Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Snapshot Of The Management Planet From Marketing Satellite

Yıl 2022, , 719 - 729, 20.08.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1068819

Öz

Natural and artificial celestial bodies, which certainly orbit around a planet or a satellite, assist to explore the Earth and other planets, to communicate and observe the distant galaxies. They help us to understand what is happening inside the Earth even they are being outside of globe. By this metaphorical view, in order to meet individual, organizational or social needs, to increase the level of well-being and to be sustainable, Have might be any satellites that are also used in the management discipline? If so, can it be comment by this perspective? If management is considered as a planet, can its marketing function be considered as a satellite? In this study, marketing discipline is likened to a satellite and management is likened to a planet and “The Other Guy Blinked, How Pepsi Won The Cola Wars”, a novel that is penned by the the multinational beverage company’s, PEPSICO, number one, is aimed to review.

Kaynakça

  • Can, E. (2017). Uluslararası İşletmecilik. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Clegg, S. (1990). Modern Organizations: Organization Studies in the Postmodern World. London: Sage.
  • Corley, K. G., & Gioia, D. A. (2011). Building Theory About Theory Building: What Constitutes a Theoretical Contribution. Academy of Management Review, 12-32.
  • Daniels, J. D., Pitts, R. A., & Tretter, M. J. (1984). Strategy and Structure of U.S. Multinationals: An Explatory Study. Academy Management Journal, 301-305.
  • Efil, İ. (1999). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Enrico, R. (1989). Kola Savaşı Nasıl Kazanıldı?. İstanbul: İlgi Yayıncılık.
  • Grant, R. M. (1996). Toward a Knowledge-Based Theory of the Firm. Strategic Management Journal, 109-122.
  • Greiner, L. E. (1972). Evolution and Revolution as Organizaions Grow. Harvard Business Review, 37-46.
  • Hannan, M. T., & Freeman, J. H. (1984). Structural Inertia and Organizational Change. American Sociological Review, 49-64.
  • Herzberg, F. (1968). One More Time: How Do You Motivate Employees. USA: Harvard Business School Publishing.
  • Heydebrand, W. V. (1989). New Organizational Forms. Work and Occupations, 323-357.
  • Keskin, H., Akgün, A. E., & Koçoğlu, İ. (2016). Örgüt Teorisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Arıkan Basım Yayın.
  • Kogut, B., & Zander, U. (1992). Knowledge of the Firm, Combinative Capabilities and the Replication of Technology. Organization Science, 383-397.
  • Koontz, H. (1961). The Management Theory Jungle. The Journal of the Academy of Management 4(3), 174-188.
  • Miles, J. A. (2012). Management and Organization Theory. San Francisco: CA: Jossey-Bass.
  • Palomba, L., & Blank, S. (1976). Multinational Corporations and National Elities: A Study in Tensions. Conference Board Report.
  • Penrose, E. T. (1959). The Theory of the Growth of the Firm. New York: John Wiley.
  • Quinn, J. B. (1992). The Intelligent Enterprise a New Paradigm. The Executive, 48-63.
  • Uçarol, R. (2013). Siyasi Tarih 1789-2012. İstanbul: Der Yayınları.
  • Whapshott, N. (2017). Keynes Hayek. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.

Yönetim Gezegeninin Pazarlama Uydusundan Görüntüsü

Yıl 2022, , 719 - 729, 20.08.2022
https://doi.org/10.47994/usbad.1068819

Öz

Bir gezegenin ya da başka bir uydunun etrafında belirli bir yörüngede dönen gök cisimleri olan doğal ve yapay uydular dünyamızı ve diğer gezegenleri araştırmaya, iletişim kurmaya ve hatta uzak galaksileri gözlemlemeye yardımcı olurlar. Kendileri Dünya'nın dışında olsalar da Dünya'nın içinde ne olup bittiğini anlamamıza yardımcı olurlar. Bu metaforik bakış açısıyla bireysel, örgütsel veya toplumsal ihtiyaçları karşılamak, refah seviyesini artırmak, sürdürülebilir olmak amacıyla yönetim disiplininde de kullanılan uydular var mıdır? Varsa bu bakış açısıyla yorumlanabilir mi? Yönetim bir gezegen olarak düşünülürse pazarlama fonksiyonu bir uydu olarak görülebilir mi? Bu çalışmada pazarlama disiplini uyduya, yönetim ise bir gezegene benzetilerek çokuluslu bir içecek işletmesi olan PepsiCo’nun bir numaralı ismi tarafından kaleme alınan “Kola savaşı nasıl kazanıldı?” adlı eserin tanıtılması ve eleştirilmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Can, E. (2017). Uluslararası İşletmecilik. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Clegg, S. (1990). Modern Organizations: Organization Studies in the Postmodern World. London: Sage.
  • Corley, K. G., & Gioia, D. A. (2011). Building Theory About Theory Building: What Constitutes a Theoretical Contribution. Academy of Management Review, 12-32.
  • Daniels, J. D., Pitts, R. A., & Tretter, M. J. (1984). Strategy and Structure of U.S. Multinationals: An Explatory Study. Academy Management Journal, 301-305.
  • Efil, İ. (1999). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Enrico, R. (1989). Kola Savaşı Nasıl Kazanıldı?. İstanbul: İlgi Yayıncılık.
  • Grant, R. M. (1996). Toward a Knowledge-Based Theory of the Firm. Strategic Management Journal, 109-122.
  • Greiner, L. E. (1972). Evolution and Revolution as Organizaions Grow. Harvard Business Review, 37-46.
  • Hannan, M. T., & Freeman, J. H. (1984). Structural Inertia and Organizational Change. American Sociological Review, 49-64.
  • Herzberg, F. (1968). One More Time: How Do You Motivate Employees. USA: Harvard Business School Publishing.
  • Heydebrand, W. V. (1989). New Organizational Forms. Work and Occupations, 323-357.
  • Keskin, H., Akgün, A. E., & Koçoğlu, İ. (2016). Örgüt Teorisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Arıkan Basım Yayın.
  • Kogut, B., & Zander, U. (1992). Knowledge of the Firm, Combinative Capabilities and the Replication of Technology. Organization Science, 383-397.
  • Koontz, H. (1961). The Management Theory Jungle. The Journal of the Academy of Management 4(3), 174-188.
  • Miles, J. A. (2012). Management and Organization Theory. San Francisco: CA: Jossey-Bass.
  • Palomba, L., & Blank, S. (1976). Multinational Corporations and National Elities: A Study in Tensions. Conference Board Report.
  • Penrose, E. T. (1959). The Theory of the Growth of the Firm. New York: John Wiley.
  • Quinn, J. B. (1992). The Intelligent Enterprise a New Paradigm. The Executive, 48-63.
  • Uçarol, R. (2013). Siyasi Tarih 1789-2012. İstanbul: Der Yayınları.
  • Whapshott, N. (2017). Keynes Hayek. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Kaya Ali Lekesizgöz 0000-0003-0339-9232

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 22 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Lekesizgöz, K. A. (2022). Yönetim Gezegeninin Pazarlama Uydusundan Görüntüsü. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 4(9), 719-729. https://doi.org/10.47994/usbad.1068819

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414