Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Aile Eğitimi Kurslarının Yetişkin Eğitimi Bağlamında Etkililiğinin Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 66 - 86, 30.04.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, Aile Eğitimi Programları kapsamında verilen kursların, katılımcı
ebeveynlerin anne babalık davranışlarını ve becerilerini geliştirmesindeki katkılarının tespit edilmesi
ve bu kursların yetişkin eğitimi açısından etkililiğinin değerlendirilmesidir. Bu nedenle çalışmada,
eğitimci ve kursiyer anne-babaların konu ile ilgili düşünce ve görüşleri belirlenerek değerlendirilmiş
ve önerilerin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Araştırma da Bartın ilinde Aile Eğitimi Kursları eğitimi
veren 8 eğitici ve bu kurslara katılıp, başarı ile tamamlayan 25 kursiyer anne-baba olmak üzere toplam
33 kişi ile çalışılmıştır. Sonuç olarak araştırmada, aile eğitimi kurslarının, araştırma grubunca
önemsendiği, yaygınlaştırılması, hatta zorunlu tutulmasının düşünüldüğü, ancak anne baba katılımına
ilişkin bir takım sorunlara çözümler bulunması gerektiği görülmüştür. Araştırma, aile eğitimi
programları ile ilgili olarak yetişkin eğitimi açısından başka bir araştırmaya rastlanmamış olup, bu
yönüyle alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. 

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (13. Baskı). Pegem Akademi. S.12.Ankara: Cavkaytar, A. (2000). Özel Eğitim. Ailelerle Birlikte Çalışma İçinde. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. 171–188. Çomaklı, D. (2006). Türk ve Alman Ailesinde Kadının Çocuk Eğitimindeki Yeri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum. Şahan, G. (2012). Almanya' da İlkokullara Devam Eden Türk Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Nitel Bir Analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Tomar, G.Y. (2007). Göç Alan Semtlerde Yaşayan Ailelerin Çocuklarının Eğitimine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Ünlü, S. (1986). İşitme Engelli Çocukları Olan Ailelerin Uzaktan Öğretim İle Eğitilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Üstünoğlu, Ü. (1991).Okulöncesi Dönemdeki Aile Eğitiminde Benimsenebilecek Farklı Yaklaşımlar. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1–2), 121–133. Yavuzer, H.(1993). Çocuk ve Suç (1. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Yıldırım, A, Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık Ankara. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları Yıldırım, M. (2012). Kuruma dayalı aile eğitim programlarının ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin okul başarılarına etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde. http://aileegitimi.meb.gov.tr/.../Aile%20Egitiminin%20Tarihsel%20Gelisimi-09 08.03.2015 tarihinde indirildi. http://anaokulu.cu.edu.tr/__/file/OBADER_2013.pdf 05.05.2015 tarihinde indirildi.
Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 66 - 86, 30.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (13. Baskı). Pegem Akademi. S.12.Ankara: Cavkaytar, A. (2000). Özel Eğitim. Ailelerle Birlikte Çalışma İçinde. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. 171–188. Çomaklı, D. (2006). Türk ve Alman Ailesinde Kadının Çocuk Eğitimindeki Yeri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum. Şahan, G. (2012). Almanya' da İlkokullara Devam Eden Türk Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Nitel Bir Analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Tomar, G.Y. (2007). Göç Alan Semtlerde Yaşayan Ailelerin Çocuklarının Eğitimine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Ünlü, S. (1986). İşitme Engelli Çocukları Olan Ailelerin Uzaktan Öğretim İle Eğitilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Üstünoğlu, Ü. (1991).Okulöncesi Dönemdeki Aile Eğitiminde Benimsenebilecek Farklı Yaklaşımlar. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1–2), 121–133. Yavuzer, H.(1993). Çocuk ve Suç (1. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Yıldırım, A, Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Seçkin Yayıncılık Ankara. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları Yıldırım, M. (2012). Kuruma dayalı aile eğitim programlarının ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin okul başarılarına etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde. http://aileegitimi.meb.gov.tr/.../Aile%20Egitiminin%20Tarihsel%20Gelisimi-09 08.03.2015 tarihinde indirildi. http://anaokulu.cu.edu.tr/__/file/OBADER_2013.pdf 05.05.2015 tarihinde indirildi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferhat Ay Bu kişi benim

Gülsün Şahan

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ay, F., & Şahan, G. (2018). Aile Eğitimi Kurslarının Yetişkin Eğitimi Bağlamında Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 66-86.

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr