BibTex RIS Kaynak Göster

Digital Subjects of Digital Life: Everybody or Nobody

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 249 - 266, 20.02.2015

Öz

The subject of this study is that rethink onto the axis of the basic theoretical discussion about how is our everyday life and our perception changing in modern times. It is focused on how does everyday life of individuals transform into the new format with powerful technological development which is increased power by modernism? With development of communication technologies and emergence of new public spaces, the individual try to demonstrate its own existence in new places which is intertwined reality and imaginary.  Especially, the new media areas are turned into the areas which make us very same and we express and perceive ourselves as a quantitative. In all these technology of communication, these areas that perceived us as digitally, make our view to the life digitalization. This digitization also emerges surveillance. Thus, the digitalization and the surveillance become sustainable via internet. This is a necessity on rethinking about social media as a new socialisation fields.

Kaynakça

  • Global Digital Statistics, http://wearesocial.net (25.07.2014)
  • ÇOBAN, B. ve Özarslan, Z. (ed.) (2008). Panoptikon: Gözün İktidarı, İstanbul: Su Yayınları.
  • BAUMAN ve Lyon (2013), Akışkan Gözetim.
  • BAUMAN, Zygmunt (2006) Küreselleşme, çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları:İstanbul
  • BERMAN, Marshall (2004), Katı olan Herşey Buharlaşıyor, İletişim Yayınları:İstanbul
  • CAMPBELL, J.E., Carlson, M. (2002). “Panopticon.com: Online Surveillance and the Commodification of Privacy”. Journal of Broadcasting & Electronic Media. December. p.586-606
  • CASTELLS, Manuel (2005), “Enformasyonculuk ve Network Toplumu”, Hacker Etiği: İş Hayatına Yıkıcı Bir Yaklaşım, Pekka Himanen, çev. Şebnem Kaptan, Ayrıntı Yayınları: İstanbul, s. 123-133
  • CASTELLS, Manuel (2008), Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür II – “Kimliğin Gücü”, Bilgi Üniversitesi Yayınları:İstanbul, s.4-5
  • ÇOBAN, Barış (2009), “Yeni Panoptikon, Gözün İktidarı ve Facebook”, Yeditepe İletişim Fakültesi Dergisi, sayı:10
  • GIDDENS Anthony (2008), Ulus Devlet ve Şiddet, Kalkedon Yayınları:İstanbul
  • GÜLŞAH Başlar, “Yeni Medyanın Gelişimi ve Dijitalleşen Kapitalizm”, Marmara Üniversitesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü, Araştırma Görevlisi
  • http://blog.artuc.net/dijital-yasamlar/ (03.04.2014)
  • KOZINETS, R. V., Sherry, J. F., Jr., Storm, D., Duhachek, A., Nuttavuthisit, K., & Deberry-Spence, B. (2004, December). “Ludic Agency and Retail Spectacle”. Journal of Consumer Research, 31, p.658-672.
  • MARX, G. (1985), “I`ll Be Watching You: Reflections on the New Surveillance”, Dissent (USA),Winter 1985:p.26–34.
  • MAYFIELD, A., What’s Social Media?
  • MOROZOV, Evgeny (2012), Sosyalliğin ve Umumiyetin Zorbalığı: Siberfalanörün Ölümü”, Çeviri: Elçin Gen, http://www.e-skop.com/skopbulten/sosyalligin-ve-umumiyetin-zorbaligi-siberflanorun-olumu/568, (23.04.2014)
  • ÖZKAZANÇ Alev (2007). “Biyo-politik Çağda Suç ve Cezalandırma: Denetim Toplumunda Neo-liberal Yönetimsellik”, Toplum ve Bilim, 108, s.15-51.
  • RYAN, J. A History of The Internet and The Digital Future, Rreaktion Books: London, (2010)
  • TOKTAŞ, Binark, Dikmen, Fidaner, Kuzeci, Özaygen (2012), Türkiye`de Dijital Gözetim: T.C. Kimlik Numarasından E-Kimlik Kartlarına Yurttaşın Sayısal Bedenlenişi, Alternatif Bilişim Derneği Yay.: Ankara, s.17
  • TOPRAK, Binark, Yıldırım, Aygül, Börekçi, Comu (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: Görülüyorum Öyleyse Varım!, Kalkedon Yayınları: İstanbul
  • ZAMYATIN, Yevgeni (2010), Biz, Ayrıntı Yayınları: İstanbul / (2013), Versus Yayınları: İstanbul

Dijital Yaşamın Dijital Özne(l)leri: Herkes ya da Hiç Kimse

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 249 - 266, 20.02.2015

Öz

Bu çalışmanın konusu modern zamanlar içinde değişen yaşam koşullarımızın ve algılarımızın nasıl değiştiği temel teorik tartışmalar ekseninde yeninden düşünmektir. Özellikle modernizmle birlikte gittikçe güçlenen teknolojik gelişmelerle birlikte bireyin gündelik hayatının nasıl yeni bir biçime girerek dönüştüğü üzerinde durulacaktır. İletişim teknolojilerinin gelişmesi ve yeni kamusal yaşam alanlarının ortaya çıkması ile birlikte birey, gerçeklikle gerçek dışının iç içe geçtiği yeni alanlarda kendi var oluşunu ortaya koymaya çalışır. Özellikle internet teknolojisi ile karşımıza çıkan yeni medya alanları, niteliksel özelliklerimiz dışında bizi birbirimize benzeten ve kendimizi nicel olarak ifade ettiğimiz ve nicel olarak algılandığımız alanlara dönüşmüştür. Tüm iletişim teknolojileri içinde dijital olarak algılandığımız bu alanlar, hayata bakışımızı da dijitalleştirmekte, sayısallaştırmaktadır. Bu sayısallaşma beraberinde gözetimi de getirir. Böylece dijitalleşme ve gözetim en kolay iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle internet üzerinden sürdürülür hale gelir. Bu ise yeni medyanın sunduğu sosyalleşme alanları olarak sosyal medya alanları üzerine yeniden düşünmeyi kaçınılmaz kılmaktadır.

Kaynakça

  • Global Digital Statistics, http://wearesocial.net (25.07.2014)
  • ÇOBAN, B. ve Özarslan, Z. (ed.) (2008). Panoptikon: Gözün İktidarı, İstanbul: Su Yayınları.
  • BAUMAN ve Lyon (2013), Akışkan Gözetim.
  • BAUMAN, Zygmunt (2006) Küreselleşme, çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları:İstanbul
  • BERMAN, Marshall (2004), Katı olan Herşey Buharlaşıyor, İletişim Yayınları:İstanbul
  • CAMPBELL, J.E., Carlson, M. (2002). “Panopticon.com: Online Surveillance and the Commodification of Privacy”. Journal of Broadcasting & Electronic Media. December. p.586-606
  • CASTELLS, Manuel (2005), “Enformasyonculuk ve Network Toplumu”, Hacker Etiği: İş Hayatına Yıkıcı Bir Yaklaşım, Pekka Himanen, çev. Şebnem Kaptan, Ayrıntı Yayınları: İstanbul, s. 123-133
  • CASTELLS, Manuel (2008), Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür II – “Kimliğin Gücü”, Bilgi Üniversitesi Yayınları:İstanbul, s.4-5
  • ÇOBAN, Barış (2009), “Yeni Panoptikon, Gözün İktidarı ve Facebook”, Yeditepe İletişim Fakültesi Dergisi, sayı:10
  • GIDDENS Anthony (2008), Ulus Devlet ve Şiddet, Kalkedon Yayınları:İstanbul
  • GÜLŞAH Başlar, “Yeni Medyanın Gelişimi ve Dijitalleşen Kapitalizm”, Marmara Üniversitesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü, Araştırma Görevlisi
  • http://blog.artuc.net/dijital-yasamlar/ (03.04.2014)
  • KOZINETS, R. V., Sherry, J. F., Jr., Storm, D., Duhachek, A., Nuttavuthisit, K., & Deberry-Spence, B. (2004, December). “Ludic Agency and Retail Spectacle”. Journal of Consumer Research, 31, p.658-672.
  • MARX, G. (1985), “I`ll Be Watching You: Reflections on the New Surveillance”, Dissent (USA),Winter 1985:p.26–34.
  • MAYFIELD, A., What’s Social Media?
  • MOROZOV, Evgeny (2012), Sosyalliğin ve Umumiyetin Zorbalığı: Siberfalanörün Ölümü”, Çeviri: Elçin Gen, http://www.e-skop.com/skopbulten/sosyalligin-ve-umumiyetin-zorbaligi-siberflanorun-olumu/568, (23.04.2014)
  • ÖZKAZANÇ Alev (2007). “Biyo-politik Çağda Suç ve Cezalandırma: Denetim Toplumunda Neo-liberal Yönetimsellik”, Toplum ve Bilim, 108, s.15-51.
  • RYAN, J. A History of The Internet and The Digital Future, Rreaktion Books: London, (2010)
  • TOKTAŞ, Binark, Dikmen, Fidaner, Kuzeci, Özaygen (2012), Türkiye`de Dijital Gözetim: T.C. Kimlik Numarasından E-Kimlik Kartlarına Yurttaşın Sayısal Bedenlenişi, Alternatif Bilişim Derneği Yay.: Ankara, s.17
  • TOPRAK, Binark, Yıldırım, Aygül, Börekçi, Comu (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: Görülüyorum Öyleyse Varım!, Kalkedon Yayınları: İstanbul
  • ZAMYATIN, Yevgeni (2010), Biz, Ayrıntı Yayınları: İstanbul / (2013), Versus Yayınları: İstanbul
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Avcı

Yayımlanma Tarihi 20 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avcı, Ö. (2015). Dijital Yaşamın Dijital Özne(l)leri: Herkes ya da Hiç Kimse. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 249-266. https://doi.org/10.12780/uusbd.06255

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr