Media covers an important part in the life of modern human beings. In particular, the development of social media has reinforced the situation. The social media that begins to be an area, in which many people spend a long time, brings its followers into a position as both consumers and producers. The influence of general media and social media on people is questioned by many. In this study, the impact of general media and social media sources among supporting sources, which support students’ writing expression skills, were investigated. The participants of the study consisted of 171 8th grade students that are studying at Gazi Secondary School in the city centre of Canakkale. Giving an instruction, the students were asked to create an informative text and their citations were tried to be identified in the obtained texts. Analyzing the sources that students use to support their thoughts, it was revealed that although the influence of general media tools were observed to be great, it was not true for social media.
Writing Skill Media Social Media Informative Text Supporting Sentence
Medya, günümüz insanının hayatında önemli bir yer kaplamaktadır. Özellikle sosyal medyanın gelişimi bu durumu pekiştirmiştir. Birçok insanın gün içinde uzun zaman geçirdiği bir alan olmaya başlayan sosyal medya, takipçilerini hem tüketici hem de üretici bir konuma getirmektedir. Genel medya ve sosyal medyanın insan üzerine etkisi pek çok kişi tarafından sorgulanmaktadır. Bu çalışmada, genel medya ve sosyal medya kaynaklarının, öğrencilerin yazılı anlatımlarını destekleyen kaynaklar arasındaki yeri araştırılmıştır. Çalışmaya, Çanakkale il merkezinde yer alan Gazi Ortaokulu 8. sınıflarında öğrenim gören 171 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere bir yönerge verilerek bilgilendirici metin oluşturmaları istenmiş, elde edilen metinlerde öğrencilerin medya ve sosyal medya kaynaklarından alıntı yapma durumları tespit edilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin düşüncelerini desteklemek için kullandıkları kaynaklar incelendiğinde genel medya araçlarının çok yoğun etkisi görüldüğü halde, sosyal medya için bu durumun söz konusu olmadığı ortaya çıkmıştır.
Yazma Becerisi Medya Sosyal Medya Bilgilendirici Metin Destekleyici Cümle
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr