BibTex RIS Kaynak Göster

Web-based Ethical Values Education Application for Primary School Students

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 3, 87 - 100, 29.06.2015

Öz

The purpose of this study is to examine the effectiveness of the Web-based Ethical Values Education (WEVE) model as an alternative method in teaching and gaining ethical values and to bring this model in to our education. In this context web-based environment has been developed by the researchers in this study based on two sub-dimensions of ethical values education namely fairness and honesty.

The study group of this research consisted of 10 students who are at the 4th grade of a public primary school in which students from upper, middle and low social economic classes and located in Istanbul. Those attendees have completed related models by being taken into the WEVE application environment for 12 weeks.

In this research, quantitative and qualitative research methods were used to describe the WEVE process and to examine the usability of WEVE environment. By making use of “Dilemma Form About Ethical Values” (which is a quantitative research method), semi-experimental method which is based on a pattern with pre-test/pro-test experimental group is used. By making use of “Semi-Structured Meeting Form” and “Scale of Assignment Evaluation” (which are qualitative research methods), data is explained with descriptive analysis.

“Scale of Assignment Evaluation”, “Dilemma Form About Ethical Values” and “Semi-Structured Meeting Form” are used as data collection tool in the study.

As a result of this research, we’ve achieved that Web-based Ethical Values Education application can be an alternative method to make people gain honesty and fairness values. Besides, it’s discovered that WEVE has an effect on existing fairness and honesty values of people and this environment can be an alternative environment for ethical values education.

 

Kaynakça

  • ASLAN, M. (2011). İlköğretimde Karakter Eğitimi ve Öğrencilere Kazandırılması Gereken Değerler. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • AYDIN, M. Z. ve AKYOL, Ş. (2012). Okulda Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • BALL, D. L. ve FORZANİ, F. M. (2009). ‘’The work of Teaching and the Challenge for Teacher Education’’, Journal of Teacher Education, Cilt:60, Sayı:5,2009,s. 497-511.
  • BALTACI, M. ve AKPINAR, B. (2011). Web Tabanlı Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 77-88.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2011). Sosyal Bilimler Veri Analizi El Kitabı (13. Basım). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi
  • ÇAĞLAYAN, A. (2013). Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi (2. Basım). İstanbul: Dem Yayınları.
  • EKŞİ H. ve KATILMIŞ, A. (2011). Karakter Eğitimi El Kitabı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ERDEMİR, M. ve İNGEÇ KANDİL, Ş. (2014). Fizik Eğitiminde Web Tabanlı Zeki Öğretim Sisteminin (ZÖS) Başarıya Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 1(3), 289-298.
  • GÜNDAŞ, A., KURTULMUŞ, M. ve TÖSTEN, R. (2014). İlköğretim 1. Kademe Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar. Değerler Eğitimi Dergisi, 12, 281-305.
  • MEB (2010). İlköğretim (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MOĞUL, S. (2012). Mehmet Akif Ersoy’un Safahat İsimli Eserinin Türkçe Eğitimi ve Değerler Eğitimi Açısından İncelemesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri
  • OLADIPO, S. E. (2009). ‘’Moral Education of the Child: Whose Responsibility?’’ J Soc Sci, Cilt:20, Sayı:2, 2009,s. 149-156.
  • ORAL, B. ve KENANOĞLU, R. (2012). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Öğrenci Başarısına ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(1), 58-67.
  • ÖĞRETİCİ, B. (2011). İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Derslerinde Değerler Eğitimine Yönelik Uygulamaların Etkililiğinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • SANDERSE, W. (2013). ‘’The meaning of role modelling in moral and character education’’ , Journal of Moral Education. Cilt:42, Sayı:1, 2013, s.28-42.
  • TÜYSÜZ, C. ve AYDIN, H. (2007). Web Tabanlı Öğrenmenin İlköğretim Okulu Düzeyindeki Öğrencilerin Tutumuna Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 73-84.
  • YAMAN, E. (2012). Değerler Eğitimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • YENİAD, M. (2006). Uzaktan Eğitimde Kullanılmak Üzere Web Tabanlı Bir Portal Yazılımı Geliştirme. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.

İlkokul Öğrencileri İçin Web Tabanlı Değerler Eğitimi Uygulaması

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 3, 87 - 100, 29.06.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencileri için değerler eğitiminin öğretiminde ve kazandırılmasında alternatif bir yöntem-teknik olarak Web Tabanlı Değerler Eğitimi (WTDE) uygulamasının etkililiğini belirlemektir. Çalışmada, araştırmacılar tarafından değerler eğitiminin adalet ve dürüstlük olarak iki alt boyutunu temel alan bir uygulama ortamı geliştirilmiştir.

Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ilinde üst, orta ve alt sosyo- ekonomik düzey çocukların öğrenim gördüğü bir devlet okulundaki 4. sınıftaki 10 ilkokul öğrencisi oluşturmuştur. Katılımcılar 12 hafta boyunca WTDE uygulama ortamına alınarak ilgili modelleri tamamlamışlardır. Araştırmada WTDE programının sürecini betimlemek ve kullanılabilirliğini incelemek amacıyla nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; ‘’Görev Değerlendirme Kontrol Listesi’’, ‘’Değerlerle İlgili İkilem Formu’’ ve ‘’Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu’’ kullanılmıştır. Nicel kısımda ‘’Değerlerle İlgili İkilem Formu’’ kullanılarak, öntest-sontest deney gruplu yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır. Nitel kısımda ise ‘’Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu’’ ile ‘’Görev Değerlendirme Kontrol Listesi’’ kullanılarak veriler içerik analizi ve görev analizi ile betimlenmiştir.

Çalışma sonunda, Web Tabanlı Değerler Eğitimi (WTDE) uygulamasının, dürüstlük ve adalet değerini kazandırmada alternatif bir yöntem olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca WTDE’ nin bireylerin var olan adalet ve dürüstlük değerleri üzerinde etkisi olduğu bulunmuş, geliştirilen ortamın değer eğitimi için alternatif bir ortam olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.

 

Kaynakça

  • ASLAN, M. (2011). İlköğretimde Karakter Eğitimi ve Öğrencilere Kazandırılması Gereken Değerler. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • AYDIN, M. Z. ve AKYOL, Ş. (2012). Okulda Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • BALL, D. L. ve FORZANİ, F. M. (2009). ‘’The work of Teaching and the Challenge for Teacher Education’’, Journal of Teacher Education, Cilt:60, Sayı:5,2009,s. 497-511.
  • BALTACI, M. ve AKPINAR, B. (2011). Web Tabanlı Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 77-88.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2011). Sosyal Bilimler Veri Analizi El Kitabı (13. Basım). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi
  • ÇAĞLAYAN, A. (2013). Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi (2. Basım). İstanbul: Dem Yayınları.
  • EKŞİ H. ve KATILMIŞ, A. (2011). Karakter Eğitimi El Kitabı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ERDEMİR, M. ve İNGEÇ KANDİL, Ş. (2014). Fizik Eğitiminde Web Tabanlı Zeki Öğretim Sisteminin (ZÖS) Başarıya Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 1(3), 289-298.
  • GÜNDAŞ, A., KURTULMUŞ, M. ve TÖSTEN, R. (2014). İlköğretim 1. Kademe Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar. Değerler Eğitimi Dergisi, 12, 281-305.
  • MEB (2010). İlköğretim (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MOĞUL, S. (2012). Mehmet Akif Ersoy’un Safahat İsimli Eserinin Türkçe Eğitimi ve Değerler Eğitimi Açısından İncelemesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri
  • OLADIPO, S. E. (2009). ‘’Moral Education of the Child: Whose Responsibility?’’ J Soc Sci, Cilt:20, Sayı:2, 2009,s. 149-156.
  • ORAL, B. ve KENANOĞLU, R. (2012). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Öğrenci Başarısına ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(1), 58-67.
  • ÖĞRETİCİ, B. (2011). İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Derslerinde Değerler Eğitimine Yönelik Uygulamaların Etkililiğinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • SANDERSE, W. (2013). ‘’The meaning of role modelling in moral and character education’’ , Journal of Moral Education. Cilt:42, Sayı:1, 2013, s.28-42.
  • TÜYSÜZ, C. ve AYDIN, H. (2007). Web Tabanlı Öğrenmenin İlköğretim Okulu Düzeyindeki Öğrencilerin Tutumuna Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 73-84.
  • YAMAN, E. (2012). Değerler Eğitimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • YENİAD, M. (2006). Uzaktan Eğitimde Kullanılmak Üzere Web Tabanlı Bir Portal Yazılımı Geliştirme. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Karaman Bu kişi benim

İlker Akgül

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karaman, K., & Akgül, İ. (2015). İlkokul Öğrencileri İçin Web Tabanlı Değerler Eğitimi Uygulaması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 87-100. https://doi.org/10.12780/uusbd.92569

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr