Günümüzün hızla dönüşen ve giderek daha rekabetçi hale gelen sağlık sektöründe, hizmetlerin kalitesinin ölçülmesi, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi rekabet üstünlüğü ve hasta beklentilerinin karşılanması ya da aşılması açısından önemli katkılar sağlamaktadır.
Söz konusu araştırma da bu kapsamda gerçekleştirilmiş olup hastaların hizmet kalitesi düzeyleri Parasuraman, Zeithaml ve Berry tarafından geliştirilen servqual hizmet kalitesi ölçeği kullanılarak test edilmiştir. Araştırmaya 250 hasta dâhil edilmiştir. Hastalar üzerinde uygulanan anket çalışması neticesinde elde edilen verilere göre, hastaların algılanan hizmet kalitesi düzeyleri yaş ve gelir durumu değişkenine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Tüm hizmet kalite boyutlarındaki kalite algısı ile hastaların hastaneyi tekrar tercih etme niyeti arasında ise anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Buna göre algılanan hizmet kalitesi arttıkça hastaların hastaneyi tekrar tercih etme niyeti de artmaktadır.
In today's rapidly changing and increasingly competitive healthcare industry, measuring, evaluating and improving the quality of services provide significant contributions in terms of Competitive advantage and meeting or overcoming patient expectations.
This research has examined whether there is service quality levels using Servqual service quality scale developed by Parasuraman, Zeithaml and Berry. 250 patients were included in the study. According to the results obtained from the questionnaire study applied on the patients, the level of perceived quality service of the patients is significantly different according to age and income status. It was concluded that, there was a significant relationship between the quality perception of all service quality dimensions and the intention of the patients to prefer the hospital again. Accordingly, as the perceived quality of service increases, the intention of patients to prefer the hospital is also increasing.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |