This qualitative study aimed to determine the reasons of primary school students’ absenteeism and dropout as well as what strategies school teachers and administrators use to eliminate those reasons. The study group was constituted a total of sixty participants, specifically thirty school administrators and thirty primary school teachers, who enrolled in Zirve University and Dicle University Social Sciences Institutes Common Educational Administration, Supervision, Planning and Economics M.S. Program. The opinions of administrators and teachers who participated in the study were gathered through interviews. Data obtained was analyzed by utilizing qualitative data analysis technique. According to findings of this study, the reasons of students’ absenteeism and dropout were mostly resulted from families’ insensitiveness to their children, economic handicaps of families, and incapable school facilities. In terms of strategies that administrators and teachers implement to diminish students’ absenteeism and dropout, participants generally performed individual efforts such as getting contact with student’ parents (guardian), devoting close attention to them, and giving responsibility. Finally, some recommendations were presented in the light of the results achieved.
Bu araştırma, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre, ilköğretim kurumu öğrencilerinin devamsızlık ve okul terki nedenlerini ortaya koymak ve okul mensuplarının bu nedenleri ortadan kaldırmaya yönelik uyguladıkları stratejileri saptamak amacıyla yapılan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Zirve Üniversitesi ve Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüleri Ortak Eğitim Bilimleri Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Programında öğrenim gören 30 okul yöneticisi ve 30 ilköğretim kurumu öğretmeni olmak üzere toplam 60 yönetici ve öğretmen oluşturmaktadır. Yönetici ve öğretmenlerin görüşleri, görüşme yöntemi aracılığı ile alınmıştır. Elde edilen veriler, nitel veri analizi tekniğinden yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulguları, öğrencilerin devamsızlık ve okul terki davranışlarının kaynağının büyük oranda ailelerin çocuklarına karşı duyarlı olamayışları ve bu ailelerin karşılaştıkları ekonomik zorluklar ile okullardaki olanakların yetersizliği olduğunu göstermiştir. Eğitimcilerin devamsızlık ve okul terkini azaltmaya yönelik uyguladıkları stratejilerin ise, öğrenci velisi ile görüşme, öğrenciye daha fazla ilgi gösterme ve sorumluluk verme şeklindeki bireysel çabalardan ibaret olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlar eşliğinde birtakım önerilere yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr