Havayolu taşımacılığı, turizmin temelini oluşturan en önemli dinamiklerinden biridir. Sivil hava taşımacılığının 1950’lerden itibaren
gösterdiği gelişme ile uzak mesafelere hızlı, güvenli ve ekonomik ulaşım
sağlanmıştır. Küreselleşme ve liberalleşme ile birlikte dünyada birçok özel
havayolu işletmesi piyasaya girerek havayolu taşımacılığında yoğun rekabet
ortamını oluşturmuştur. Rekabetin en önemli araçlarından biri yüksek hizmet
kalitesidir. Çalışmanın amacı; yolcu ve kabin ekiplerinin hizmet kalitesi
algıları ölçülmeye çalışılarak, iç ve dış müşterilerin kabin hizmetlerine
ilişkin kalite algılarını ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma Türkiye’nin ilk ve
en büyük düşük maliyetli (low-cost) özel bir havayolu işletmesinin yolcu ve
kabin ekipleri ile yapılmıştır. Bu çalışma, nicel bir araştırma
olarak tasarlanmış olup veri toplama aracı olarak anket tekniğinden
yararlanılmıştır. Tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme
yöntemi ile 456’sı yolcu 264’ı kabin ekibi olmak üzere toplam 720 anketten
veriler elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS istatistiksel analiz programından yararlanılmış- tır. Faktör analizi,
frekans analizi, korelasyon analizi, Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney U
testi, bağımsız iki değişkenli t testi ve tek yönlü Anova testi kullanılarak
bulgular analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre kabin ekiplerinin, hizmet kalitesini yolculara göre daha yüksek
algıladıkları, yolcuların eğitim düzeylerinin hizmet kalitesi algısını
etkilemediği fakat kabin ekiplerinin eğitim düzeyleri ile hizmet kalitesi
algıları arasında anlamlı fark olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | C2S4 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |