Ses
tarihi açısından dikkatimizi çeken en kritik husus, kaydedilen sesin satış
mekanizmalarındaki değişikliklerin ortaya çıkması, İnternet yayıncılığının
giderek yaygınlaşması ve bilgisayarların kullanılmasının zaman içerisinde
değişmesidir. Müzik üretme, tüketme, dağıtma, müzik zevklerinin, davranışlarının
kişiselleştirilmesi, kaydedilen ses, müzik ve kaydedilen teknolojinin keşfi
birbirine karışmış vaziyettedir (Manning, 2004)Fonograftan mp3'e kadar
yirminci yüzyılda popüler müzik üretim, dağıtım ve tüketim geçmişi, çeşitli
teknolojik yeniliklerle, yeni dijital kayıt teknolojileri, müzik yapma
sürecinde değişiklikleri kolaylaştırır hale gelmiştir. ProTools ve Nuendo gibi
sofistike yazılım programları Reason, Acid ve diğer programların birçoğu
orijinal veya örnek odaklı seslerin manipülasyonunu teşvik ederken, profesyonel
şarkı kaydı, mixing ve mastering yetenekleri sunar. Ayrıca, Tüketim
teknolojilerindeki yenilikler dinleme sürecine benzer etkilere neden olur. ITunes,
Napster 2.0, Deezer, Spotify gibi dijital jukebox'lar, mp3 çalarlar ve yeni iş
modelleri, müzik alma ve kullanma biçimimizi etkiliyor. Birçok yönden, üretim
ve tüketimle ilişkili süreçler şu anda tek bir makinede yani bilgisayarla
buluşur.Yine de bu süreç içerisinde değişimler teknoloji eğitiminde de revizyonlara
neden olmuştur. Çalışma içerisinde bu revizyonlara da zaman zaman değinilmiş ve
müzik teknolojisi okuyan bir bireyin ses’in fizyolojik anlatımlarının yanı sıra
tarihsel geçmişine de sahip olması gerektiği çalışmanın içeriğinde
vurgulanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: -ERTE Özel Sayısı |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr