BibTex RIS Kaynak Göster

Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında E-İçeriklerin Geliştirilmesi: Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modeli Kapsamında Bir Durum Değerlendirmesi

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 26/2, - , 28.04.2016

Öz

Bu çalışmada okul-üniversite işbirliği kapsamında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin geliştirdikleri e-içeriklerin ortaokul derslerinde kullanımıyla ilgili öğretmen görüşleri Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modeli (TEPM) kapsamında incelenmiştir. Özel durum çalışması olarak desenlenen araştırmada, öğrenciler tarafından Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi dersi kapsamında e-içerikler hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, hazırlanan içeriklerin planlanmasında ve uygulanmasında rehberlik eden on öğretmen oluşturmuştur. Veriler, öğretmenlerin e-içeriklerin hazırlanması ve kullanılması sürecindeki deneyimlerini belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu ile öğrencilerin yansıtma raporlarından elde edilmiştir ve içerik analizi tekniği kullanılarak TEPM bileşenleri çerçevesinde çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre modelin bazı aşamalarının kısmen, bazılarının ise daha kapsamlı olarak yerine getirildiği gözlemlenmiştir. Bazı aşamalarda ise eksiklikler olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın okul-üniversite işbirliğinin güçlü bir şekilde devam ettirilmesine katkı sağlayacağı gibi, daha kapsamlı üniversite-okul işbirliği projeleri için de kapı açacak nitelikte olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ateş, D,. (2015). MEB'den öğretmenlere ‘e-içerik geliştirme’ daveti . http://www.hurriyet.com.tr/mebden-ogretmenlere-e-icerik-gelistirme-daveti-29366799, Erişim tarihi: 13.01.2016.
  • Beşoluk, Ş., Kurbanoğlu, N. İ. ve Önder, İ. (2010). Educational technology usage of pre- service and in-service science and technology teachers. Elementary Education Online, 9(1), 389-395.
  • Bulut, İ., ve Koçoğlu, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-258.
  • Çakır, R. (2013). Okullarda teknoloji entegrasyonu, teknoloji liderliği ve teknoloji planlaması. K. Çağıltay ve Y. Göktaş (Ed.) içinde, Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon.
  • EBA, (2016). Eğitim bilişim ağı. http://www.eba.gov.tr, Erişim tarihi: 14.01.2016.
  • Ertmer, P. A. (1999). Addressing first- and second-order barriers to change: strategies for technology integration. Educational Technology Research and Development, 47(4), 47–61.
  • Ertmer, P.A., Ottenbreit Leftwich, A.T., Sadık, O., Sendurur, E. ve Sendurur, P. (2012). Teacher beliefs and technology integration practices: A critical relationship. Computers & Education, 59, 423-435.
  • Ertmer, P.A. ve Hruskocy, C. (1999). Impacts of university-elementary school partnership designed to support technology integration. Educational Technology Research and Development, 47(1), 81-96.
  • Göktaş, Y., Yıldırım, Z. ve Yıldırım, S. (2008). The keys for ICT integration in k-12 education: Teachers’ perceptions and usage. Hacettepe University Journal of Education, 34, 127-139.
  • Hew, K. ve Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: Current knowledge gaps and recommendations for future research. Educational Technology Research and Development, 55(3), 223-252.
  • Ilgaz, H. ve Usluel, Y. (2011). Öğretim sürecinde bit entegrasyonu açısından öğretmen yeterlikleri ve mesleki gelişim. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 10 (19), 87-106.
  • Kabakçı Yurdakul, I (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik öğretim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 397-408.
  • Kale, Z. ve Yılayaz, Ö. (2013). Öğretmen eğitimine teknoloji entegrasyonu modelleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (8), 57-83.
  • Kayaduman, H., Sarıkaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat /İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Keleş, E. ve Turan, E. (2015). Öğretmenlerin fırsatları arttırma ve teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) hakkındaki görüşleri. Turkish Journal of Education, 4 (2), 17-28.
  • Keleş, E., Öksüz, B. D. ve Bahçekapılı, T. (2013). Teknolojinin eğitimde kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri: FATİH projesi örneği. Gaziantep University Journal of Sciences, 12 (2), 353-366.
  • Kurt, A. A., Kuzu, A., Dursun, O. O., Güllepınar, F., ve Gültekin, M. (2013). FATİH projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1).
  • MEB (2013), Strateji Geliştirme Başkanlığı, 2012 faaliyet raporu. http://sgb.meb.gov.tr, Erişim tarihi: 12.02.2016.
  • MEB, (2015). http://eogrenim.meb.gov.tr/SitePages/giris.aspx, Erişim tarihi: 12.02.2016.
  • MEB, (2016). Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı. http://oyegm.meb.gov.tr, Erişim tarihi: 12.02.2016.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2. baskı). Thousand Oaks: Sage.
  • Orhan, F. (2015). Teknoloji entegrasyonu planlama modeli kapsamında bilişim teknolojilerinin derslere entegrasyonuna yönelik üniversite-okul işbirliği yansımaları. International Online Journal of Educational Sciences, 7(4), 148 - 164.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H.B. ve Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla Tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 1-24.
  • Ritchie, D, ve Wiburg, K. (1994). Educational variables influencing technology integration. Journal of Technology and Teacher Education, 2,143--153.
  • Roblyer, M. D. ve Doering, A. H. (2010). Integrating educational technology into teaching (5. baskı), Pearson Education Inc.
  • Seferoğlu, S. S. (2015). Okullarda teknoloji kullanımı ve uygulamalar: gözlemler, sorunlar ve çözüm önerileri. Artı Eğitim, 123, 90-91. http://www.egitimtercihi.com/okulgazetesi/17207-okullarda teknoloji kullanımı ve uygulamalar, Erişim tarihi: 12.01.2016.
  • Türel, Y. K., ve Johnson, T. E. (2012). Teachers' Belief and Use of Interactive Whiteboards for Teaching and Learning. Educational Technology & Society,15(1), 381-394.
  • Trainin, G. ve Friedrich, L. A. (2014). Technological pedagogical content knowledge in teacher preparation: Impact of coaching professional development and mobile devices. Research and Evaluation in Literacy. http://digitalcommons.unl.edu/cehsgpirw/29, Erişim tarihi: 24.02.2016.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Eren

Zeynep Yurtseven Avcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 26/2

Kaynak Göster

APA Eren, E., & Yurtseven Avcı, Z. (2016). Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında E-İçeriklerin Geliştirilmesi: Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modeli Kapsamında Bir Durum Değerlendirmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(26/2). https://doi.org/10.12780/uusbd.24895

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr