BibTex RIS Kaynak Göster

Determining The Perceptions of Primary School English Teachers on Subject Area Competencies

Yıl 2014, , - , 01.08.2014
https://doi.org/10.12780/UUSBD379

Öz

The aim of this study is to determine the self-perceptions of primary school English teachers on subject area competencies and to identify whether they differ or not in terms of some variables. In this study causal comparative method was used. The data of study was gathered with help of scale of English teachers about proficiency. The universe of the study includes 437 English teachers and sample of study was 195 English teachers working at state and private schools in the city center and the towns of Zonguldak. Frequency, percentage, arithmetical mean, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to analyze the data obtained from the study. According to the findings of the study, the self-perceptions of English teachers on subject area competencies were found quite high. According to seniority and taking an in-service course, no significant difference was found in any of the areas of competencies. According to gender, in Development of Language Skills and Cooperation with the School, Family and Society competency areas, in favor of female teachers; according to university graduation ,in Monitoring and Evaluation of Language Development (DGID) competency area, in favor of the graduates of educational faculty and according to the school they are working, in Development of language skills (DBG) competency area, in favor of private school teachers significant differences were found. Based on the results of the study some recommendations were made.

Kaynakça

  • Ah Lee, J. (2009). Teachers Sense of Efficacy in Teaching English, Perceived English Language Proficiency, and Attitudes Towards the English Language: A Case of Korean Public Elementary School Teachers. Dissertation, The Ohio State University, Colombus, OH.
  • Akpınar, B. (2004). Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Baykara, K. (2011). Öğretmen Adaylarının Bilişötesi Öğrenme Stratejileri ile Öğretmen Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 80-92.
  • Beltekin, N. (2010). Öğretmen Yeterlikleri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs, Hacettepe Üniversitesi, Beytepe-Ankara, 233-241.
  • Bilir, A. (2011). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihsel Evrimi ve İstihdam Politikaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44 (2), 223-246.
  • Bingöl M. ve Tuba, E. (2010). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterlikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri: İzmir İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Büyükduman, F. İ. (2006). İngilizce Öğretmen Adaylarının İngilizce ve Öğretmenlik Becerilerine İlişkin Öz-Yeterlik İnançları ve Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Coşkun, E., Gelen, İ. ve Öztürk, E. P. (2009). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yeterlik Algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (12), 140-163.
  • Coşkun, Eyüp, Özer, B. ve Tiryaki, E. N. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 123-136.
  • Çakır, Ö. ve Alıcı, D. (2009). Seeing Self as Others See You: Variability in Self-Efficacy Ratings in Student Teaching. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15 (5), 541-561.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Dede, Y. (2008). Matematik Öğretmenlerinin Öğretimlerine Yönelik Öz- Yeterlik İnançları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 741-757.
  • Demirel, Ö. (1989). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 5-26.
  • Demirel, Ö. (1991). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirmede Karşılaşılan Güçlükler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 25-39.
  • Güneş, S. (2011). Kimya Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterliklerinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güven, S. (2005). The Profile and The Perception of Professional Competencies of the First Stage State Primary School EFL Teachers. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Güven, S. ve Çakır, Ö. (2012). A Study on Primary School English Teachers’ Self Efficacy Beliefs. Eğitim ve Bilim, 37(163), 43-52.
  • Karaca, E. (2004). Öğretmen Adaylarının Planlama ve Öğretim Süreci Yeterliklerine İlişkin Algıları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Karaca, E. (2008). Eğitimde Kalite Arayışları ve Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 61-77.
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2008). Öğretmenlerin Yeterlik Algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 70-97.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kline, P. (1994). An Easy Guide to Factor Analysis. New York: Routledge.
  • Koç, A. (2010). Din Kültür ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 8 (19), 107-149.
  • Küçükoğlu, H. (2013). The Interface Between EFL Teachers’ Self Efficacy Concerning Critical Reading Comprehension and Some Select Variables. Procedia Social and Behavioral Sciences, 70, 1646-1650.
  • MEB, (2002), Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi http://otmg.meb.gov.tr/ Yayin.html (Erişim Tarihi: 03.01.2012).
  • MEB, (2006). TEDP Öğretmen Eğitimi Bileşeni Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. (Erişim Tarihi: 11 Mayıs 2010).
  • MEB, (2008). Öğretmen Yeterlikleri Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri. http://otmg.meb.gov.tr/alaningilizce.html (Erişim Tarihi: 11 Mayıs 2010).
  • Numanoğlu, G. ve Bayır, Ş. (2009). Bilgisayar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1),197-212.
  • Ortaçtepe, D. (2006). The relationship between teacher efficacy and professional development within the scope of an in service teacher education program. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Özel Alan Yeterlikleri Gelişim Raporu (2008); http://otmg.meb.gov.tr/YetOzel.html (Erişim Tarihi: 18.10.2012).
  • Özlük, Y. Ö. (2010). Türkçe Öğretmenlerini Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Bir Araştırma (Kırıkkale İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Saracaloğlu, A. S., Karasakaloğlu, N. ve Gencel, İ. E. (2010). Türkçe Öğretmenlerinin Öz yeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 265-283.
  • Saracaloğlu, A. S., Özşaker, M. ve Varol, R. (2012). Investigation of Professional Self Sufficiency Levels of Physical Education and Sports Teachers. International Journal of New Trends in Arts, Sports and Science Education, 1(3), 63-71.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 131-140.
  • Sünbül, A. M. ve Arslan, C. (2009). Öğretmen Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Bir Araştırma Örneği. tef.selcuk.edu.tr/salan/ sunbul/f/f17.doc (Erişim Tarihi: 02.10.2012).
  • Taşar, H. H. (2012). İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Yeterlik Algılarının İncelenmesi (Adıyaman İli Örneği). Verimlilik Dergisi, 4, 67-77.
  • Tschannen Moran, M. ve Woolfolk Hoy, A. (2001). Teacher Efficacy: Capturing An Elusive Construct. Teaching and Teacher Education, 17, 783–805.
  • Tunç Yüksel, B. (2010). Teacher Efficacy Beliefs of Turkish EFL Teachers: A Study With Turkish EFL Teachers Working at State Primary Schools. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eskişehir.
  • Uygur, M. (2010). İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Öğrencilerinin Öz- Yeterlik Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin. Değişkenlere Göre İncelenmesi.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2009). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 1-16.
  • Yavuz, Ş. (2007). Socio-Demographic Predictors of EFL Teacher Efficacy. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(2), 304-324.
  • Yeşilyurt, E. (2011). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğinin Genel Yeterliklerine Yönelik Yeterlik Algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 71-100.
  • Yılmaz, İ. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan ve Öz Yeterlik Algıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, K. ve Bökeoğlu, Ö. Ç. (2008). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yeterlik İnançları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 143-167.
  • Zehir Topkaya, E. ve Yavuz, A. (2011). Democratic Values Perceptions of and Teacher Self Efficacy Perceptions: A Case of Pre Service English Language Teachers in Turkey. Australian Journal of Teacher Education, 38(8), 32-49.
  • Ah Lee, J. (2009). Teachers Sense of Efficacy in Teaching English, Perceived English Language Proficiency, and Attitudes Towards the English Language: A Case of Korean Public Elementary School Teachers. Dissertation, The Ohio State University, Colombus, OH.
  • Akpınar, B. (2004). Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Baykara, K. (2011). Öğretmen Adaylarının Bilişötesi Öğrenme Stratejileri ile Öğretmen Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 80-92.
  • Beltekin, N. (2010). Öğretmen Yeterlikleri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs, Hacettepe Üniversitesi, Beytepe-Ankara, 233-241.
  • Bilir, A. (2011). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihsel Evrimi ve İstihdam Politikaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44 (2), 223-246.
  • Bingöl M. ve Tuba, E. (2010). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterlikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri: İzmir İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Büyükduman, F. İ. (2006). İngilizce Öğretmen Adaylarının İngilizce ve Öğretmenlik Becerilerine İlişkin Öz-Yeterlik İnançları ve Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Coşkun, E., Gelen, İ. ve Öztürk, E. P. (2009). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yeterlik Algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (12), 140-163.
  • Coşkun, Eyüp, Özer, B. ve Tiryaki, E. N. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 123-136.
  • Çakır, Ö. ve Alıcı, D. (2009). Seeing Self as Others See You: Variability in Self-Efficacy Ratings in Student Teaching. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15 (5), 541-561.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Dede, Y. (2008). Matematik Öğretmenlerinin Öğretimlerine Yönelik Öz- Yeterlik İnançları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 741-757.
  • Demirel, Ö. (1989). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 5-26.
  • Demirel, Ö. (1991). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirmede Karşılaşılan Güçlükler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 25-39.
  • Güneş, S. (2011). Kimya Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterliklerinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güven, S. (2005). The Profile and The Perception of Professional Competencies of the First Stage State Primary School EFL Teachers. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Güven, S. ve Çakır, Ö. (2012). A Study on Primary School English Teachers’ Self Efficacy Beliefs. Eğitim ve Bilim, 37(163), 43-52.
  • Karaca, E. (2004). Öğretmen Adaylarının Planlama ve Öğretim Süreci Yeterliklerine İlişkin Algıları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Karaca, E. (2008). Eğitimde Kalite Arayışları ve Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 61-77.
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2008). Öğretmenlerin Yeterlik Algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 70-97.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kline, P. (1994). An Easy Guide to Factor Analysis. New York: Routledge.
  • Koç, A. (2010). Din Kültür ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 8 (19), 107-149.
  • Küçükoğlu, H. (2013). The Interface Between EFL Teachers’ Self Efficacy Concerning Critical Reading Comprehension and Some Select Variables. Procedia Social and Behavioral Sciences, 70, 1646-1650.
  • MEB, (2002), Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi http://otmg.meb.gov.tr/ Yayin.html (Erişim Tarihi: 03.01.2012).
  • MEB, (2006). TEDP Öğretmen Eğitimi Bileşeni Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. (Erişim Tarihi: 11 Mayıs 2010).
  • MEB, (2008). Öğretmen Yeterlikleri Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri. http://otmg.meb.gov.tr/alaningilizce.html (Erişim Tarihi: 11 Mayıs 2010).
  • Numanoğlu, G. ve Bayır, Ş. (2009). Bilgisayar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1),197-212.
  • Ortaçtepe, D. (2006). The relationship between teacher efficacy and professional development within the scope of an in service teacher education program. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Özel Alan Yeterlikleri Gelişim Raporu (2008); http://otmg.meb.gov.tr/YetOzel.html (Erişim Tarihi: 18.10.2012).
  • Özlük, Y. Ö. (2010). Türkçe Öğretmenlerini Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Bir Araştırma (Kırıkkale İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Saracaloğlu, A. S., Karasakaloğlu, N. ve Gencel, İ. E. (2010). Türkçe Öğretmenlerinin Öz yeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 265-283.
  • Saracaloğlu, A. S., Özşaker, M. ve Varol, R. (2012). Investigation of Professional Self Sufficiency Levels of Physical Education and Sports Teachers. International Journal of New Trends in Arts, Sports and Science Education, 1(3), 63-71.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 131-140.
  • Sünbül, A. M. ve Arslan, C. (2009). Öğretmen Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Bir Araştırma Örneği. tef.selcuk.edu.tr/salan/ sunbul/f/f17.doc (Erişim Tarihi: 02.10.2012).
  • Taşar, H. H. (2012). İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Yeterlik Algılarının İncelenmesi (Adıyaman İli Örneği). Verimlilik Dergisi, 4, 67-77.
  • Tschannen Moran, M. ve Woolfolk Hoy, A. (2001). Teacher Efficacy: Capturing An Elusive Construct. Teaching and Teacher Education, 17, 783–805.
  • Tunç Yüksel, B. (2010). Teacher Efficacy Beliefs of Turkish EFL Teachers: A Study With Turkish EFL Teachers Working at State Primary Schools. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eskişehir.
  • Uygur, M. (2010). İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Öğrencilerinin Öz- Yeterlik Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin. Değişkenlere Göre İncelenmesi.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2009). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 1-16.
  • Yavuz, Ş. (2007). Socio-Demographic Predictors of EFL Teacher Efficacy. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(2), 304-324.
  • Yeşilyurt, E. (2011). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğinin Genel Yeterliklerine Yönelik Yeterlik Algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 71-100.
  • Yılmaz, İ. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan ve Öz Yeterlik Algıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, K. ve Bökeoğlu, Ö. Ç. (2008). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yeterlik İnançları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 143-167.
  • Zehir Topkaya, E. ve Yavuz, A. (2011). Democratic Values Perceptions of and Teacher Self Efficacy Perceptions: A Case of Pre Service English Language Teachers in Turkey. Australian Journal of Teacher Education, 38(8), 32-49.

İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Algılarının Belirlenmesi

Yıl 2014, , - , 01.08.2014
https://doi.org/10.12780/UUSBD379

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretimde görev yapan İngilizce öğretmelerinin özel alan yeterliklerine yönelik algılarını ve bu algılarının çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini tespit etmektir. Araştırmada genel tarama modelinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın verileri İngilizce öğretmenliği özel alan yeterlikleri değerlendirme ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini Zonguldak merkez ve ilçelerinde devlet ve özel okullarda kadrolu olarak görev yapan 437 İngilizce öğretmeni örneklemini ise 195 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t- testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda İngilizce öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine ilişkin algılarının oldukça yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin özel alan yeterliklerine ilişkin yeterlik algılarında hizmet-içi eğitim alma ve kıdem yılı değişkenlerine göre yeterlik alanlarının hiçbirinde anlamlı bir fark bulunmazken; cinsiyet değişkenine göre Dil Becerilerini Geliştirme ve Okul, Aile ve Toplumla İşbirliği Yapma yeterlik alanında kadın öğretmenler lehine; mezun olunan okul türü değişkenine göre Dil Gelişimini İzleme ve Değerlendirme yeterlik alanında eğitim fakültesinden mezun olanlar lehine ve görev yapılan okul türü değişkenine göre DBG yeterlik alanında özel okulda çalışan öğretmenler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Sonuçlar dikkate alınarak öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Ah Lee, J. (2009). Teachers Sense of Efficacy in Teaching English, Perceived English Language Proficiency, and Attitudes Towards the English Language: A Case of Korean Public Elementary School Teachers. Dissertation, The Ohio State University, Colombus, OH.
  • Akpınar, B. (2004). Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Baykara, K. (2011). Öğretmen Adaylarının Bilişötesi Öğrenme Stratejileri ile Öğretmen Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 80-92.
  • Beltekin, N. (2010). Öğretmen Yeterlikleri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs, Hacettepe Üniversitesi, Beytepe-Ankara, 233-241.
  • Bilir, A. (2011). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihsel Evrimi ve İstihdam Politikaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44 (2), 223-246.
  • Bingöl M. ve Tuba, E. (2010). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterlikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri: İzmir İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Büyükduman, F. İ. (2006). İngilizce Öğretmen Adaylarının İngilizce ve Öğretmenlik Becerilerine İlişkin Öz-Yeterlik İnançları ve Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Coşkun, E., Gelen, İ. ve Öztürk, E. P. (2009). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yeterlik Algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (12), 140-163.
  • Coşkun, Eyüp, Özer, B. ve Tiryaki, E. N. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 123-136.
  • Çakır, Ö. ve Alıcı, D. (2009). Seeing Self as Others See You: Variability in Self-Efficacy Ratings in Student Teaching. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15 (5), 541-561.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Dede, Y. (2008). Matematik Öğretmenlerinin Öğretimlerine Yönelik Öz- Yeterlik İnançları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 741-757.
  • Demirel, Ö. (1989). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 5-26.
  • Demirel, Ö. (1991). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirmede Karşılaşılan Güçlükler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 25-39.
  • Güneş, S. (2011). Kimya Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterliklerinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güven, S. (2005). The Profile and The Perception of Professional Competencies of the First Stage State Primary School EFL Teachers. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Güven, S. ve Çakır, Ö. (2012). A Study on Primary School English Teachers’ Self Efficacy Beliefs. Eğitim ve Bilim, 37(163), 43-52.
  • Karaca, E. (2004). Öğretmen Adaylarının Planlama ve Öğretim Süreci Yeterliklerine İlişkin Algıları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Karaca, E. (2008). Eğitimde Kalite Arayışları ve Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 61-77.
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2008). Öğretmenlerin Yeterlik Algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 70-97.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kline, P. (1994). An Easy Guide to Factor Analysis. New York: Routledge.
  • Koç, A. (2010). Din Kültür ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 8 (19), 107-149.
  • Küçükoğlu, H. (2013). The Interface Between EFL Teachers’ Self Efficacy Concerning Critical Reading Comprehension and Some Select Variables. Procedia Social and Behavioral Sciences, 70, 1646-1650.
  • MEB, (2002), Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi http://otmg.meb.gov.tr/ Yayin.html (Erişim Tarihi: 03.01.2012).
  • MEB, (2006). TEDP Öğretmen Eğitimi Bileşeni Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. (Erişim Tarihi: 11 Mayıs 2010).
  • MEB, (2008). Öğretmen Yeterlikleri Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri. http://otmg.meb.gov.tr/alaningilizce.html (Erişim Tarihi: 11 Mayıs 2010).
  • Numanoğlu, G. ve Bayır, Ş. (2009). Bilgisayar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1),197-212.
  • Ortaçtepe, D. (2006). The relationship between teacher efficacy and professional development within the scope of an in service teacher education program. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Özel Alan Yeterlikleri Gelişim Raporu (2008); http://otmg.meb.gov.tr/YetOzel.html (Erişim Tarihi: 18.10.2012).
  • Özlük, Y. Ö. (2010). Türkçe Öğretmenlerini Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Bir Araştırma (Kırıkkale İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Saracaloğlu, A. S., Karasakaloğlu, N. ve Gencel, İ. E. (2010). Türkçe Öğretmenlerinin Öz yeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 265-283.
  • Saracaloğlu, A. S., Özşaker, M. ve Varol, R. (2012). Investigation of Professional Self Sufficiency Levels of Physical Education and Sports Teachers. International Journal of New Trends in Arts, Sports and Science Education, 1(3), 63-71.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 131-140.
  • Sünbül, A. M. ve Arslan, C. (2009). Öğretmen Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Bir Araştırma Örneği. tef.selcuk.edu.tr/salan/ sunbul/f/f17.doc (Erişim Tarihi: 02.10.2012).
  • Taşar, H. H. (2012). İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Yeterlik Algılarının İncelenmesi (Adıyaman İli Örneği). Verimlilik Dergisi, 4, 67-77.
  • Tschannen Moran, M. ve Woolfolk Hoy, A. (2001). Teacher Efficacy: Capturing An Elusive Construct. Teaching and Teacher Education, 17, 783–805.
  • Tunç Yüksel, B. (2010). Teacher Efficacy Beliefs of Turkish EFL Teachers: A Study With Turkish EFL Teachers Working at State Primary Schools. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eskişehir.
  • Uygur, M. (2010). İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Öğrencilerinin Öz- Yeterlik Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin. Değişkenlere Göre İncelenmesi.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2009). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 1-16.
  • Yavuz, Ş. (2007). Socio-Demographic Predictors of EFL Teacher Efficacy. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(2), 304-324.
  • Yeşilyurt, E. (2011). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğinin Genel Yeterliklerine Yönelik Yeterlik Algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 71-100.
  • Yılmaz, İ. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan ve Öz Yeterlik Algıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, K. ve Bökeoğlu, Ö. Ç. (2008). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yeterlik İnançları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 143-167.
  • Zehir Topkaya, E. ve Yavuz, A. (2011). Democratic Values Perceptions of and Teacher Self Efficacy Perceptions: A Case of Pre Service English Language Teachers in Turkey. Australian Journal of Teacher Education, 38(8), 32-49.
  • Ah Lee, J. (2009). Teachers Sense of Efficacy in Teaching English, Perceived English Language Proficiency, and Attitudes Towards the English Language: A Case of Korean Public Elementary School Teachers. Dissertation, The Ohio State University, Colombus, OH.
  • Akpınar, B. (2004). Öğretmen Adaylarının Gözüyle Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Baykara, K. (2011). Öğretmen Adaylarının Bilişötesi Öğrenme Stratejileri ile Öğretmen Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 80-92.
  • Beltekin, N. (2010). Öğretmen Yeterlikleri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs, Hacettepe Üniversitesi, Beytepe-Ankara, 233-241.
  • Bilir, A. (2011). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihsel Evrimi ve İstihdam Politikaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44 (2), 223-246.
  • Bingöl M. ve Tuba, E. (2010). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterlikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri: İzmir İli Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Büyükduman, F. İ. (2006). İngilizce Öğretmen Adaylarının İngilizce ve Öğretmenlik Becerilerine İlişkin Öz-Yeterlik İnançları ve Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Coşkun, E., Gelen, İ. ve Öztürk, E. P. (2009). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yeterlik Algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (12), 140-163.
  • Coşkun, Eyüp, Özer, B. ve Tiryaki, E. N. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 123-136.
  • Çakır, Ö. ve Alıcı, D. (2009). Seeing Self as Others See You: Variability in Self-Efficacy Ratings in Student Teaching. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15 (5), 541-561.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Dede, Y. (2008). Matematik Öğretmenlerinin Öğretimlerine Yönelik Öz- Yeterlik İnançları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 741-757.
  • Demirel, Ö. (1989). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 5-26.
  • Demirel, Ö. (1991). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirmede Karşılaşılan Güçlükler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 25-39.
  • Güneş, S. (2011). Kimya Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterliklerinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güven, S. (2005). The Profile and The Perception of Professional Competencies of the First Stage State Primary School EFL Teachers. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Güven, S. ve Çakır, Ö. (2012). A Study on Primary School English Teachers’ Self Efficacy Beliefs. Eğitim ve Bilim, 37(163), 43-52.
  • Karaca, E. (2004). Öğretmen Adaylarının Planlama ve Öğretim Süreci Yeterliklerine İlişkin Algıları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Karaca, E. (2008). Eğitimde Kalite Arayışları ve Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 61-77.
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2008). Öğretmenlerin Yeterlik Algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 70-97.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kline, P. (1994). An Easy Guide to Factor Analysis. New York: Routledge.
  • Koç, A. (2010). Din Kültür ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 8 (19), 107-149.
  • Küçükoğlu, H. (2013). The Interface Between EFL Teachers’ Self Efficacy Concerning Critical Reading Comprehension and Some Select Variables. Procedia Social and Behavioral Sciences, 70, 1646-1650.
  • MEB, (2002), Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi http://otmg.meb.gov.tr/ Yayin.html (Erişim Tarihi: 03.01.2012).
  • MEB, (2006). TEDP Öğretmen Eğitimi Bileşeni Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. (Erişim Tarihi: 11 Mayıs 2010).
  • MEB, (2008). Öğretmen Yeterlikleri Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri. http://otmg.meb.gov.tr/alaningilizce.html (Erişim Tarihi: 11 Mayıs 2010).
  • Numanoğlu, G. ve Bayır, Ş. (2009). Bilgisayar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1),197-212.
  • Ortaçtepe, D. (2006). The relationship between teacher efficacy and professional development within the scope of an in service teacher education program. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Özel Alan Yeterlikleri Gelişim Raporu (2008); http://otmg.meb.gov.tr/YetOzel.html (Erişim Tarihi: 18.10.2012).
  • Özlük, Y. Ö. (2010). Türkçe Öğretmenlerini Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Bir Araştırma (Kırıkkale İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Saracaloğlu, A. S., Karasakaloğlu, N. ve Gencel, İ. E. (2010). Türkçe Öğretmenlerinin Öz yeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 265-283.
  • Saracaloğlu, A. S., Özşaker, M. ve Varol, R. (2012). Investigation of Professional Self Sufficiency Levels of Physical Education and Sports Teachers. International Journal of New Trends in Arts, Sports and Science Education, 1(3), 63-71.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 131-140.
  • Sünbül, A. M. ve Arslan, C. (2009). Öğretmen Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Bir Araştırma Örneği. tef.selcuk.edu.tr/salan/ sunbul/f/f17.doc (Erişim Tarihi: 02.10.2012).
  • Taşar, H. H. (2012). İlköğretim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Yeterlik Algılarının İncelenmesi (Adıyaman İli Örneği). Verimlilik Dergisi, 4, 67-77.
  • Tschannen Moran, M. ve Woolfolk Hoy, A. (2001). Teacher Efficacy: Capturing An Elusive Construct. Teaching and Teacher Education, 17, 783–805.
  • Tunç Yüksel, B. (2010). Teacher Efficacy Beliefs of Turkish EFL Teachers: A Study With Turkish EFL Teachers Working at State Primary Schools. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eskişehir.
  • Uygur, M. (2010). İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Lisans Öğrencilerinin Öz- Yeterlik Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin. Değişkenlere Göre İncelenmesi.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2009). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 1-16.
  • Yavuz, Ş. (2007). Socio-Demographic Predictors of EFL Teacher Efficacy. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(2), 304-324.
  • Yeşilyurt, E. (2011). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğinin Genel Yeterliklerine Yönelik Yeterlik Algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 71-100.
  • Yılmaz, İ. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özel Alan ve Öz Yeterlik Algıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, K. ve Bökeoğlu, Ö. Ç. (2008). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yeterlik İnançları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 143-167.
  • Zehir Topkaya, E. ve Yavuz, A. (2011). Democratic Values Perceptions of and Teacher Self Efficacy Perceptions: A Case of Pre Service English Language Teachers in Turkey. Australian Journal of Teacher Education, 38(8), 32-49.
Toplam 88 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAK
Yazarlar

Sema Kararmaz Bu kişi benim

Ali Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Kararmaz, S., & Arslan, A. (2014). İlköğretim İngilizce Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Algılarının Belirlenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4). https://doi.org/10.12780/UUSBD379

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr