Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ses Tarihi: Audio Özelinde Müzik Teknolojisi ve Kökeni

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: -ERTE Özel Sayısı, 171 - 191, 31.12.2017

Öz

Ses
tarihi açısından dikkatimizi çeken en kritik husus, kaydedilen sesin satış
mekanizmalarındaki değişikliklerin ortaya çıkması, İnternet yayıncılığının
giderek yaygınlaşması ve bilgisayarların kullanılmasının zaman içerisinde
değişmesidir. Müzik üretme, tüketme, dağıtma, müzik zevklerinin, davranışlarının
kişiselleştirilmesi, kaydedilen ses, müzik ve kaydedilen teknolojinin keşfi
birbirine karışmış vaziyettedir
(Manning, 2004)Fonograftan mp3'e kadar
yirminci yüzyılda popüler müzik üretim, dağıtım ve tüketim geçmişi, çeşitli
teknolojik yeniliklerle, yeni dijital kayıt teknolojileri, müzik yapma
sürecinde değişiklikleri kolaylaştırır hale gelmiştir. ProTools ve Nuendo gibi
sofistike yazılım programları Reason, Acid ve diğer programların birçoğu
orijinal veya örnek odaklı seslerin manipülasyonunu teşvik ederken, profesyonel
şarkı kaydı, mixing ve mastering yetenekleri sunar. Ayrıca, Tüketim
teknolojilerindeki yenilikler dinleme sürecine benzer etkilere neden olur. ITunes,
Napster 2.0, Deezer, Spotify gibi dijital jukebox'lar, mp3 çalarlar ve yeni iş
modelleri, müzik alma ve kullanma biçimimizi etkiliyor. Birçok yönden, üretim
ve tüketimle ilişkili süreçler şu anda tek bir makinede yani bilgisayarla
buluşur.Yine de bu süreç içerisinde değişimler teknoloji eğitiminde de revizyonlara
neden olmuştur. Çalışma içerisinde bu revizyonlara da zaman zaman değinilmiş ve
müzik teknolojisi okuyan bir bireyin ses’in fizyolojik anlatımlarının yanı sıra
tarihsel geçmişine de sahip olması gerektiği çalışmanın içeriğinde
vurgulanmıştır. 

Kaynakça

  • Dittmar, T. A. (2012). The History of Audio: It Helps to Know Where You Came From In. In Audio Engineering 101. https://doi.org/10.1016/B978-0-240-81915-0.00011-4 Manning, P. (2004). Audio and Acoustic DNA—Do You Know Your Audio and Acoustic Ancestors? In Electronic and Computer Music. Oxford Press. https://doi.org/10.1016/B978-0-240-80969-4.50005-5 Manning, P. (2015). Electronic and Computer Music. PhD Proposal (Vol. 1). https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004 McDermott, J. (2008). The evolution of music. Nature, 453(May), 287–288. https://doi.org/10.1038/453287a Morris, J. W. (2003). Developments in Music Technology: Hybrid Activity in Popular Music. Conference on “Hybrid Entities,” 91–101. https://doi.org/papers3://publication/uuid/18A6D82B-358B-4250-9A42-A3F0DDB4EF9D Phillips, S. L. (2013). Beyond Sound: The College and Career Guide in Music Technology. London: Oxford University Press. Schoenherr, S. (2002). History of Magnetic Recording. Erişim Linki: http://www.aes.org/aeshc/docs/recording.technology.history/magnetic4.html Schoenherr, S. (2002). Recording Technology History. Wayback Machine Internet Archive. Erişim Linki:http://web.archive.org/web/20021208034646/history.acusd.edu/gen/recording/notes.html Schoenherr, S. (2005). Recording Technology History. Erişim Linki:http://www.aes.org/aeshc/docs/recording.technology.history/notes.html Society, A. E. (1999). History of Recording. Erişim Linki: http://jcsites.juniata.edu/faculty/rhodes/dap/historyrec.htm
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seyhan Canyakan

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: -ERTE Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Canyakan, S. (2017). Ses Tarihi: Audio Özelinde Müzik Teknolojisi ve Kökeni. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(-ERTE Özel Sayısı), 171-191. https://doi.org/10.12780/usaksosbil.373860

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr