖZNE: PSİKOTARİHSEL BİLGİNİN ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ (BİR TASLAK). Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2009;2010(VIII).
Chicago Alican, Mustafa. “AYARTILMIŞ ÖZNE: PSİKOTARİHSEL BİLGİNİN ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ (BİR TASLAK)”. Tarih Okulu Dergisi 2010, sy. VIII (Aralık 2009).
EndNote Alican M (01 Aralık 2009) AYARTILMIŞ ÖZNE: PSİKOTARİHSEL BİLGİNİN ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ (BİR TASLAK). Tarih Okulu Dergisi 2010 VIII
IEEE M. Alican, “AYARTILMIŞ ÖZNE: PSİKOTARİHSEL BİLGİNİN ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ (BİR TASLAK)”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2010, sy. VIII, 2009.
ISNAD Alican, Mustafa. “AYARTILMIŞ ÖZNE: PSİKOTARİHSEL BİLGİNİN ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ (BİR TASLAK)”. Tarih Okulu Dergisi 2010/VIII (Aralık 2009).
JAMA Alican M. AYARTILMIŞ ÖZNE: PSİKOTARİHSEL BİLGİNİN ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ (BİR TASLAK). Tarih Okulu Dergisi. 2009;2010.
MLA Alican, Mustafa. “AYARTILMIŞ ÖZNE: PSİKOTARİHSEL BİLGİNİN ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ (BİR TASLAK)”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2010, sy. VIII, 2009.
Vancouver Alican M. AYARTILMIŞ ÖZNE: PSİKOTARİHSEL BİLGİNİN ELEŞTİRİSİNE GİRİŞ (BİR TASLAK). Tarih Okulu Dergisi. 2009;2010(VIII).