Developments in information and communication technologies affect education with regard to gain the necessary skills for individuals living in technological environment, train manpower having the quality that technological environment requires and benefit from the opportunities of technology. Using more technology in education is thought to increase educational opportunities and quality, contribute to learning by doing and living addressing more senses in teaching-learning process by some researchers. Although there is a discussion about the need for a qualified ICT for teaching in schools, one of the biggest factors for efficient use of these tools and the success of education is believed to be the production of qualified e-content. The purpose of this study is to develop e-assessment materials for secondary school programs and to evaluate these materials according to the views of teachers and students. In the research, for basic courses for the fifth grade students (Turkish, Mathematics, Science, Social Studies, Religion and Ethics, English) e-assessment materials have been developed. The study has been carried out with 20 teachers and 466 students from two secondary schools in Eskisehir in the academic year 2012-2013. The research is a special case study and the data have been collected from teachers and students by material evaluation form. For analysis of quantitative data the frequency and percentage, for analysis of qualitative data descriptive analysis method have been used. According to the data obtained; most of the teachers have expressed that e-assessment materials support learning of issues, increase students' interest and motivation and contribute positively to their success. However, in line with the findings, it is concluded that e-assessment materials should be enriched with different types of exercises, educational games and audio-visual items.
Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, teknolojik ortamda yaşayacak bireylere gerekli becerileri kazandırma, teknolojik ortamın gerektirdiği niteliklere sahip insan gücünü yetiştirme ve teknolojik olanaklardan yararlanma yönlerinden eğitimi de etkilemektedir. Bazı araştırmacılar tarafından eğitimde daha fazla teknoloji kullanımın, eğitimsel fırsatları ve kaliteyi arttıracağı, öğretme-öğrenme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilerek yaparak-yaşayarak öğrenmeye katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Okullarda nitelikli bir öğretim için bilişim teknolojilerinin gerekliliği tartışılsa da bu araçların verimli kullanılması ve eğitimin başarıya ulaşmasında en büyük etkenlerden birinin nitelikli e-içeriklerin üretilmesi olduğuna inanılmaktadır. Bu araştırmanın amacı ortaokul programlarına yönelik e-değerlendirme materyalleri geliştirmek, bu materyalleri öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma kapsamında 5. Sınıf öğrencilerine yönelik temel dersler (Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İngilizce) için e-değerlendirme materyalleri geliştirilmiştir. Çalışmanın uygulaması 2012-2013 öğretim yılında Eskişehir’deki iki ortaokuldan 20 öğretmen ve 466 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma özel durum çalışması olup veriler, öğretmen ve öğrencilerden kapalı uçlu maddeleri ve açık uçlu soruları içeren materyal değerlendirme formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde frekans ve yüzde, nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre; öğretmenlerin çoğu e-değerlendirme materyallerinin konuların öğrenimini desteklediğini, öğrencilerin derse olan ilgi ve motivasyonlarını arttırdığını, başarılarına olumlu katkıda bulunduğunu ifade etmişlerdir. Ancak elde edilen bulgular doğrultusunda e-değerlendirme materyallerinin farklı türde alıştırmalar, eğitsel oyunlar ve görsel işitsel öğelerle zenginleştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr