BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 185 - 200, 02.06.2008

Öz

The purpose of this study is to integrate literature and its findings related to effects of perceived self-efficacy on reading-writing achievement. Studies reveal that those who are high in self-efficacy tend to better at choise of task, effort, persistence and achievement. Therefore; improving self-efficacy of students will improve motivation in reading-writing activities.

ÖZ-YETERLİK İNANCI VE İLKOKUMA YAZMAYA ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 185 - 200, 02.06.2008

Öz

Bu çalışma, öğrencilerin öz-yeterlilik (self-efficacy) algılamalarının okuma yazma başarısı üzerindeki etkileri ile ilgili literatür bulgularının derlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yapılan araştırmalar okuma yazma etkinliklerinde kendilerine ve yeteneklerine güvenen öğrencilerin daha fazla çaba harcadığını, daha ısrarcı olduğunu ve daha fazla başarılı olduğunu ortaya koymuştur. Bu nedenle öz-yeterlilik hakkında bilgi sahibi olunması, öğrencileri okuma yazma etkinliklerine motive etmede önemli görülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cüneyt Akar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akar, C. (2008). ÖZ-YETERLİK İNANCI VE İLKOKUMA YAZMAYA ETKİSİ. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 185-200. https://doi.org/10.12780/UUSBD24

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr