The aim of this study is to investigate the autonomous learning level of the Anatolian high school students in the German as a second foreign language course after the variable gender. The study group consisted of 138 girls and 117 boys total of 255 students in three Anatolian high schools in the province of Adiyaman (Turkey). During the data collection was used “The autonomous learning level scale for German lessons”, developed by Hanbay (2010). The data obtained were analyzed by independent samples t-test technique. The results obtained in this study, the mean scores of students in favor of female students showed a statistically significant difference.
Multilingualism German as a second foreign language autonomous learning.
Bu çalışmanın amacı, Anadolu lisesi öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak Almanca dersinde kendi kendine öğrenme düzeylerini cinsiyet değişkenine göre incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman ilindeki üç Anadolu lisesinden 138 kız ve 117 erkek, toplam 255 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde, Hanbay (2010) tarafından geliştirilen “Almanca dersi için kendi kendine öğrenme düzey ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler, bağımsız gruplar t-testi teknığı ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edılen sonuçlar, öğrencilerin puan ortalamaları arasında kız öğrencilerin lehine istatistiksel açıdan anlamlı bir farkın olduğunu göstermiştir.
Çok dillilik ikinci yabancı dil olarak Almanca kendi kendine öğrenme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr