BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Teaching a Course by Using the Method as Blended Learning upon the Academic Motivation Levels of Students

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 1, 225 - 241, 11.01.2016

Öz

In this study, the effect of Blended Learning environment on students' motivation level was dealt. Hence, 42 students who took the course as Database Management Systems in the relevant academic semester as 2014-2015 in Mustafa Kemal University Kırıkhan Vocational School participated in our research. This study used the academic motivation scale which was created by Bozanoğlu (2004) in order to measure the academic motivation levels of student being designed as pre-test- end test in a semi experimental form. Throughout the study which were 5 weeks, the Blended Learning method was used for the experiment group, on the other hand the Traditional Learning methods were performed for the control group. As the datum were analyzed, the pre test and end-test results of the groups were compared at first. Independent Groups t-Test was performed for the datum. Afterwards, an analysis for one specific group on behalf of improvement about academic motivation throughout the study was performed. In this respect the pre-test and end results of each group were compared then in group related samples t-test was performed. As a result of the study, owing to the analysis it was concluded that the Blended Learning is not comparatively more superior than the Traditional Learning methods on behalf of improving the academic motivation of students. 

Kaynakça

  • Akbay, S. E. (2009). Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı: Akademik Güdülenme, Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü. Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Aktaş, M. (2013). Fen ve Teknoloji Dersinde Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumları Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Aydın, F. (2010). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Akademik Güdülenme, Öz Yeterlilik ve Sınav Kaygısı. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Balaman, F. (2015). Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İnternet Progracılığı 2 Dersindeki Akadmeik Başarılarına Etkisi. Doktora Tezi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Bonk, C., & Graham, C. (2006). The Handbook of Blended Learning, Global Perspectives, Local Designs. San Francisco: Pfeiffer Publishing.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik Güdülenme Ölçeği: Geliştirmesi, Geçerliği, Güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Karadeniz, Ş., Akgün, Ö. E., & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çardak, Ç. S. (2013). Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Etkileşimlerinin ve Öğrenme Düzeylerinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Süzer Kitap Kırtasiye.
  • Çoramık, M. (2012). Manyetizma Ünitesinin Bilgisayar ve Deney Destekli Etkinlikler ile Öğretiminin 11. Sınıf Öğrencilerinin Özyeterlilik ve Üstbilişlerine, Tutumlarına, Güdülenmelerine ve Kavramsal Anlamalarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Dağ, F. (2011). Harmanlanmış (Karma) Öğrenme Ortamları ve Tasarımına İlişkin Öneriler. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73-97.
  • Demir, Z. (2008). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeyleri (SAU Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Dennis, A., Cakir, H., Korkmaz, A., Duffy, T., Bichelmeyer, B., & Bunnag, J. (2006). Student Achievement in a Blended-Learning Environment: Lessons From the Cisco Networking Academy. 04 22, 2015 tarihinde "http://www.indiana.edu/~iuteam/webdesign/conference_papers/AERA06_submission_paper.pdf" adresinden alındı.
  • Dikmenli, Y., & Ünaldı, Ü. E. (2013). Harmanlanmış Öğrenme ve Sanal Sınıfa Dönük Öğrenci Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 326-347.
  • Ezginci, Y. (2008). Biyomedikal Mühendisliğine Giriş Dersinin İnternet Üzerinde Tasarımı. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Garisson, R., & Vaughan, N. (2008). Blended Learning in Higher Education. San Francisco: Jossey Bass.
  • Geçer, A. (2013). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(1), 349-367.
  • Geçer, A., & Dağ, F. (2012). Bir Harmanlanmış Öğrenme Tecrübesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 425-442.
  • Ginns, P., & Ellis, R. (2007). Quality in Blended Learning: Exploring The Relationships Between On-Line and Face-to-Face Teaching and Learning. The Internet and Higher Education, 10(1), 53-64.
  • Gürbüz, R., & Birgin, O. (2008). Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri . II. Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 199-205, İzmir.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Korkmaz, Ö., & Aygün, M. (2012). Impact of Blended Learning Environments Based on Algo-Heuristic Theory on Some Variables. Mevlana International Journal of Education (MIJE), 2(2), 25-38.
  • Lim, D. H., & Morris, M. L. (2009). Learner and Instructional Factors Influencing Learning Outcomes within a Blended Learning Environment. Educational Technology & Society, 12(4), 282–293.
  • Moore, M. G. (Ed.) (2013). Handbook of Distance Education. New York: Routledge Publishing.
  • Naaj, M. A., Nachouki, M., & Ankit, A. (2012). Evaluating Student Satisfaction with Blended Learning in a Gender-Segregated Environment. Journal of Information Technology Education: Research, (11), 186-200.
  • Oral, B. (Ed.) (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Özen, Ü., & Karaman, S. (2001). Web Tabanlı Uzaktan Eğitimde Sistem Tasarımı. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 81-102.
  • Pérez, M. V., López, M., & Ariza, L. (2011). Blended Learning in Higher Education: Students’ Perceptions And Their Relation to Outcomes. Computers & Education, 56(3), 818–826.
  • Picciano, A., & Dziuban, C. (Ed.) (2007). Blended Learning Research Perspectives. Sload Publishing.
  • Schober, A., & Keller, L. (2012). Impact Factors for Learner Motivation in Blended Learning Environments. IJET, 7(2), 37-41.
  • Sönmez, V. (2010). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Sucaromana, U. (2013). The Effects of Blended Learning on the Intrinsic Motivation of Thai EFL Students. Canadian Center of Science and Education, 6(5), 141-147.
  • Topal, A. D. (2013). Tıp Fakültesi Öğrencileri İçin Harmanlanmış Öğrenme Ortamı İle Hazırlanan Anatomi Dersinin Öğrencilerin Güdülenmeleri ve Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Uluyol, Ç., & Karadeniz, Ş. (2009). Bir Harmanlanmış Öğrenme Ortamı Örneği: Öğrenci Başarısı Ve Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-84.
  • Usta, E., & Mahiroğlu, A. (2008). Harmanlanmış Öğrenme ve Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Akademik Başarı ve Doyuma Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , 1-15.
  • Ünal, M. (2013). Lise Ögrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Degiskenler Açısından Yordanması. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Ünsal, H. (2012). Harmanlanmış Öğrenmenin Başarı ve Motivasyona Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 1-27.
  • Yıldız, R. (Ed.) (2004). Öğretim Teknolojleri ve Materyal Geliştirme. Konya: Atlas Kitabevi.

Bir Dersin Harmanlanmış Öğrenme Yöntemiyle İşlenmesinin Öğrencilerin Akademik Güdülenmelerine Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 1, 225 - 241, 11.01.2016

Öz

Çalışmada Harmanlanmış Öğrenme ortamının öğrencilerin akademik güdülenmelerine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla çalışma Mustafa Kemal Üniversitesi Kırıkhan Meslek Yüksekokulunda 2014-2015 öğretim yılı bahar yarıyılında Veritabanı Yönetim Sistemleri dersini alan 42 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Ön test - son test yarı deneysel olarak tasarlanan çalışmada öğrencilerin akademik güdülenme düzeylerini ölçmek amacıyla Bozanoğlu (2004) tarafından geliştirilen Akademik Güdülenme Ölçeği kullanılmıştır. 5 hafta süren çalışma boyunca deney grubuna Harmanlanmış Öğrenme ile kontrol grubuna ise Geleneksel Öğrenme ile öğretim yapılmıştır. Veriler analiz edilirken ilk olarak grupların ön testleri daha sonra son testleri karşılaştırılmış, bu amaçla veriler arasında Bağımsız Gruplar t Testi yapılmıştır. Daha sonra her bir grubun çalışma boyunca akademik güdülenme bakımından ilerlemeleri incelenmiştir. Bu nedenle her bir grubun ön testleri ile son testleri karşılaştırılarak, grup içinde İlişkili Örneklemler t Testi yapılmıştır. Çalışma sonunda gerçekleştirilen analizler sonucunda Harmanlanmış Öğrenmenin ve Geleneksel Öğrenmenin öğrencilerin akademik güdülenmelerini arttırmada etkisi olduğu fakat Harmanlanmış Öğrenmenin öğrencilerin akademik güdülenmelerini arttırmada Geleneksel Öğrenmeye göre üstünlüğü olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Akbay, S. E. (2009). Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı: Akademik Güdülenme, Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü. Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Aktaş, M. (2013). Fen ve Teknoloji Dersinde Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumları Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Aydın, F. (2010). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Akademik Güdülenme, Öz Yeterlilik ve Sınav Kaygısı. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Balaman, F. (2015). Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İnternet Progracılığı 2 Dersindeki Akadmeik Başarılarına Etkisi. Doktora Tezi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Bonk, C., & Graham, C. (2006). The Handbook of Blended Learning, Global Perspectives, Local Designs. San Francisco: Pfeiffer Publishing.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik Güdülenme Ölçeği: Geliştirmesi, Geçerliği, Güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Karadeniz, Ş., Akgün, Ö. E., & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çardak, Ç. S. (2013). Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Öğrencilerin Etkileşimlerinin ve Öğrenme Düzeylerinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Süzer Kitap Kırtasiye.
  • Çoramık, M. (2012). Manyetizma Ünitesinin Bilgisayar ve Deney Destekli Etkinlikler ile Öğretiminin 11. Sınıf Öğrencilerinin Özyeterlilik ve Üstbilişlerine, Tutumlarına, Güdülenmelerine ve Kavramsal Anlamalarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Dağ, F. (2011). Harmanlanmış (Karma) Öğrenme Ortamları ve Tasarımına İlişkin Öneriler. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73-97.
  • Demir, Z. (2008). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeyleri (SAU Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Dennis, A., Cakir, H., Korkmaz, A., Duffy, T., Bichelmeyer, B., & Bunnag, J. (2006). Student Achievement in a Blended-Learning Environment: Lessons From the Cisco Networking Academy. 04 22, 2015 tarihinde "http://www.indiana.edu/~iuteam/webdesign/conference_papers/AERA06_submission_paper.pdf" adresinden alındı.
  • Dikmenli, Y., & Ünaldı, Ü. E. (2013). Harmanlanmış Öğrenme ve Sanal Sınıfa Dönük Öğrenci Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 326-347.
  • Ezginci, Y. (2008). Biyomedikal Mühendisliğine Giriş Dersinin İnternet Üzerinde Tasarımı. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Garisson, R., & Vaughan, N. (2008). Blended Learning in Higher Education. San Francisco: Jossey Bass.
  • Geçer, A. (2013). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(1), 349-367.
  • Geçer, A., & Dağ, F. (2012). Bir Harmanlanmış Öğrenme Tecrübesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 425-442.
  • Ginns, P., & Ellis, R. (2007). Quality in Blended Learning: Exploring The Relationships Between On-Line and Face-to-Face Teaching and Learning. The Internet and Higher Education, 10(1), 53-64.
  • Gürbüz, R., & Birgin, O. (2008). Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri . II. Uluslararası Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 199-205, İzmir.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Korkmaz, Ö., & Aygün, M. (2012). Impact of Blended Learning Environments Based on Algo-Heuristic Theory on Some Variables. Mevlana International Journal of Education (MIJE), 2(2), 25-38.
  • Lim, D. H., & Morris, M. L. (2009). Learner and Instructional Factors Influencing Learning Outcomes within a Blended Learning Environment. Educational Technology & Society, 12(4), 282–293.
  • Moore, M. G. (Ed.) (2013). Handbook of Distance Education. New York: Routledge Publishing.
  • Naaj, M. A., Nachouki, M., & Ankit, A. (2012). Evaluating Student Satisfaction with Blended Learning in a Gender-Segregated Environment. Journal of Information Technology Education: Research, (11), 186-200.
  • Oral, B. (Ed.) (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Özen, Ü., & Karaman, S. (2001). Web Tabanlı Uzaktan Eğitimde Sistem Tasarımı. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 81-102.
  • Pérez, M. V., López, M., & Ariza, L. (2011). Blended Learning in Higher Education: Students’ Perceptions And Their Relation to Outcomes. Computers & Education, 56(3), 818–826.
  • Picciano, A., & Dziuban, C. (Ed.) (2007). Blended Learning Research Perspectives. Sload Publishing.
  • Schober, A., & Keller, L. (2012). Impact Factors for Learner Motivation in Blended Learning Environments. IJET, 7(2), 37-41.
  • Sönmez, V. (2010). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Sucaromana, U. (2013). The Effects of Blended Learning on the Intrinsic Motivation of Thai EFL Students. Canadian Center of Science and Education, 6(5), 141-147.
  • Topal, A. D. (2013). Tıp Fakültesi Öğrencileri İçin Harmanlanmış Öğrenme Ortamı İle Hazırlanan Anatomi Dersinin Öğrencilerin Güdülenmeleri ve Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Uluyol, Ç., & Karadeniz, Ş. (2009). Bir Harmanlanmış Öğrenme Ortamı Örneği: Öğrenci Başarısı Ve Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 60-84.
  • Usta, E., & Mahiroğlu, A. (2008). Harmanlanmış Öğrenme ve Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Akademik Başarı ve Doyuma Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , 1-15.
  • Ünal, M. (2013). Lise Ögrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Degiskenler Açısından Yordanması. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Ünsal, H. (2012). Harmanlanmış Öğrenmenin Başarı ve Motivasyona Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 1-27.
  • Yıldız, R. (Ed.) (2004). Öğretim Teknolojleri ve Materyal Geliştirme. Konya: Atlas Kitabevi.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Balaman

Yayımlanma Tarihi 11 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Balaman, F. (2016). Bir Dersin Harmanlanmış Öğrenme Yöntemiyle İşlenmesinin Öğrencilerin Akademik Güdülenmelerine Etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 225-241. https://doi.org/10.12780/uusbd.15238

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr