Reputation, which isone of the most important discrete values that corporations have, makes sense strategically in relations with the corporation and their stakeholders and this plays an important role on differentiation on the sight of the stakeholders. This study intended to determine reputation management activities on customer preferences. In this study, the customers of an international hotel group member ‘Best Western The President Istanbul and Best Western Hotel Oldentruper Hof Bilefeld’ are randomly selected for sampling. In the study, the perceptions of the customers from three different nationalities are tried to be measured and the difference between them are tried to be determined by Anova test.
Kurumların sahip olduğu en önemli soyut değerlerin başında gelen itibar, kurumun paydaşları ile olan ilişkilerinde stratejik bir anlam ifade etmekte ve bu paydaşlar nezdinde farklılaşmada önemli bir rol üstlenmektedir. Bu çalışma işletmenin itibar yönetimi faaliyetlerinin müşteri tercihleri üzerinde etkilerini belirlemeye yöneliktir. Araştırmada örneklem olarak Uluslararası bir otel grubu olan Best Western ThePresident İstanbul ve Best Western Hotel OldentruperHofBielefeld otellerinin müşterileri tesadüfi olarak seçilmiştir. Bu örneklemi oluşturan üç milliyetten müşterilerin algıları ölçümlenerek aralarındaki farklılıklarAnova testi ile belirlenmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr