Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL YETENEK SINAVINA GİREN ADAYLARIN “MÜZİKSEL ALGILAMA TESTİ”NDEKİ SORU TİPLERİNE GÖRE BAŞARI DURUMLARI

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 2, 48 - 53, 31.12.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı; giriş yetenek sınavlarının
birinci aşamasını olan eleme sınavının yerine uygulanan “müziksel algılama
testi”nin alt boyutlarını oluşturan sorulara alınan yanıtlardan yola çıkarak,
adayların hangi tip sorularda ne kadar başarılı olduklarını belirlemektir.
Araştırmanın örneklemini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik
Eğitimi Anabilim Dalı 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılı giriş yetenek sınavı
birinci aşaması oluşturmaktadır. Araştırma için gerekli tüm veriler araştırmacı
tarafından geliştirilen ölçekle elde edilmiştir. Buna göre sınava giren 336
adayın almış olduğu puanlar incelenerek başarı durumları hakkında somut
bilgilere ulaşılmıştır. Araştırma, müzik eğitimi almak isteyen öğrenci adaylarının
işitsel özelliklerini ortaya çıkarması ve müziksel algılama ölçeğinin elde
edilen veriler ışığında yeniden güncellenmesi bakımından
önemlidir.

Kaynakça

  • Atak Yayla, A. (2003). Müziksel Yeteneğin Ölçümü, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara (Yayımlanmamış Doktora Tezi)Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. AnkaraTekin, H. (1994). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Atak Yayla

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atak Yayla, A. (2019). ÖZEL YETENEK SINAVINA GİREN ADAYLARIN “MÜZİKSEL ALGILAMA TESTİ”NDEKİ SORU TİPLERİNE GÖRE BAŞARI DURUMLARI. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 48-53.

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr