BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation Teacher Candidates’ Cognitive Structure About Principles of Ataturk Through Word Association Test

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 1, 50 - 72, 01.06.2011

Öz

The aim of this study is to examine the applicability of Word Association Test (WAT), an alternative assessment and evaluation technique, for classroom teacher candidates and present the cognitive structures of the classroom teacher candidates regarding the Principles of Atatürk by utilizing the tool. Word Association Test (WAT) was used as the data collection tool in the study. 100 freshmen classroom teacher candidates at Uşak University Classroom Teaching Department were administered WAT. Teacher candidates were given 6 key concepts related top the principles of Atatürk and they were asked to write down the associations they thought of in a specific period. Data obtained from key concepts and answer words were recorded in a frequency table. Concept maps that presented the cognitive structures of the teacher candidates were drawn with the help of the data in the frequency table. In addition, sentences that the teacher candidates constructed about each principle were categorized and analyzed according to meaning and various features. The findings show that teacher candidates most frequently used concepts such as Atatürk, public, justice and freedom in their concept maps. Some misconceptions related to principles of Nationalism and State Socialism were detected both in concept maps and sentence constructions of teacher candidates. As a result of the study, it is thought that WAT is an alternative assessment and evaluation technique that can be more frequently used in educational environments. In this context, similar studies in the literature were taken into consideration and some suggestions are provided.

Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Öğretmen Adaylarının Atatürk İlkelerine Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 1, 50 - 72, 01.06.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği olan Kelime İlişkilendirme Testinin (KİT) aracılığıyla sınıf öğretmen adaylarının Atatürk ilkelerine ilişkin bilişsel yapısını ortaya koymaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak KİT kullanılmıştır. Uşak Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği 1. sınıfta öğrenim gören 100 öğretmen adayına KİT uygulanmıştır. Öğretmen adaylarına Atatürk İlkeleri’nin bulunduğu altı adet anahtar kavram verilmiştir ve belli bir süre içerisinde bu anahtar kavramların akıllarına getirdiği cevap kelimeleri yazmaları istenmiştir. Elde edilen veriler, anahtar kavram ve cevap kelimelerden oluşan bir frekans tablosuna kaydedilmiştir. Bu frekans tablosundaki veriler ışığında öğretmen adaylarının bilişsel yapısını ortaya koyan kavram ağları çizilmiştir. Ayrıca her bir ilkeye yönelik olarak kurdukları ilgili cümleler, içerdikleri anlam ve sahip oldukları özelliklere göre sınıflandırılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara öğretmen adaylarının kavram ağlarında en sık olarak Atatürk, halk, adalet ve özgürlük gibi kavramları kullandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının gerek kavram ağlarında gerekse kurdukları ilgili cümlelerde Milliyetçilik ve Devletçilik ilkeleriyle ilgili bazı kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda KİT’in eğitim ortamlarında daha sık olarak kullanılabilecek alternatif bir ölçme aracı olduğu düşünülmektedir. Bu bağamda alan yazında KİT’e ilişkin yapılmış olan benzer çalışmalar da dikkate alınarak sonuçlar tartışmaya açılmış ve bazı önerilere yer verilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mesut Işıklı Bu kişi benim

Ahmet Taşdere Nur Leman Göz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Işıklı, M., & Göz, A. T. N. L. (2011). Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Öğretmen Adaylarının Atatürk İlkelerine Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 50-72. https://doi.org/10.12780/UUSBD82

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr