Aile
hekimliği, gelişmiş ülkelerin tamamına yakınında tercih edilip uygulanan
birinci basamak sağlık hizmeti şeklidir. Ülkemizde birinci basamak sağlık
hizmetlerinin çağdaş bir yaklaşımla yeniden düzenlenmesi ve tüm toplum
bireyleri tarafından tercih edilebilir şekilde sunulması için bu çağdaş
hizmetin özgün bir modeli oluşturulmuş ve uygulamaya konmuştur. Aile hekimi, aile sağlığı merkezini yönetmek, birlikte
çalıştığı ekibi denetlemek ve hizmet içi eğitimlerini sağlamak, Sağlık
Bakanlığınca yürütülen özel sağlık programlarının gerektirdiği bireye yönelik
sağlık hizmetlerini yürütmek, kendisine kayıtlı bireyleri bir bütün olarak ele
alıp, bireye yönelik sağlık hizmetlerini bir ekip anlayışı içinde sunmaktadır.
Bu çalışmada, Kars İli ve çevresinde
uygulanmakta olan aile hekimliği modelinden yola çıkılarak; hizmet
sunucularının memnuniyet düzeyi ölçülmeye çalışılmıştır. Bununla birlikte
hizmet sunucularının demografik özellikleri ile memnuniyet düzeyleri arasındaki
farklılıkların ortaya konması hedeflenmiştir.
Kars İlinde, aile hekimliği modeli sisteminde yer alan hizmet sunucusu
60 kişiye, iki bölüm ve 18 sorudan oluşan memnuniyet anketi uygulanmıştır. Elde
edilen veriler istatistiksel paket programına girilerek analizleri yapılmış ve
sonuçlar değerlendirilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre aile hekimliği modelinden hizmet sunucularının memnuniyetleri ile
demografik özellikleri açısından farklılıkları olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Sağlık Hizmetleri Aile Hekimi Aile Sağlığı Elemanı Aile Hekimliği Modeli Aile Hekimi Memnuniyeti Kars Türkiye
Family
practice is a primary care health service preferred and applied in nearly all
of the developed countries. In our country, to contemporarily reorganize and
presented to be preferred by all citizens, the primary care health service has
been created and put into effect in a unique model. The family physician is to
administer the family health center, inspect the team he/she works with and
provide in-service training, carry out health services directed to
individuals necessitated from special health programs conducted by the Ministry
of Health, approach to the individuals registered to him/her as a whole,
perform health services in a team percept.
In this
study, level of satisfaction of the service providers based on the family
physician model applied in the Kars province and its surroundings have been
admeasured. Additionally, it is aimed to find out the difference between the
demographic features and the level of satisfaction of the service providers.
A satisfaction questionnaire, consisting of
two sections and 18 questions, has been conducted to 60 service provider
participants partaking in the family physician model system in the Kars
province. The results of the data has been analyzed and evaluated by a
statistical package program. According to the research results, a significant
difference has not been observed between the satisfaction levels and
demographic features of the service providers in the family physician model.
Health services Family Physician Family Health Personnel Family Practice Model Family Physician Satisfaction Kars Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |