The main aim of the social studies is the promotion of civic competence, which is the knowledge, intellectual processes, and democratic dispositions required of students to be active and engaged participants in public life. Social studies teachers play key role to realize this purpose. Technological developments in recent decades have affected education, as well as social studies. Through technological developments, the expectations of both parents and societies from social studies teachers have been revised. There are five main trends in preservice social studies education programs in the United States to respond these revised expectations. The purpose of this study is to explain these five main trends (closing achievement gap, technology, globalization, democracy, and critical reading) in the United States; and to analyze these main trends contibution to Turkish preservice social studies education programs. This study examined the related literature; accessed studies were evaluated and some suggestions were made based on the related literature.
Social studies preservice teacher education main trends in teacher education programs.
Sosyal bilgiler dersinin temel amacı, demokratik bir ülkede vatandaşlık vazifesini yerine getirebilmek için, öğrencilerin sahip olması gereken bilgi, beceri ve davranışlardan meydana gelen vatandaşlık yeterliliklerini arttırıp; onları etkin birer yurttaş ve birey olarak yetiştirmektir. Bu nedenle sosyal bilgiler öğretmenlerine önemli görevler düşmektedir. Son yıllarda bilim ve teknolojide meydana gelen gelişmeler ve bu gelişmelerin meydana getirdiği bilgi artışı, sosyal bilgiler dersinden ve öğretmenlerinden beklentileri değiştirmiştir. Amerika Birleşik Devletleri’nde bu değişimlere ayak uydurabilmek için sosyal bilgiler öğretmen eğitiminde beş temel eğilim göze çarpmaktadır. Bu çalışmada Parker’ın (2012) ifade ettiği üç eğilime iki eğilim daha ilave edilerek aşağıda belirtilen beş temel eğilimden bahsedilecek ve Türkiye’de sosyal bilgiler öğretmen eğitimine katkıları tartışılacaktır Bu çalışmanın amacı, Amerika Birleşik Devletleri’nde sosyal bilgiler öğretmeni eğitimi için uygulanan beş temel eğilimi (öğrenciler arasındaki başarı farkının kapatılması, teknolojinin kullanımı, küreselleşme, demokrasi ve eleştirel okuma) tanıtmak ve bu eğilimlerin Türkiye’deki sosyal bilgiler öğretmen eğitimi alanına yapabileceği katkıları analiz etmektir. Bu çalışma derleme türünde bir çalışma olup konu ile ilgili erişilebilen çalışmalar incelenmiş, değerlendirmeler yapılarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Sosyal bilgiler öğretmen eğitimi öğretmen eğitiminde eğilimler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr