BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Computer Assisted Instruction on Achievement in Life Studies Instruction, and Student Views about Computer Assisted Instruction

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 1, 84 - 110, 01.06.2013

Öz

This study investigated the effects of computer assisted instruction on achievement of third-year students which studied classroom teaching training program and also investigated their perception about computer assisted instruction. The present research’s data was obtatined by using an achievement test and a form including open-ended questions. A total of 48 third-year students constituted the research sample. According to there research findings, there was a significant difference between groups on the achievement test scores in favor of the experimental group, by contrast there was not any sigficant difference with regard to gender in the groups. Experimental group students listed the advantages of computer assisted instruction that this method makes learning permanent, focuses student attention on the lesson, increasse interest in the course, facilitates remembering, complements lecturing, helps the teacher e.t.c. The same experimental group students listed the disadvantages of computer assisted instruction that this mesthod makes the lessons boring due to continuous presentations, power point presentations makes students sleepy due to the dark environment formed in the classroom, some animations and sound in the slides distract the students’ attention, and hurt the eye due to watching slide shows, and it is being costly.

Kaynakça

  • Akçay, H., Tüysüz, C., & Feyzioğlu, B. (2003). Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisine bir örnek: Mol kavramı ve avagadro sayısı. The Turkish Online Journal of Educationxal Technology , 2, 57–66.
  • Akçay, H., Tüysüz, C., Feyzioğlu, B. & Oğuz, B. (2008). Bilgisayar tabanlı ve bilgisayar destekli kimya öğretiminin öğrenci tutum ve başarısına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2), 169–181.
  • Akçay, S., Aydoğdu, M., Yıldırım, H. I., & Şensoy, O. (2005). Fen eğitiminde ilköğretim 6. sınıflarda çiçekli bitkiler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi , 13, 103–116.
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 105Aktümen, M., & Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8.sınıflarda harfli ifadelerle işlemlerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü ve bilgisayar destekli öğretim üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi , 11, 339–358.
  • Alkan, C. (1986). Eğitimde bilgisayar kullanımı. Eğitim ve Bilim, 11, 9–15.
  • Alkan, C. (1995). Eğitim teknolojisi. Ankara: Atilla Kitabevi. Bayraktar, S. (2002). A meta-analysis of the effectiveness of computer-assisted instruction in science education. Journal of Research on Technology in Education , 34, 173-188.
  • Bain, C., & Rice, M. L., (2006). The influence of gender on attitudes, perceptions, and uses of technology. Journal of Research on Technology in Education, 39 , 119-132.
  • Baysal, N. Z. (2006). Hatay Bilgisi: Toplumsal ve Doğal Yaşama Bütüncül Bir Bakış. İçinde Öztürk, C. (Ed.), Hayat Bilgisi Öğretimi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi – Yapılandırmacı Bir Yaklaşım (ss. 1-19). Ankara, Pegem Akademi.
  • Belet, Ş. D. (2008). Hatay Bilgisi Dersi Öğretim Programı. İçinde Yaşar, Ş. (Ed.), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (ss. 21-40). Eskişehir, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 937.
  • Bektaş, M. (2007). Hayat bilgisi dersinde ailelerin çoklu zekâ kuramı hakkında bilgilendirilme biçimlerinin öğrencilerin proje başarıları ve tutumlarına etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 5(14), 9-28.
  • Bektaş, M. (2009a). Hayat ve Hatay Bilgisi Dersi. İçinde Öğülmüş, S. (Ed.), İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (ss. 1-11). Ankara, Pegem Akademi.
  • Bektaş, M. (2009b). Hayat Bilgisi Dersinin Dünü Bugünü. İçinde Öğülmüş, S. (Ed.), İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (ss. 13-29). Ankara, Pegem Akademi.
  • Berson, M. (1996). Effectiveness of computer technology in the social studies: A review of the literature. Journal of Research on Computing in Education, 28, 486-499.
  • Binbaşıoğlu, B. (2003). Hayat Bilgisi Öğretimi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Camnalbur, M., & Erdoğan, Y. (2008). A meta analysis on the effectiveness of computer-assisted instruction: Turkey sample. Educational Sciences: Theory & Practice , 8, 497–505.
  • Chang, C.Y. (2001a) Comparing the impacts of a problem-based computerassisted instruction and the direct-interactive teaching method on student science achievement. Journal of Science Education and Technology, 10, 147–153.
  • Chang, C. Y. (2001b) A problem-solving based computer-assisted tutorial for the earth sciences. Journal of Computer Assisted Learning, 17, 263–274.
  • Chang, C. Y. (2002). Does computer-assisted Instruction + problem solving = improved science outcomes? A Pioneer study. The Journal of Educational Research , 95, 143-150.
  • Chang, C. Y. (2003). Teaching earth sciences: Should we implement teacherdirected or student-controlled CAI in the secondary classroom? International Journal of Science Education , 25, 427-438.
  • Comber, C., Colley, A., Hargreaves, D. J., & Dorn, L. (1997). The effects of age, gender, and computer experience upon computer attitudes. Educational Research , 39, 123-133.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches . California: Sage Publication Inc.
  • Creswell, J. W. (2005). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (2nd ed.). New Jersey: Pearson.
  • Creswell, J. W., & Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory Into Practice, 39, 124-130.
  • Çekbaş, Y., Yakar, H., Yıldırım, B., & Savran, A. (2003). Bilgisayar destekli eğitimin öğrenciler üzerine etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology , 2, 76–78.
  • Day, J.N., & Sebastian, J. P. (2002). Preparing vision specialists at a distance: A qualitative study on computer-enhanced learning. Journal of Visual Impairment & Blindness , 96, 796-807.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, O. S., & Yağcı, E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme . Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • DeSouza, R., McLean, C. L., & Berger, P (2008). Changing the education system with CALM: Computer assisted learning method. Phi Delta Kappan , 89, 497–100.
  • Deveci, H. (2008). Hatay Bilgisi Dersinin Tanımı, Kapsamı ve İlköğretim Programındaki Yeri. İçinde Yaşar, Ş. (Ed.), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (ss. 1-19). Eskişehir, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 9
  • Ester, D.P. (1995) CAI, lecture, and learning style: The differential effects of instructional method. Journal of Research on Computing in Education, 27, 129-139.
  • Gardner, C. M., Simmons, P. E., & Simpson, R.D. (1992). The effects of CAI and hands-on activities on elementary students’ attitudes and weather knowledge. School Science and Mathematics, 92, 334–336.
  • Glesne, C., & Peshkin, A. (1992). Becoming qualitative researchers an introduction . London: Longman Group Ltd.
  • Güleryüz, H. (2008). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Programı. Ankara, Pegem Akademi.
  • Güngördü, E. (2002). İlköğretimde Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kabapınar, Y. (2007). İlköğretimde Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara, Maya Akademi.
  • Kara, I. (2009). The effect on retention of computer assisted instruction in science education. Journal of Instructional Psychology, 85, 357–364.
  • Karabağ, G. (2006). Hatay Bilgisi Öğretim Programı. İçinde Öztürk, C. (Ed.), Hayat Bilgisi Öğretimi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi – Yapılandırmacı Bir Yaklaşım (ss. 51-69). Ankara, Pegem Akademi.
  • Karabağ, G. (2009). Hayat Bilgisi Dersinin Tarihçesi. İçinde Tay, B. (Ed.), Hayat Bilgisi Öğretimi (ss. 1-22). Ankara, Maya Akademi.
  • Karabağ, G. ve İnal, S. (2009a). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Tanıtımı. İçinde Öğülmüş, S. (Ed.), İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (ss. 31-58). Ankara, Pegem Akademi.
  • Karabağ, G. ve İnal, S. (2009b). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programına Göre İçerik. İçinde Öğülmüş, S. (Ed.), İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (ss. 59-115). Ankara, Pegem Akademi.
  • Kay, R. (1992). An analysis of methods used to examine gender differences in computer-related behavior. Journal of Educational Computing Research , 8, 323-336.
  • Kay, R. (2006). Addressing gender differences in computer ability, attitudes and use: The laptop effect. J. Educational Computing Research, 34, 1872
  • Kinzie, M. B., Sullivan, H. J., & Berdel, R. L. (1992). Motivational and achievement effects of learner control over content review within CAI. Journal of Educational Computing Research , 5, 101–114.
  • Kulik, C. C., & Kulik, J. A. (1986) Effectiveness of computer-based education in colleges. AEDS Journal, 19, 81–108.
  • Kulik, J. A., & Kulik, C. C. (1987) Review of recent research literature on computer-based instruction. Contemporary Educational Psychology, 12, 222–230.
  • Kulik, C. C., & Kulik, J. A. (1991) Effectiveness of computer-based instruction: an updated analysis. Computers in Human Behaviour, 7, 75–
  • Kulik, J. A., Kulik, C. L. C., & Bangert-Drowns, R. L. (1985). Effectiveness of computer-based education in elementary schools. Computers in Human Behavior, 1, 59Kulik, J. A., Kulik, C. C., & Cohen, P. (1980). Effectiveness of computer-based college teaching: A meta-analysis of findings. Review of Educational Research , 50, 525-544.
  • Kulik, C. L. C., Kulik, J. A., & Shwalb, B. J. (1985, April). Effectiveness of computer-based adult education . Paper presented at the 69th Annual Meeting of the American Educational Research Association, Chicago, IL. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 263 888) Kuzu, H. ve Aslan, S. (2012)Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersi öğretim programına yönelik görüşlerinin incelenmesi (nitel bir araştırma). Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(2) 693-706.
  • Levine, T. (1994). A computer-based program can make a difference: The case of the rediscover science program. Studies in Educational Evaluation , 20, 283–296.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Newbury Park, CA: Sage Publication.
  • Macaruso, P., & Walker, A. (2008). The efficacy of computer-assisted instruction for advancing literacy skills in kindergarten children. Reading Psychology , 29, 266–287.
  • Meydan, A. ve Bahçe, A. (2010). Hayat bilgisi öğretiminde değerlerin kazandırılma düzeylerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 20
  • McKethan, R., Everhart, B., & Sanders, R. (2001). The effects of multimedia software instruction and lecture-based instruction on learning and teaching cues of manipulative skills on preservice physical education teachers. Physical Educator, 55, 2–13.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis. Thousand Oaks London: Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1, 2 ve 3. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Morse, J. M. (1991). Approaches to qualitative-quantitative methodological triangulation. Nursing Research, 40, 120-123.
  • Nalçacı, A. (2009). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı. İçinde Tay, B. (Ed.), Hayat Bilgisi Öğretimi (ss. 21-48). Ankara, Maya Akademi.
  • Olugbemiro, J. (1991). Computers and the learning of biological concepts, attitudes and achievement of Nigerian students. Science Education, 75, 701–706.
  • Oral, B., Temel, H., & Güler, E. (2004). Kimya eğitimi öğrencilerinin bilgisayar destekli öğretim uygulamasına iliksin algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 3, 42–51.
  • Özgen, N., Özbek, R. & Çelik, H. C. (2006). Cografya eğitiminde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , 13, 261–270.
  • Price, S. M. (1989). Using CAI to improve participation and achievement in science research projects in middle school science . Unpublished M.S. Practicum Paper, Nova University.
  • Rainbow, S.W., & Sadler-Smith, E. (2003). Attitudes to computer-assisted learning amongst business and management students. British Journal of Educational Technology , 34, 615–624.
  • Renshaw, C. E., & Taylor, H.A. (2000). The educational effectiveness of computer-based instruction. Computers & Geosciences, 26, 677-682.
  • Roburison, E., Adewig, B.H., Strickiand, M.P., & Boschung, M.D. (1987). Enhancement of self-esteem through the use of computer-assisted instruction. Journal of Educational Research, 80, 314-316.
  • Schulz, R., & Ross, J. (1999). Can computer-aided instruction accommodate all learners equally? British Journal of Educational Technology, 30, 5–24.
  • Sönmez, V. (2010). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Şengün, M.T., & Turan, M. (2004). Coğrafya eğitiminde bilgisayar destekli ders sunumunun öğrenmedeki rolünün öğrenci görüşlerine Gore değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3, 93–99.
  • Uchlo, H.P., & Suhre, C. (2005). Solving physics problems with the help of computer assisted instruction. International Journal of Science Education, 27, 451–469.
  • Vernadakis, N., Avgerinos, A., Tsitkari, E., & Zachopoulou, E. (2005). The use of computer assisted instruction in preschool education: Making teaching meaningful. Early Childhood Education Journal, 33, 99–104.
  • Whiting, J. (1985). The use of a computer tutorial as a replacement for human tuition in a mastery learning strategy. Computers and Education, 9, 101–109.
  • Whitley, B.E. (1997). Gender differences in computer-related attitudes and behaviors: A meta-analysis. Computers in Human Behaviour, 13, 1-22.
  • Yalçınalp, S., Geban, O., & Özkan, I. (1995). Effectiveness of using computerassisted supplementary instruction for teaching the mole concept. Journal of Research in Science Teaching , 32, 1083–1095.
  • Yalın, H. (2003). Ögretim teknolojileri ve materyal gelistirme. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. http://www.yok.gov.tr/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,1 34/Itemid,88/ 18 Haziran 2012 tarihinde erişilmiştir.

Bilgisayar Destekli Öğretimin Hayat Bilgisi Öğretimi Dersinde Başarıya Etkisi ve Yönteme İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 1, 84 - 110, 01.06.2013

Öz

Bu araştırmada, bilgisayar destekli öğretimin sınıf öğretmenliği anabilim dalı üçüncü sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi öğretimi dersindeki başarılarına etkisi incelenmiş ve bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerce nasıl algılandığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Çalışmada 48 öğrenci yer almıştır. Elde edilen bulgulara göre şu sonuçlara ulaşılmıştır: Bilgisayar destekli öğretim yapılan deney grubunun başarı puanı ile düz anlatım yoluyla öğretim yapılan kontrol grubunun başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunurken, her iki grup öğrencilerin cinsiyete göre başarı puanlarında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Deney grubundaki öğrenciler, bilgisayar destekli öğretimin avantajlarını; öğrenmenin kalıcılığını ve derse ilgiyi arttırdığı, dikkati çektiği, bilgilerin hatırlanmasını kolaylaştırdığı, düz anlatımı desteklediği, öğretmene yardımcı olduğu vb. şeklinde ifade ederken dezavantajlarını ise; sunuların sürekli olmasının dersi sıkıcı hale getirdiği, slâytların karanlık ortamda yansıtılmasından dolayı uyku problemi oluşturabildiği, slaytlardaki bazı animasyonların ve sesli öğelerin dikkati dağıtabildiği, slaytları takip etmenin gözü rahatsız edebildiği, maliyet açısından masraflı olduğu şeklinde belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akçay, H., Tüysüz, C., & Feyzioğlu, B. (2003). Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisine bir örnek: Mol kavramı ve avagadro sayısı. The Turkish Online Journal of Educationxal Technology , 2, 57–66.
  • Akçay, H., Tüysüz, C., Feyzioğlu, B. & Oğuz, B. (2008). Bilgisayar tabanlı ve bilgisayar destekli kimya öğretiminin öğrenci tutum ve başarısına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2), 169–181.
  • Akçay, S., Aydoğdu, M., Yıldırım, H. I., & Şensoy, O. (2005). Fen eğitiminde ilköğretim 6. sınıflarda çiçekli bitkiler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi , 13, 103–116.
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 105Aktümen, M., & Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8.sınıflarda harfli ifadelerle işlemlerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü ve bilgisayar destekli öğretim üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi , 11, 339–358.
  • Alkan, C. (1986). Eğitimde bilgisayar kullanımı. Eğitim ve Bilim, 11, 9–15.
  • Alkan, C. (1995). Eğitim teknolojisi. Ankara: Atilla Kitabevi. Bayraktar, S. (2002). A meta-analysis of the effectiveness of computer-assisted instruction in science education. Journal of Research on Technology in Education , 34, 173-188.
  • Bain, C., & Rice, M. L., (2006). The influence of gender on attitudes, perceptions, and uses of technology. Journal of Research on Technology in Education, 39 , 119-132.
  • Baysal, N. Z. (2006). Hatay Bilgisi: Toplumsal ve Doğal Yaşama Bütüncül Bir Bakış. İçinde Öztürk, C. (Ed.), Hayat Bilgisi Öğretimi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi – Yapılandırmacı Bir Yaklaşım (ss. 1-19). Ankara, Pegem Akademi.
  • Belet, Ş. D. (2008). Hatay Bilgisi Dersi Öğretim Programı. İçinde Yaşar, Ş. (Ed.), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (ss. 21-40). Eskişehir, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 937.
  • Bektaş, M. (2007). Hayat bilgisi dersinde ailelerin çoklu zekâ kuramı hakkında bilgilendirilme biçimlerinin öğrencilerin proje başarıları ve tutumlarına etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 5(14), 9-28.
  • Bektaş, M. (2009a). Hayat ve Hatay Bilgisi Dersi. İçinde Öğülmüş, S. (Ed.), İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (ss. 1-11). Ankara, Pegem Akademi.
  • Bektaş, M. (2009b). Hayat Bilgisi Dersinin Dünü Bugünü. İçinde Öğülmüş, S. (Ed.), İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (ss. 13-29). Ankara, Pegem Akademi.
  • Berson, M. (1996). Effectiveness of computer technology in the social studies: A review of the literature. Journal of Research on Computing in Education, 28, 486-499.
  • Binbaşıoğlu, B. (2003). Hayat Bilgisi Öğretimi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Camnalbur, M., & Erdoğan, Y. (2008). A meta analysis on the effectiveness of computer-assisted instruction: Turkey sample. Educational Sciences: Theory & Practice , 8, 497–505.
  • Chang, C.Y. (2001a) Comparing the impacts of a problem-based computerassisted instruction and the direct-interactive teaching method on student science achievement. Journal of Science Education and Technology, 10, 147–153.
  • Chang, C. Y. (2001b) A problem-solving based computer-assisted tutorial for the earth sciences. Journal of Computer Assisted Learning, 17, 263–274.
  • Chang, C. Y. (2002). Does computer-assisted Instruction + problem solving = improved science outcomes? A Pioneer study. The Journal of Educational Research , 95, 143-150.
  • Chang, C. Y. (2003). Teaching earth sciences: Should we implement teacherdirected or student-controlled CAI in the secondary classroom? International Journal of Science Education , 25, 427-438.
  • Comber, C., Colley, A., Hargreaves, D. J., & Dorn, L. (1997). The effects of age, gender, and computer experience upon computer attitudes. Educational Research , 39, 123-133.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches . California: Sage Publication Inc.
  • Creswell, J. W. (2005). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (2nd ed.). New Jersey: Pearson.
  • Creswell, J. W., & Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory Into Practice, 39, 124-130.
  • Çekbaş, Y., Yakar, H., Yıldırım, B., & Savran, A. (2003). Bilgisayar destekli eğitimin öğrenciler üzerine etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology , 2, 76–78.
  • Day, J.N., & Sebastian, J. P. (2002). Preparing vision specialists at a distance: A qualitative study on computer-enhanced learning. Journal of Visual Impairment & Blindness , 96, 796-807.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, O. S., & Yağcı, E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme . Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • DeSouza, R., McLean, C. L., & Berger, P (2008). Changing the education system with CALM: Computer assisted learning method. Phi Delta Kappan , 89, 497–100.
  • Deveci, H. (2008). Hatay Bilgisi Dersinin Tanımı, Kapsamı ve İlköğretim Programındaki Yeri. İçinde Yaşar, Ş. (Ed.), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (ss. 1-19). Eskişehir, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 9
  • Ester, D.P. (1995) CAI, lecture, and learning style: The differential effects of instructional method. Journal of Research on Computing in Education, 27, 129-139.
  • Gardner, C. M., Simmons, P. E., & Simpson, R.D. (1992). The effects of CAI and hands-on activities on elementary students’ attitudes and weather knowledge. School Science and Mathematics, 92, 334–336.
  • Glesne, C., & Peshkin, A. (1992). Becoming qualitative researchers an introduction . London: Longman Group Ltd.
  • Güleryüz, H. (2008). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Programı. Ankara, Pegem Akademi.
  • Güngördü, E. (2002). İlköğretimde Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kabapınar, Y. (2007). İlköğretimde Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara, Maya Akademi.
  • Kara, I. (2009). The effect on retention of computer assisted instruction in science education. Journal of Instructional Psychology, 85, 357–364.
  • Karabağ, G. (2006). Hatay Bilgisi Öğretim Programı. İçinde Öztürk, C. (Ed.), Hayat Bilgisi Öğretimi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi – Yapılandırmacı Bir Yaklaşım (ss. 51-69). Ankara, Pegem Akademi.
  • Karabağ, G. (2009). Hayat Bilgisi Dersinin Tarihçesi. İçinde Tay, B. (Ed.), Hayat Bilgisi Öğretimi (ss. 1-22). Ankara, Maya Akademi.
  • Karabağ, G. ve İnal, S. (2009a). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Tanıtımı. İçinde Öğülmüş, S. (Ed.), İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (ss. 31-58). Ankara, Pegem Akademi.
  • Karabağ, G. ve İnal, S. (2009b). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programına Göre İçerik. İçinde Öğülmüş, S. (Ed.), İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı (ss. 59-115). Ankara, Pegem Akademi.
  • Kay, R. (1992). An analysis of methods used to examine gender differences in computer-related behavior. Journal of Educational Computing Research , 8, 323-336.
  • Kay, R. (2006). Addressing gender differences in computer ability, attitudes and use: The laptop effect. J. Educational Computing Research, 34, 1872
  • Kinzie, M. B., Sullivan, H. J., & Berdel, R. L. (1992). Motivational and achievement effects of learner control over content review within CAI. Journal of Educational Computing Research , 5, 101–114.
  • Kulik, C. C., & Kulik, J. A. (1986) Effectiveness of computer-based education in colleges. AEDS Journal, 19, 81–108.
  • Kulik, J. A., & Kulik, C. C. (1987) Review of recent research literature on computer-based instruction. Contemporary Educational Psychology, 12, 222–230.
  • Kulik, C. C., & Kulik, J. A. (1991) Effectiveness of computer-based instruction: an updated analysis. Computers in Human Behaviour, 7, 75–
  • Kulik, J. A., Kulik, C. L. C., & Bangert-Drowns, R. L. (1985). Effectiveness of computer-based education in elementary schools. Computers in Human Behavior, 1, 59Kulik, J. A., Kulik, C. C., & Cohen, P. (1980). Effectiveness of computer-based college teaching: A meta-analysis of findings. Review of Educational Research , 50, 525-544.
  • Kulik, C. L. C., Kulik, J. A., & Shwalb, B. J. (1985, April). Effectiveness of computer-based adult education . Paper presented at the 69th Annual Meeting of the American Educational Research Association, Chicago, IL. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 263 888) Kuzu, H. ve Aslan, S. (2012)Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersi öğretim programına yönelik görüşlerinin incelenmesi (nitel bir araştırma). Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(2) 693-706.
  • Levine, T. (1994). A computer-based program can make a difference: The case of the rediscover science program. Studies in Educational Evaluation , 20, 283–296.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Newbury Park, CA: Sage Publication.
  • Macaruso, P., & Walker, A. (2008). The efficacy of computer-assisted instruction for advancing literacy skills in kindergarten children. Reading Psychology , 29, 266–287.
  • Meydan, A. ve Bahçe, A. (2010). Hayat bilgisi öğretiminde değerlerin kazandırılma düzeylerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 20
  • McKethan, R., Everhart, B., & Sanders, R. (2001). The effects of multimedia software instruction and lecture-based instruction on learning and teaching cues of manipulative skills on preservice physical education teachers. Physical Educator, 55, 2–13.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis. Thousand Oaks London: Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1, 2 ve 3. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Morse, J. M. (1991). Approaches to qualitative-quantitative methodological triangulation. Nursing Research, 40, 120-123.
  • Nalçacı, A. (2009). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı. İçinde Tay, B. (Ed.), Hayat Bilgisi Öğretimi (ss. 21-48). Ankara, Maya Akademi.
  • Olugbemiro, J. (1991). Computers and the learning of biological concepts, attitudes and achievement of Nigerian students. Science Education, 75, 701–706.
  • Oral, B., Temel, H., & Güler, E. (2004). Kimya eğitimi öğrencilerinin bilgisayar destekli öğretim uygulamasına iliksin algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 3, 42–51.
  • Özgen, N., Özbek, R. & Çelik, H. C. (2006). Cografya eğitiminde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , 13, 261–270.
  • Price, S. M. (1989). Using CAI to improve participation and achievement in science research projects in middle school science . Unpublished M.S. Practicum Paper, Nova University.
  • Rainbow, S.W., & Sadler-Smith, E. (2003). Attitudes to computer-assisted learning amongst business and management students. British Journal of Educational Technology , 34, 615–624.
  • Renshaw, C. E., & Taylor, H.A. (2000). The educational effectiveness of computer-based instruction. Computers & Geosciences, 26, 677-682.
  • Roburison, E., Adewig, B.H., Strickiand, M.P., & Boschung, M.D. (1987). Enhancement of self-esteem through the use of computer-assisted instruction. Journal of Educational Research, 80, 314-316.
  • Schulz, R., & Ross, J. (1999). Can computer-aided instruction accommodate all learners equally? British Journal of Educational Technology, 30, 5–24.
  • Sönmez, V. (2010). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Şengün, M.T., & Turan, M. (2004). Coğrafya eğitiminde bilgisayar destekli ders sunumunun öğrenmedeki rolünün öğrenci görüşlerine Gore değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3, 93–99.
  • Uchlo, H.P., & Suhre, C. (2005). Solving physics problems with the help of computer assisted instruction. International Journal of Science Education, 27, 451–469.
  • Vernadakis, N., Avgerinos, A., Tsitkari, E., & Zachopoulou, E. (2005). The use of computer assisted instruction in preschool education: Making teaching meaningful. Early Childhood Education Journal, 33, 99–104.
  • Whiting, J. (1985). The use of a computer tutorial as a replacement for human tuition in a mastery learning strategy. Computers and Education, 9, 101–109.
  • Whitley, B.E. (1997). Gender differences in computer-related attitudes and behaviors: A meta-analysis. Computers in Human Behaviour, 13, 1-22.
  • Yalçınalp, S., Geban, O., & Özkan, I. (1995). Effectiveness of using computerassisted supplementary instruction for teaching the mole concept. Journal of Research in Science Teaching , 32, 1083–1095.
  • Yalın, H. (2003). Ögretim teknolojileri ve materyal gelistirme. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. http://www.yok.gov.tr/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,1 34/Itemid,88/ 18 Haziran 2012 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 73 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Tay Bu kişi benim

Kasım Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tay, B., & Yıldırım, K. (2013). Bilgisayar Destekli Öğretimin Hayat Bilgisi Öğretimi Dersinde Başarıya Etkisi ve Yönteme İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 84-110. https://doi.org/10.12780/UUSBD139

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr