BibTex RIS Kaynak Göster

Woman Phenomenon in Television and Virtual Advertising

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 203 - 216, 20.02.2015

Öz

It has seen that was frequently given to female element at virtual advertising, which is an important branch of publishing in the internet environment. It is often witnessed that the woman appeared in virtual showcase although no relevance and connection with advertising subject beside benefit from the women phenomenon in connection with the displayed products of goods and services.

On the one hand, although this condition raised problems with the personality and dignity of women, the other hand, it is being subject to criticism by advertising authorities and the scientific community keeping in the forefront the “people”, not “product”. In this article it is being discussed with concrete examples from virtual media whether or not the woman is an advertising material.

Kaynakça

  • ATABEK, Ü. (2003). “Yeni İletişim Teknolojileri ve Yerel Medya İçin Olanaklar”, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, s. 68.
  • AYDOĞAN, N. (2014). “Moda Fotoğrafında Bir Meta Olarak Kadın”, http://www.academia.edu/6665505/Moda_Fotografinda_Bir_Meta_Olarak_Kadin_-_Nevin_Aydogan (e. t. 21.03.2014)
  • ÇEKİRGE, F. (2007). “Kadın teşhirinin rekabetini reddediyoruz”, http://www.hurriyet.com.tr/gundem/6753140.asp (e. t. 12.02.2014)
  • DOĞAN, İ. (2014). “Reklam ve Cinsel Ögelerin Kullanımı”, http://doganibrahim.wordpress.com/2012/03/31/reklam-ve-cinsel-ogelerin-kullanimi/ (e. t. 20.03.2014)
  • ELDEN, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları, s. 15.
  • “Gazete Reklamcılığı” (2014). http://blog.reklam.com.tr/gazete-reklam/gazete-reklamciligi/179/ (e. t. 02.03.2014)
  • GÜNEY, Z. (2006). “Etkileşimli Reklam Planlama ve Yaratım Süreci”, http://www.academia.edu/4900919/t.c._marmara_universıtesi_sosyal_bilimler_enstitusu_iletisim_bilimleri_anabilim_dali_reklamcilik_ve_tanitim_bilim_dali_etkilesimli_reklam_planlama_ve_yaratim_sureci (e. t. 02.04.2014)
  • GÜRCAN, H. İ. (1999). Sanal Gazetecilik, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 31, s. 5.
  • IŞIK, U. ve Koz, K. A. (2014). “Cinsellik üzerinden ‘tık ticareti’: İnternet haberciliği üzerine bir inceleme”, http://www.ilet.gazi.edu.tr/posts/download?id=13767 (e. t. 27.03.2014)
  • KARPAT, I. (2014). “Ürün sorumluluğunun aktarılmasında reklam ve etik kaygılar”, http://cim.anadolu.edu.tr/pdf/2004/1130844843.pdf (e. t. 14.04.2014)
  • KIRÇIL, A. G. ve Karagüler, T. (2003). “Dijital Çağda İletişime Yeni Yaklaşım”, http://www.dorduncukuvvetmedya.com (e. t. 10.01.2014)
  • “Reklam ve Kadın”, (2014). http://blog.reklam.com.tr/genel/reklam-ve-kadin/571/ (e. t. 08.03.2014)
  • “Reklamda Kalite”, (2014). http://www.prestij.com.tr/reklamda_kalite.html (e. t. 06.04.2014)
  • SAKTANBER, A. (2010). “Türkiye’de Medyada Kadın: Serbest, Müsait Kadın veya İyi Eş, Fedakâr Anne”, (Haz.) Şirin Tekeli, 1980’ler Türkiye’sinde Kadın Bakış Açısından Kadınlar, İstanbul: İletişim Yayınları, 2010, s. 201.
  • TDK, (2014). Güncel Türkçe Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&kelime=sanal%20reklam&guid=TDK.GTS.539ffa47a41363.70432419 (e. t. 11.04.2014)
  • “Temiz İnternet Kampanyası”, (2007). http://arsiv.sabah.com.tr/ozel/temiz3571/dosya_3571.html (e. t. 10.02.2014)
  • TÜRKOĞLU, N. (2000). Görü-Yorum, Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü. İstanbul: Der Yayınları, s. 76.
  • WHİTE, E. J., (2000). “Virtual Reality Innovations announces partnership ... - Virtual Sex”, http://www.docstoc.com/docs/91616869/Virtual-Reality-Innovations-announces-partnership----Virtual-Sex (e. t. 26.01.2014).

Sanal Gazete Yayıncılığında Reklam Ögesi Olarak Kadın Fenomeni

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 203 - 216, 20.02.2015

Öz

İnternet ortamındaki yayıncılığın önemli bir dalı olan sanal reklamcılıkta kadın ögesine sıkça yer verildiği görülmektedir. Tanıtımı yapılan mal ve hizmetle bağlantılı ürünlerde kadın fenomeninden yararlanma yanında, reklam konusuyla hiçbir ilintisi ve bağlantısı olmadığı halde çoğu zaman kadının sanal vitrinde boy gösterdiğine tanık olunmaktadır.

Bu durum bir yandan kadının kişiliği ve onuruyla ilgili sorunları gündeme getirdiği gibi, diğer yandan da “ürünü” değil, “insanı” ön planda tutan reklamcılık otoriteleri ve bilim çevreleri tarafından eleştiri konusu olmaktadır. Bu yazıda sanal medyadan somut örneklerle kadının reklam malzemesi olup olamayacağı tartışılmaya çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • ATABEK, Ü. (2003). “Yeni İletişim Teknolojileri ve Yerel Medya İçin Olanaklar”, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, s. 68.
  • AYDOĞAN, N. (2014). “Moda Fotoğrafında Bir Meta Olarak Kadın”, http://www.academia.edu/6665505/Moda_Fotografinda_Bir_Meta_Olarak_Kadin_-_Nevin_Aydogan (e. t. 21.03.2014)
  • ÇEKİRGE, F. (2007). “Kadın teşhirinin rekabetini reddediyoruz”, http://www.hurriyet.com.tr/gundem/6753140.asp (e. t. 12.02.2014)
  • DOĞAN, İ. (2014). “Reklam ve Cinsel Ögelerin Kullanımı”, http://doganibrahim.wordpress.com/2012/03/31/reklam-ve-cinsel-ogelerin-kullanimi/ (e. t. 20.03.2014)
  • ELDEN, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları, s. 15.
  • “Gazete Reklamcılığı” (2014). http://blog.reklam.com.tr/gazete-reklam/gazete-reklamciligi/179/ (e. t. 02.03.2014)
  • GÜNEY, Z. (2006). “Etkileşimli Reklam Planlama ve Yaratım Süreci”, http://www.academia.edu/4900919/t.c._marmara_universıtesi_sosyal_bilimler_enstitusu_iletisim_bilimleri_anabilim_dali_reklamcilik_ve_tanitim_bilim_dali_etkilesimli_reklam_planlama_ve_yaratim_sureci (e. t. 02.04.2014)
  • GÜRCAN, H. İ. (1999). Sanal Gazetecilik, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 31, s. 5.
  • IŞIK, U. ve Koz, K. A. (2014). “Cinsellik üzerinden ‘tık ticareti’: İnternet haberciliği üzerine bir inceleme”, http://www.ilet.gazi.edu.tr/posts/download?id=13767 (e. t. 27.03.2014)
  • KARPAT, I. (2014). “Ürün sorumluluğunun aktarılmasında reklam ve etik kaygılar”, http://cim.anadolu.edu.tr/pdf/2004/1130844843.pdf (e. t. 14.04.2014)
  • KIRÇIL, A. G. ve Karagüler, T. (2003). “Dijital Çağda İletişime Yeni Yaklaşım”, http://www.dorduncukuvvetmedya.com (e. t. 10.01.2014)
  • “Reklam ve Kadın”, (2014). http://blog.reklam.com.tr/genel/reklam-ve-kadin/571/ (e. t. 08.03.2014)
  • “Reklamda Kalite”, (2014). http://www.prestij.com.tr/reklamda_kalite.html (e. t. 06.04.2014)
  • SAKTANBER, A. (2010). “Türkiye’de Medyada Kadın: Serbest, Müsait Kadın veya İyi Eş, Fedakâr Anne”, (Haz.) Şirin Tekeli, 1980’ler Türkiye’sinde Kadın Bakış Açısından Kadınlar, İstanbul: İletişim Yayınları, 2010, s. 201.
  • TDK, (2014). Güncel Türkçe Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&kelime=sanal%20reklam&guid=TDK.GTS.539ffa47a41363.70432419 (e. t. 11.04.2014)
  • “Temiz İnternet Kampanyası”, (2007). http://arsiv.sabah.com.tr/ozel/temiz3571/dosya_3571.html (e. t. 10.02.2014)
  • TÜRKOĞLU, N. (2000). Görü-Yorum, Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü. İstanbul: Der Yayınları, s. 76.
  • WHİTE, E. J., (2000). “Virtual Reality Innovations announces partnership ... - Virtual Sex”, http://www.docstoc.com/docs/91616869/Virtual-Reality-Innovations-announces-partnership----Virtual-Sex (e. t. 26.01.2014).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Hakkı Nakilcioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Nakilcioğlu, İ. H. (2015). Sanal Gazete Yayıncılığında Reklam Ögesi Olarak Kadın Fenomeni. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 203-216. https://doi.org/10.12780/uusbd.06230

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr