Bu çalışma; daha önce alan yazında çok sık araştırılmayan 2-6 yaş arası çocukların, ailelerinin tatil kararları üzerinde etkisi olup olmadığını öğrenmek amacıyla yapılmıştır. Buna göre çocukların, ailelerin bazı kararları üzerinde etkili olduğu – özellikle kendileriyle doğrudan ilgili olan ürün ve hizmetlerde bu kararların daha baskın olarak çıktığı – bilinmektedir. Bu sebeple araştırmamızın, sözü edilen yaş grubundaki çocukların satın alma davranışları ve karar sürecindeki yerlerini bilmek açısından önemli olacağı ve alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Yapılan bu araştırma sonucunda evde tatil kararını veren kişinin demografik faktörlere göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Eğitim seviyesine, çocuk sayısına, aile yönetim şekline ve aile bütçesine göre evde tatil kararını veren kişinin farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca tatil alt kararlarında çocuğun en fazla otel/pansiyon seçimi, tatil bölgesi seçimi ve gezilecek yerler/aktiviteler konusunda dikkate alındığı, en az etkili olduğu konunun ise tatil bütçesinin belirlenmesi olduğu araştırma sonucunda ortaya çıkmıştır. Ayrıca ailelerin gelir düzeyleri, tek veya çift gelire sahip olmaları, yılda çıktıkları tatil sayıları, eğitim seviyeleri çocuğun tatil kararlarındaki etki düzeyini farklılaştırmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |