BibTex RIS Kaynak Göster

Teacher Views On Reading And Writing Preparation Studies

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 1, - , 01.06.2014

Öz

The aim of the study is to specify pre-school teachers’ views on reading and writing preparation studies. In order to reach this aim, interview method, a type of qualitative research, was used. The study group of the research consists of 48 – 60 months old (5years) and 61-72 months old (6 years) children and 4 pre-school teachers who are bound to kindergartens in Ankara province center. The views of the teachers are collected via semi-structured interview questions prepared by the researchers. At the end of the research, it was observed that the interviewed teachers implement concept, sound, and line exercises for the reading and writing preparation studies. It was ascertained that they found concept and writing preparation studies important for primary school; however, they stated no views about the studies related to writing awareness. It was detected that they made more use of worksheets in the concept books as a material for reading and writing preparation studies.

Kaynakça

  • Albayrak, H. (2000). Okuma yazma hazırlık çalışmaları. Selçuk Üniversitesi Anaokulu Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. İstanbul: Turan Ofset.
  • Anthony, J. L., Williams, J. M., McDonald, R., Corbitt-Shindler, D., Carlson, C. D., and Francis, D. (2006). Phonological processing and emergent literacy in spanish- speaking preschool children. Annals of Dyslexia, 56 (2), 239- 270.
  • Anthony, J. L. ,Williams, J. M., McDonald, R., and Francis, D. J. (2007). Phonological processing and emergent literacy in younger and older preschool children. Ann. of Dyslexia, 57, 113–137.
  • Arnas, A., Erden, Ş., Aslan, D., Cömertpay, B. (2003). Okul öncesi öğretmenlerin günlük programda yer verdikleri etkinlikler ve bu etkinliklerde kullandıkları yöntemler. G., Haktanır (Ed. ) OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı Bildiri Kitabı (ss. 435– 450) İstanbul: Ya-pa.
  • Batson-Magnuson, L. (2009). Phonological and non-phonological languageskills as predictors of early reading performance. (Doctoral dissertation,, University of Medicine and Dentistry of New Jersey, 2009). ProQuest Digital Dissertations, 3401054.
  • Bay, N. D. (2008). Ana sınıfı öğretmenlerinin okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına ilişkin yeterlilik algılarının belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi)
  • Breit-Smith, A., Justice, L..M., Mcginty, A.S., and Kaderavek J. (2009). How often and how much? Intensity of print referencing intervention. Topics in Language Disorders,4, 360–369.
  • Bloch, C. (2000). Literacy in the early years: teaching and learning in multilingual early childhood classrooms. <www://web.uct.ac.za/depts/praesa/OccPab1.pdf > (Erişim tarihi: 02006).
  • Bodrova, E. and Leong, D. (1996). Tools of the mind the Vygotskian approach to early childhood education. (1th Edition). America: Pretice Hall.
  • Breit-Smith, A., Justice, L..M., Mcginty, A.S., and Kaderavek J. (2009). How often and how much? Intensity of print referencing intervention. Topics in Language Disorders,4, 360–369.
  • Brennan, S. A. (2008). Differentiated instruction and literacy skill development in the preschool classroom.(Doctoral dissertation, The University of Iowa, 2008). ProQuest Digital Dissertations, 3342239.

Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 1, - , 01.06.2014

Öz

Çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaca ulaşabilmek için nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Ankara il merkezinde anasınıfı ve anaokullarında görev yapan 48- 60 aylık (5 yaş) ve 61- 72 aylık (6 yaş) çocuklar ile çalışan dört öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin görüşleri araştırmacılar tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme soruları aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda görüşme yapılan öğretmenlerin okuma yazmaya hazırlık çalışmaları kapsamında kavram, ses ve çizgi çalışmalarına yer verdiklerini belirttikleri görülmüştür. Kavram ve yazmaya hazırlık çalışmalarının ilköğretime hazırlıkta önemli oluğunu belirttikleri, yazı farkındalığına yönelik çalışmalarla ilgili görüş bildirmedikleri saptanmıştır. Öğretmenlerin okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında materyal olarak, kavram kitaplarında yer alan çalışma sayfalarını daha çok tercih ettikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Albayrak, H. (2000). Okuma yazma hazırlık çalışmaları. Selçuk Üniversitesi Anaokulu Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. İstanbul: Turan Ofset.
  • Anthony, J. L., Williams, J. M., McDonald, R., Corbitt-Shindler, D., Carlson, C. D., and Francis, D. (2006). Phonological processing and emergent literacy in spanish- speaking preschool children. Annals of Dyslexia, 56 (2), 239- 270.
  • Anthony, J. L. ,Williams, J. M., McDonald, R., and Francis, D. J. (2007). Phonological processing and emergent literacy in younger and older preschool children. Ann. of Dyslexia, 57, 113–137.
  • Arnas, A., Erden, Ş., Aslan, D., Cömertpay, B. (2003). Okul öncesi öğretmenlerin günlük programda yer verdikleri etkinlikler ve bu etkinliklerde kullandıkları yöntemler. G., Haktanır (Ed. ) OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı Bildiri Kitabı (ss. 435– 450) İstanbul: Ya-pa.
  • Batson-Magnuson, L. (2009). Phonological and non-phonological languageskills as predictors of early reading performance. (Doctoral dissertation,, University of Medicine and Dentistry of New Jersey, 2009). ProQuest Digital Dissertations, 3401054.
  • Bay, N. D. (2008). Ana sınıfı öğretmenlerinin okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına ilişkin yeterlilik algılarının belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi)
  • Breit-Smith, A., Justice, L..M., Mcginty, A.S., and Kaderavek J. (2009). How often and how much? Intensity of print referencing intervention. Topics in Language Disorders,4, 360–369.
  • Bloch, C. (2000). Literacy in the early years: teaching and learning in multilingual early childhood classrooms. <www://web.uct.ac.za/depts/praesa/OccPab1.pdf > (Erişim tarihi: 02006).
  • Bodrova, E. and Leong, D. (1996). Tools of the mind the Vygotskian approach to early childhood education. (1th Edition). America: Pretice Hall.
  • Breit-Smith, A., Justice, L..M., Mcginty, A.S., and Kaderavek J. (2009). How often and how much? Intensity of print referencing intervention. Topics in Language Disorders,4, 360–369.
  • Brennan, S. A. (2008). Differentiated instruction and literacy skill development in the preschool classroom.(Doctoral dissertation, The University of Iowa, 2008). ProQuest Digital Dissertations, 3342239.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sadegül Akbaba Altun Bu kişi benim

Özlem Şimşek Çetin Döndü Neslihan Bay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altun, S. A., & Bay, Ö. Ş. Ç. D. N. (2014). Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1). https://doi.org/10.12780/UUSBD281

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr