Kalite Kontrol Çemberi, çalışanların çalışma ve performans motivasyonunu arttırmak ve karar verme sürecine katılmaları için etkili bir araçtır. Sağlık hizmetlerinde kaliteyi arttırmak, çalışanları karar verme sürecine katmak, çalışanların performansı artırmak, hata oranını azaltmak gibi süreçleri yönetebilmek için ekip çalışması önemlidir. Bu derleme sağlık hizmetlerinde kalite kontrol çemberlerinin kullanımı ve yararına yönelik kavramsal bir literatür araştırması amacıyla yapılmıştır. Kalite kontrol çemberleri faydaları ve yapısı hakkında kavramsal çerçeveye ek olarak, sağlık hizmetlerinde uygulamalara ilişkin literatür örnekleri verilerek çemberlerin önemi vurgulanmıştır. Kalite kontrol çemberleri kaliteyi, çalışan performansını ve iş doyumunu artırmaya yönelik etkili bir araç olarak kullanılabilir. Sağlık hizmetlerinde hasta merkezli bakım ve hasta güvenliğini desteklediği için iyileştirilmiş sonuçların kolaylaştırılması için güçlü bir teknik olabileceğini düşündürmektedir. Kalite kontrol çemberleri, maliyetleri ve hata azaltma, iş kalitesini, hasta memnuniyetini ve ekonomik performansı iyileştirme açısından performans göstergelerini iyileştiren bir tekniktir.
Sağlık Hizmetleri Kalite Yönetimi Kalite Kontrol Çemberleri Kalite Ekipleri
The Quality Control Circle is an effective tool to increase the motivation of employees to work and performance and to participate in the decision-making process. Teamwork is important in order to manage processes such as increasing the quality of health services, involving the employees in the decision-making process, increasing the performance of the employees and reducing the error rate. This review was made for the purpose of a conceptual literature search on the use and benefit of quality control circles in health services. In addition to the conceptual framework about the benefits and structure of quality control circles, the importance of circles is emphasized by giving examples of literature on practices in health care. Quality control circles can be used as an effective tool to increase quality, employee performance and job satisfaction. It suggests that it can be a powerful technique for facilitating improved outcomes as it supports patient-centered care and patient safety in healthcare. Quality control circles are a technique that improves performance indicators in terms of reducing costs and error, improving job quality, patient satisfaction, and economic performance.
Health Services Quality management Quality Control Circles Quality Teams
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1 |