BibTex RIS Kaynak Göster

SEVENTH AND NINETH GRADE STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT RATIO AND PROPORTION

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 2, 118 - 128, 02.06.2009

Öz

Abstract This research aims to determine 7th grade primary and 9th grade secondary school students’ misconceptions about ratio and proportion. It also tries to and find out any differences for both of the grades with establishing any decline in the misconceptions. Total of 1085 students are chosen randomly from 20 different (10 primary and 10 secondary) schools. Specifically prepared diagnostic tests have been used for determining both grades students’ misconceptions. Results revealed that both groups of the students have misconceptions about ratio and proportion. It is observed that the students have lack of information about the definitions of ratio and proportion. They confuse the conceptions of ratio with fraction, digit and division. They have misconceptions about the point of ratio. They are not able to modify the sort of proportion in the given problems. They have difficulties in solving problems about direct and inverse proportions. It is also observed that both of the grades students have a misconception as “Each fraction digit is a ratio”. It is also found that misconceptions of 7th grade students have been decreased and some of them lasted at 9th grade in secondary school.

DOĞRU VE TERS ORANTI KONUSUNDAKİ 7. VE 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KAVRAM YANILGILARI

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 2, 118 - 128, 02.06.2009

Öz

Bu arastırma; ilköğretim 7. sınıf ve ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin oran ve orantı konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek ve sınıf ilerledikçe bu yanılgılarda azalmanın olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıstır. Arastırmaya, Konya ilinin merkez ilçeleri ve Seydisehir ilçesinde rastgele seçilen 10 ilköğretim ve 10 ortaöğretim okulundan toplam 1085 öğrenci katılmıstır. Her iki sınıf düzeyinde ayrı ayrı hazırlanan teshis testleri öğrencilere uygulanmıs ve elde edilen veriler sonucunda; öğrencilerin oran ve orantı konusunda yanılgılara sahip oldukları tespit edilmistir. Oran ve orantının tanımı ile ilgili bilgi eksiklerinin olduğu, oran ile kesir sayısı ve bölme islemini karıstırdıkları, orantının özellikleri ile ilgili yanılgılara sahip oldukları, verilen orantı problemlerinde orantı çesitlerini belirleyemedikleri, doğru ve ters orantı problemlerinin çözümünde zorlandıkları gözlenmistir. Her iki sınıf öğrencilerinin de; “Her kesir sayısının bir oran olduğu” düsüncesinde yoğunlastıkları belirlenmistir. Ayrıca teshis testlerinden elde edilen sonuçlar karsılastırıldığında oran ve orantı konusunda ilköğretim 7. sınıfta görülen yanılgıların ortaöğretim 9. sınıfta azalarak da olsa devam ettiği tespit edilmistir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Doğan Bu kişi benim

İbrahim Çetin

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, A., & Çetin, İ. (2009). DOĞRU VE TERS ORANTI KONUSUNDAKİ 7. VE 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KAVRAM YANILGILARI. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 118-128. https://doi.org/10.12780/UUSBD47

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr