Newspapers began mass communication from the beginning of the 17th century, although not present in the form of qualitative and quantitative. The radio has become widespread after World War I and the television has also after World War II. This situation has brought society to be aware of each other, on the other hand the pre-modern era of communication priority application forms with face to face communication was transformed. In the 21st century called as information and technology era has occurred significant changes not only our life styles and behaviors but also our social life and forms of communication. Internet that perhaps the greatest invention of the last millennium was the premise trigger of these changes and has led to the loss of meaning of the time/space. New media that based on the meaning of all technologies of the infrastructure by the internet has started to change all the facts that we are known of ‘communication world’ as well as feature of interactivity and due to the opportunities afforded by technology as a result of the use of people over many platforms. This change is reflected in the application forms of communication and also in the content of the product. Depending on the cultural degeneration, hate speech that spreading through new media is one of the most concrete examples this ‘new’ situation. In this framework, firstly theoretical explanations of the new media and hate speech will be done, and then the results and reviews will be given where the research covers new media and hate speech.
17. yüzyılın başlarından itibaren gazeteler bugünkü niteliksel ve niceliksel biçiminde olmasa da kitle iletişimini başlattı. 1. Dünya Savaşı’ndan sonra radyonun, 2. Dünya Savaşı’ndan sonra ise televizyonun yaygınlaşması bir taraftan toplumların birbirlerinden haberdar olmasını getirdi, diğer taraftan ise modern öncesi dönemin iletişiminin öncelikli uygulanış biçimi olan yüzyüze iletişimi değişikliğe uğrattı. İçinde yaşadığımız ve bilgi ve teknoloji çağı olarak adlandırdığımız 21. yüzyıl ise sadece yaşam biçimlerimizde ve davranış şekillerimizde değil, aynı zamanda sosyal hayatımızda ve iletişim biçimlerimizde de oldukça önemli değişiklikler meydana getirdi. Belki de son bin yılın en büyük buluşu olarak adlandırabileceğimiz internet, bu değişikliklerin öncül tetikleyicisi oldu ve zaman/uzam kavramlarının anlamlarının yitirilmesini sağladı. Altyapısı internete dayanan tüm teknolojilerin üst anlamı olarak adlandırabileceğimiz yeni medya ise hem karşılıklı etkileşim özelliği hem de teknolojinin getirdiği olanaklar sayesinde birçok platform üzerinden insanlara kullanım sunması neticesinde ‘iletişim dünyasının’ bilinen tüm gerçeklerini değiştirmeye başladı. Bu değişim iletişimin uygulanış biçimine olduğu kadar ürünün içeriğine de yansıdı. Kültürel yozlaşmaya bağlı olarak yeni medya üzerinden yayılan nefret söylemi de bu ‘yeni’ durumun en somut örneklerinden biridir. Bu çerçevede çalışmada ilk olarak yeni medya kavramı ve nefret söylemi ile ilgili kuramsal açıklamalar yapılacaktır. Daha sonra ise yeni medya ve nefret söylemine ilişkin olarak yapılan araştırmanın sonuçları ve değerlendirmeleri verilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr