Today, businesses find themselves in the middle of intense and fierce competition. In such a competitive situation, close observation of consumer behavior, identification of marketing strategies accordingly by determining new factors that affect the consumer behavior will increase the success in to consumer levels. As in the every aspect of life, the rapid changes in the internet technology affects the consumers’ consumption behavior. Social media is defined as an online atmosphere in which users express themselves better, interact with each other and share ideas and opinions. In today’s world, 278.000 tweets are sent, 684,478 content shares are done Facebook, 2 million web searches are done in Google, , shoping worth of 83.000 dolar are done. It’s an inevitable fact that consumers that appear on social media with the increase in the time spent in social media. So, in today’s world in which competition is densely felt, social media networking emerges as an indispensable marketing tool for businesses. The purpose of this study is to identify the role of social media, which is one of the factors affecting consumer behavior. For this purpose consumer perception will be examined and the effect of social media a consumer behavior will be studied. To measure the effectiveness of this method, the students of the faculty of Economics and Administration Science will be applied the survey method, one of the quantitative methods, by using this data will be collected and obtained data will be analyzed statistically by using SPSS package programe.
Günümüzde işletmeler kendilerini yoğun ve acımasız bir rekabetin tam ortasında bulmaktadır. Böylesine bir rekabet ortamında tüketici davranışlarının yakından izlenmesi, tüketici davranışlarını etkileyen yeni faktörlerin tespit edilip buna göre pazarlama politikalarının belirlenmesi işletmelerin başarı çıtasını daha da üst düzeylere yükseltecektir. İnternet teknolojisindeki meydana gelen hızlı değişmeler yaşamın her alanında olduğu gibi tüketicilerin tüketim davranışlarında da kendini göstermektedir. Bu sebeple işletmeler tüketicilerin algılarını etkileyen faktörleri daha etkin ve verimli kullanmak için tutundurma karması bileşenlerinden e-pazarlamanın önemli bir unsuru olan sosyal medya araçlarını rekabet gücü olarak kullanmaktadırlar. Sosyal medya, kullanıcılarının kendilerini daha iyi ifade ettikleri, etkileşim içinde oldukları kullanıcılar ile fikir ve görüşlerini paylaştıkları online bir ortam olarak ifade edilmektedir. Günümüz dünyasında dakikada 278.000 twit gönderilmekte, Facebook’ta 684,478 içerik paylaşımı yapılmakta, Google de 2 milyon arama yapılmakta, amazon.com’da 83000 dolarlık alışveriş gerçekleştirilmektedir. Sosyal medyada geçirilen sürenin her geçen gün artmasıyla birlikte tüketicilerin sosyal medyada yer alan içeriklerden, fikir ve görüşlerden daha fazla etkilenmesi de kaçınılmaz bir gerçektir. Böylece yoğun küresel rekabet dünyasında sosyal medya ağları işletmeler için vazgeçilmez bir pazarlama aracı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerden sosyal medyanın rolünü tespit etmektir. Bu amaçtan yola çıkarak tüketici davranışları, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler, tüketicilerin algılarını etkileyen faktörler incelenecek sosyal medyanın tüketici davranışları üzerindeki etkinliği ölçülmeye çalışılacaktır. Bu etkinliği ölçmek için Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. öğrencilerine yönelik nicel araştırma yöntemlerinden anket yöntemi kullanılarak veriler toplanacak ve elde edilen veriler SPSS paket programlarından faydalanılarak istatistiki açıdan analiz edilecektir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr