Radio which is the first electronic mass communication tool that could address large masses has been the media mostly affected from developing communication technologies and convergence practices due to its technique just based on audio. The satisfaction created by a high quality audio technique can be heard through a little music player or mobile phone. In the scope of the study, the changes in the styles of listening to the radio, listening rates and broadcasting contents which occurred by The New Communication Technologies and Convergence Practices in Turkey will be queried. In the scope of the article study, the results of convergence practices in terms of radio came to the fore with the developing technology in Turkey were discussed in the framework of radio broadcasting, radio listening rates and changes in broadcast contents taking the from 2004-2010 KMG data into account. While convergence practices are creating radical changes in styles and rates of listening to the radio, they also have required the content to be regulated again towards passive audiences.
Radio Broadcasting; Radio Audience Researches; Convergence; Technology; Form-Content Relation
Geniş kitlelere seslenebilen ilk kitle iletişim aracı olan radyo, yalnızca sese dayalı tekniğiyle, gelişen iletişim teknolojilerinden ve dolayısıyla yakınsama uygulamalarından en çok etkilenen medya olmuştur. Kaliteli bir ses tekniğinin yarattığı haz, oldukça küçük bir müzik çalardan ya da cep telefonundan da duyulabilmektedir. Yeni iletişim teknolojileri ve yakınsama uygulamaları, radyo yayıncılığında hem biçimsel hem de içeriksel değişikliklere sebep olmuştur. Yakınsama uygulamaları radyo dinleme biçimlerinde ve oranlarında köklü değişiklikler yaratırken aynı zamanda pasif dinleyiciye yönelik, içeriğin yeniden düzenlenmesini de gerektirmiştir. Yeni teknolojilerin kitleler tarafından hızla özümsenip tüketilmesi, bu teknolojilerle gelişen radyoyu da, hızla işlevsel olarak tüketilen bir kitle iletişim aracı haline getirmiştir. Makale çalışması kapsamında, Türkiye’de, gelişen teknolojiyle birlikte ortaya çıkan yakınsama uygulamalarının radyo bakımından sonuçları, KMG verileri üzerinden, radyo yayıncılığı, radyo dinleme oranları ve yayın içeriklerindeki değişiklikler çerçevesinde yorumlanarak ele alınmıştır. Geleneksel radyo dinleme biçimlerinde önemli farklılıklar olmakla birlikte, radyo yayın içerikleri de mobil olan pasif dinleyiciyi hedef seçerek, müzik ağırlıklı program türlerine göre şekillendirilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr