This research sets out to identify the perceptions of the senior students attending Social Science Program at Primary Education Department in Faculty of Education towards womanhood. This qualitative research which is designed as a phenomenological study is conducted with 78 teacher candidates 40 of whom are woman and 38 are man. Descriptive analysis method were adapted to analyze collected data. Results show that rationales behind the metaphors produced by the teacher candidates are either very short or formed through common expressions. Candidates seems to avoid providing detailed explanations.
Bu araştırma, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programına devam etmekte olan dördüncü sınıf öğrencilerinin kadın olgusuna ilişkin algılarının (metaforların) belirlenmesini amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden olan olgubilim deseninin kullanıldığı bu araştırma, 40’ı kadın, 38’si erkek olmak üzere toplam 78 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının ürettikleri metaforların gerekçelerinin çok kısa ve genel ifadelerden oluştuğu, ayrıntılı açıklamalara gitmedikleri/gidemedikleri görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr