BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on Determining the Relation Between the Level of Mapping Skills and Learning Styles

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 4, - , 01.06.2013
https://doi.org/10.12780/UUSBD210

Öz

The purpose of the present study is to determine whether there is a relationship between the levels of the mapping skills ratings, learning skills and the type of the school. It is a descriptive basing on reviewing model which was designed to investigate the relationship between the levels of the mapping skills and learning styles. In the study one-way ANOVA was used in order to determine the difference between the school types, the stages of the learning cycles and the mapping skills ratings. Following the determination of the difference as a result of the one-way ANOVA, Tukey HSD, which is among the tests of significance, was employed in order to determine from which level the detected difference took its roots. No meaningful difference was determined between learning styles and the levels of mapping skills of the learners. On the other hand, a meaningful difference was observed between the school types and the levels of mapping skill. This meaningful difference is in favour of the science and Anatolian high schools.

Kaynakça

  • Aşkar P. ve Akkoyunlu B. (1993). “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme, Milli Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 147,61-63.
  • Bahar, H.H, Özen Y. ve Gülaçtı, F. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyet ve Branşa Göre Akademik Başarı Durumları İle Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2009, 42(1): 69Baykara Pehlivan, K., (2010), Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma, İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
  • Demirkaya, H., Çetin T. & Tokcan H. (2004). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerine Yön Kavramı Öğretiminde Kullanılabilecek Metotlar, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı: 3, Ankara.
  • Demirkaya H. (2003). Coğrafya Öğretiminde 4MAT Öğretim Sisteminin Lise Coğrafya Derslerindeki Başarı ve Tutumlar Üzerine Etkisi, GÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Ergür, D.O., (2010). Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Kişisel Özelliklerinin Öğrenme Stillerine Etkisi ve Öğretim Sürecine Yansıması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 39, 173-184.
  • Karasar, N.(2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10.Baskı). Nobel Yayın ve Dağıtım Ankara
  • Kaya A., Bozaslan H. & Durdukoca Ş.F. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Ders Çalışma Alışkanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:41, sayı:41,131-146.
  • Koç, H. (2008). Coğrafya Öğretim Programındaki Kazanımların Öğrencilerin Harita Beceri Düzeyleri Üzerine Etkisi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Sosyal Alanlar Ana Bilim Dalı, Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Koç, H. (2010). Coğrafya Eğitiminde Harita Algısı ve Kullanımı, Milli Eğitim Dergisi, 187:146-158.
  • MEB (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı, Ankara: M.EB Basımevi.
  • McCarthy, B. (1985). What 4 MAT Training Teaches us About Staff Development. Educational Leadership, 42(7):61-68.
  • McClure, R.W.(1992). A Conceptual Model for Map Skılls Currıculum Development Based Upon A Cognıtıve Fıeld Theory Phılosophy, Oklahoma State University (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Oklahoma.
  • Mutlu, M. (2005). Öğrenme Stillerine Dayalı Fen Bilgisi Öğretimi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2):1-24. Özen, Y. (2011). Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi, Akademik Bakış Dergisi, 24, 1-20. Palas Aktaş, İ.P & Mirzeoğlu, D. (2009). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Okul Başarılarına ve Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VII (1): 1
  • Peker, M. & Aydın, B. (2003). Anadolu ve Fen Liselerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14):167-172.
  • Sanır, F. (2000). Coğrafya Terimler Sözlüğü, Ankara: Gazi Büro Kitapevi.
  • Şenyuva, E.A. (2009). Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(58): 247-271.
  • Ünlü, M., Üçışık, S. & Özey, R. (2002).Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, S.5, sh.9-25. İstanbul.
  • Yazıcı, E. ve Sulak, H. (2008). Öğrenme Stilleri ile İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersindeki Başarı Arasındaki İlişki, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı: 25, Sayfa 217 -236.
  • Yazıcılar, Ö. ve Güven, B. (2009). Öğrenme Stili Özelliklerinin Dikkate Alındığı Öğretim Etkinliklerini Uygulamanın Akademik Başarı, Tutumlar ve Hatırda Tutma Düzeyi Üzerindeki Etkisi, Elementary Education Online, 8(1), 9-23.
  • Yenice, N. ve Saracaoğlu, A.S., (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:V1, Sayı:I, 162-173. http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Weeden, P. ( 1997). Learning Through Maps, London: Routledge Ltd.
  • Wiegand, P.(2006). Learning and Teaching with Maps, New York: Routledge Ltd.
  • Aşkar P. ve Akkoyunlu B. (1993). “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme, Milli Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 147,61-63.
  • Bahar, H.H, Özen Y. ve Gülaçtı, F. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyet ve Branşa Göre Akademik Başarı Durumları İle Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2009, 42(1): 69Baykara Pehlivan, K., (2010), Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma, İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
  • Demirkaya, H., Çetin T. & Tokcan H. (2004). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerine Yön Kavramı Öğretiminde Kullanılabilecek Metotlar, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı: 3, Ankara.
  • Demirkaya H. (2003). Coğrafya Öğretiminde 4MAT Öğretim Sisteminin Lise Coğrafya Derslerindeki Başarı ve Tutumlar Üzerine Etkisi, GÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Ergür, D.O., (2010). Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Kişisel Özelliklerinin Öğrenme Stillerine Etkisi ve Öğretim Sürecine Yansıması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 39, 173-184.
  • Karasar, N.(2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10.Baskı). Nobel Yayın ve Dağıtım Ankara
  • Kaya A., Bozaslan H. & Durdukoca Ş.F. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Ders Çalışma Alışkanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:41, sayı:41,131-146.
  • Koç, H. (2008). Coğrafya Öğretim Programındaki Kazanımların Öğrencilerin Harita Beceri Düzeyleri Üzerine Etkisi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Sosyal Alanlar Ana Bilim Dalı, Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Koç, H. (2010). Coğrafya Eğitiminde Harita Algısı ve Kullanımı, Milli Eğitim Dergisi, 187:146-158.
  • MEB (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı, Ankara: M.EB Basımevi.
  • McCarthy, B. (1985). What 4 MAT Training Teaches us About Staff Development. Educational Leadership, 42(7):61-68.
  • McClure, R.W.(1992). A Conceptual Model for Map Skılls Currıculum Development Based Upon A Cognıtıve Fıeld Theory Phılosophy, Oklahoma State University (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Oklahoma.
  • Mutlu, M. (2005). Öğrenme Stillerine Dayalı Fen Bilgisi Öğretimi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2):1-24. Özen, Y. (2011). Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi, Akademik Bakış Dergisi, 24, 1-20. Palas Aktaş, İ.P & Mirzeoğlu, D. (2009). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Okul Başarılarına ve Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VII (1): 1
  • Peker, M. & Aydın, B. (2003). Anadolu ve Fen Liselerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14):167-172.
  • Sanır, F. (2000). Coğrafya Terimler Sözlüğü, Ankara: Gazi Büro Kitapevi.
  • Şenyuva, E.A. (2009). Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(58): 247-271.
  • Ünlü, M., Üçışık, S. & Özey, R. (2002).Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, S.5, sh.9-25. İstanbul.
  • Yazıcı, E. ve Sulak, H. (2008). Öğrenme Stilleri ile İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersindeki Başarı Arasındaki İlişki, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı: 25, Sayfa 217 -236.
  • Yazıcılar, Ö. ve Güven, B. (2009). Öğrenme Stili Özelliklerinin Dikkate Alındığı Öğretim Etkinliklerini Uygulamanın Akademik Başarı, Tutumlar ve Hatırda Tutma Düzeyi Üzerindeki Etkisi, Elementary Education Online, 8(1), 9-23.
  • Yenice, N. ve Saracaoğlu, A.S., (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:V1, Sayı:I, 162-173. http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Weeden, P. ( 1997). Learning Through Maps, London: Routledge Ltd.
  • Wiegand, P.(2006). Learning and Teaching with Maps, New York: Routledge Ltd.

Harita Beceri Düzeyleri ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 4, - , 01.06.2013
https://doi.org/10.12780/UUSBD210

Öz

Bu çalışmanın amacı, harita beceri düzeyleri puanı ile öğrenme stilleri ve okul türü arasında bir ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırma, öğrencilerin harita beceri düzeyleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi incelemek üzere planlanmış tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada öğrencilerin öğrenim gördükleri okul ile öğrenme döngüsünün aşamaları ve harita beceri puanları arasındaki farkın belirlenmesi amacıyla Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Tek Yönlü Varyans Analizi sonucu saptanan farklılığın hangi düzeyden kaynaklandığını belirlemek amacıyla da anlamlılık testlerinden Tukey HSD kullanılmıştır. Öğrenme stili ile öğrencilerin harita beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Buna karşın okul türü ile harita beceri düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Anlamlı fark fen ve anadolu liselerinin lehinedir.

Kaynakça

  • Aşkar P. ve Akkoyunlu B. (1993). “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme, Milli Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 147,61-63.
  • Bahar, H.H, Özen Y. ve Gülaçtı, F. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyet ve Branşa Göre Akademik Başarı Durumları İle Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2009, 42(1): 69Baykara Pehlivan, K., (2010), Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma, İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
  • Demirkaya, H., Çetin T. & Tokcan H. (2004). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerine Yön Kavramı Öğretiminde Kullanılabilecek Metotlar, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı: 3, Ankara.
  • Demirkaya H. (2003). Coğrafya Öğretiminde 4MAT Öğretim Sisteminin Lise Coğrafya Derslerindeki Başarı ve Tutumlar Üzerine Etkisi, GÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Ergür, D.O., (2010). Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Kişisel Özelliklerinin Öğrenme Stillerine Etkisi ve Öğretim Sürecine Yansıması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 39, 173-184.
  • Karasar, N.(2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10.Baskı). Nobel Yayın ve Dağıtım Ankara
  • Kaya A., Bozaslan H. & Durdukoca Ş.F. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Ders Çalışma Alışkanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:41, sayı:41,131-146.
  • Koç, H. (2008). Coğrafya Öğretim Programındaki Kazanımların Öğrencilerin Harita Beceri Düzeyleri Üzerine Etkisi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Sosyal Alanlar Ana Bilim Dalı, Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Koç, H. (2010). Coğrafya Eğitiminde Harita Algısı ve Kullanımı, Milli Eğitim Dergisi, 187:146-158.
  • MEB (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı, Ankara: M.EB Basımevi.
  • McCarthy, B. (1985). What 4 MAT Training Teaches us About Staff Development. Educational Leadership, 42(7):61-68.
  • McClure, R.W.(1992). A Conceptual Model for Map Skılls Currıculum Development Based Upon A Cognıtıve Fıeld Theory Phılosophy, Oklahoma State University (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Oklahoma.
  • Mutlu, M. (2005). Öğrenme Stillerine Dayalı Fen Bilgisi Öğretimi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2):1-24. Özen, Y. (2011). Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi, Akademik Bakış Dergisi, 24, 1-20. Palas Aktaş, İ.P & Mirzeoğlu, D. (2009). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Okul Başarılarına ve Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VII (1): 1
  • Peker, M. & Aydın, B. (2003). Anadolu ve Fen Liselerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14):167-172.
  • Sanır, F. (2000). Coğrafya Terimler Sözlüğü, Ankara: Gazi Büro Kitapevi.
  • Şenyuva, E.A. (2009). Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(58): 247-271.
  • Ünlü, M., Üçışık, S. & Özey, R. (2002).Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, S.5, sh.9-25. İstanbul.
  • Yazıcı, E. ve Sulak, H. (2008). Öğrenme Stilleri ile İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersindeki Başarı Arasındaki İlişki, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı: 25, Sayfa 217 -236.
  • Yazıcılar, Ö. ve Güven, B. (2009). Öğrenme Stili Özelliklerinin Dikkate Alındığı Öğretim Etkinliklerini Uygulamanın Akademik Başarı, Tutumlar ve Hatırda Tutma Düzeyi Üzerindeki Etkisi, Elementary Education Online, 8(1), 9-23.
  • Yenice, N. ve Saracaoğlu, A.S., (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:V1, Sayı:I, 162-173. http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Weeden, P. ( 1997). Learning Through Maps, London: Routledge Ltd.
  • Wiegand, P.(2006). Learning and Teaching with Maps, New York: Routledge Ltd.
  • Aşkar P. ve Akkoyunlu B. (1993). “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme, Milli Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 147,61-63.
  • Bahar, H.H, Özen Y. ve Gülaçtı, F. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyet ve Branşa Göre Akademik Başarı Durumları İle Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2009, 42(1): 69Baykara Pehlivan, K., (2010), Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma, İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
  • Demirkaya, H., Çetin T. & Tokcan H. (2004). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerine Yön Kavramı Öğretiminde Kullanılabilecek Metotlar, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı: 3, Ankara.
  • Demirkaya H. (2003). Coğrafya Öğretiminde 4MAT Öğretim Sisteminin Lise Coğrafya Derslerindeki Başarı ve Tutumlar Üzerine Etkisi, GÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Ergür, D.O., (2010). Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Kişisel Özelliklerinin Öğrenme Stillerine Etkisi ve Öğretim Sürecine Yansıması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 39, 173-184.
  • Karasar, N.(2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10.Baskı). Nobel Yayın ve Dağıtım Ankara
  • Kaya A., Bozaslan H. & Durdukoca Ş.F. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Ders Çalışma Alışkanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:41, sayı:41,131-146.
  • Koç, H. (2008). Coğrafya Öğretim Programındaki Kazanımların Öğrencilerin Harita Beceri Düzeyleri Üzerine Etkisi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Orta Öğretim Sosyal Alanlar Ana Bilim Dalı, Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Koç, H. (2010). Coğrafya Eğitiminde Harita Algısı ve Kullanımı, Milli Eğitim Dergisi, 187:146-158.
  • MEB (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı, Ankara: M.EB Basımevi.
  • McCarthy, B. (1985). What 4 MAT Training Teaches us About Staff Development. Educational Leadership, 42(7):61-68.
  • McClure, R.W.(1992). A Conceptual Model for Map Skılls Currıculum Development Based Upon A Cognıtıve Fıeld Theory Phılosophy, Oklahoma State University (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Oklahoma.
  • Mutlu, M. (2005). Öğrenme Stillerine Dayalı Fen Bilgisi Öğretimi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2):1-24. Özen, Y. (2011). Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi, Akademik Bakış Dergisi, 24, 1-20. Palas Aktaş, İ.P & Mirzeoğlu, D. (2009). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Okul Başarılarına ve Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VII (1): 1
  • Peker, M. & Aydın, B. (2003). Anadolu ve Fen Liselerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14):167-172.
  • Sanır, F. (2000). Coğrafya Terimler Sözlüğü, Ankara: Gazi Büro Kitapevi.
  • Şenyuva, E.A. (2009). Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(58): 247-271.
  • Ünlü, M., Üçışık, S. & Özey, R. (2002).Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, S.5, sh.9-25. İstanbul.
  • Yazıcı, E. ve Sulak, H. (2008). Öğrenme Stilleri ile İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersindeki Başarı Arasındaki İlişki, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı: 25, Sayfa 217 -236.
  • Yazıcılar, Ö. ve Güven, B. (2009). Öğrenme Stili Özelliklerinin Dikkate Alındığı Öğretim Etkinliklerini Uygulamanın Akademik Başarı, Tutumlar ve Hatırda Tutma Düzeyi Üzerindeki Etkisi, Elementary Education Online, 8(1), 9-23.
  • Yenice, N. ve Saracaoğlu, A.S., (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:V1, Sayı:I, 162-173. http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Weeden, P. ( 1997). Learning Through Maps, London: Routledge Ltd.
  • Wiegand, P.(2006). Learning and Teaching with Maps, New York: Routledge Ltd.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAK
Yazarlar

Hakan Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Koç, H. (2013). Harita Beceri Düzeyleri ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi Üzerine Bir İnceleme. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4). https://doi.org/10.12780/UUSBD210

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr