Sağlık kurumlarına ait sosyal medya araçları, nerdeyse kurumun fiziksel çevresi olarak pazarlama karmasının ana unsurunu oluşturmaya başlamıştır. Sosyal medya ile hastalar, kendilerini ilgilendiren soru ve konulara kolayca ulaşırken hastaneler de haber, içerik ve yeniliklerin hedef kitleye anında ulaşmasını sağlamaktadırlar. Sağlık işletmelerinin sosyal medyadaki kurumsal iletişimi, onların marka yönetimlerini ve kurumsal imajlarını yenileştiren, değiştiren ve güçlendiren bir unsur olduğundan hasta beklentileri, istekleri ve sorunları karşısında sosyal medyada işlevsel ve kaliteli hizmet veren sağlık işletmeleri, başarı kazanmaktadır. Hastaneler de ekonomik ve geniş bir kitleye en hızlı erişim aracı olan sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanarak hem ulusal hem de uluslararası rekabet güçlerini arttırabilirler.
Bu çalışmada; Webometriks sıralamasında yer alan 260 hastanenin kurumsal Web sayfaları dikkate alınarak kullandıkları sosyal medya araçları ve sosyal medya uygulamaları sistematik bir şekilde içerik analizi yöntemi ile incelenerek sosyal medya araçlarını ne derecede etkin kullandıkları ve hastane türlerine göre farklılıkların belirlenmesi amaçlanmıştır.
Analiz sonucunda, çalışmaya dahil edilen hastanelerin büyük çoğunluğunun sosyal medya araçlarını kullandığı, en çok kullanılan sosyal medya aracının Facebook olduğu, kamu ve özel hastanelerde ilgili sosyal medya araçlarında kullanım farklılığının olduğu ancak kullanımlarının yeterli ve etkin düzeyde olmadığı saptanmıştır.
Social media tools for healthcare institutions have begun to form the main element of the marketing mix as the institution is almost the physical environment. While social media and patients easily reach the questions and issues that interest them, hospitals also ensure that news, content and innovations are instantly accessible to the target group. Since healthcare enterprises' social communication in the social media is an element that renews, changes and strengthens their brand management and corporate image, healthcare enterprises providing functional and quality services in social media in the face of patient expectations, wishes and problems are gaining success. Hospitals can also increase their national and international competitiveness by effectively using social media, which is the fastest means of accessing an economic and wider audience.
In this study; it was aimed to systematically analyze the social media tools and social media applications that were used by 260 hospitals in the Webometrics order according to the corporate web pages and determine the effective usage of social media tools and the differences according to the hospital types. As a result of the analysis, it was determined that the majority of the hospitals included in the study use social media tools, Facebook is the most used social media tool, usage differs in related social media tools in public and private hospitals but its usage is not sufficient and effective.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 3 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |