Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON THE RELATIONSHIP BETWEEN THE ACADEMIC SUCCESS AND SELECTED SOCIOECONOMIC VARIABLES

Yıl 2019, Sayı: 2, 14 - 29, 31.12.2019

Öz

In this study the relationships between academic success and selected socioeconomic variables was investigated. The study is descriptive analytic since it is aimed to determine whether  the independent variables have an effect on the success of  students in higher education and the effect status. The population of the study included the undergraduate senior students being trained in the University of Inonu, Faculty of Economics and Administrative Science. Data collection was used through a survey and a social interaction scale which were applied total 251 participants, participated in the survey developed to gather data. 227 participants’ data was analyzed after dropping some of irrelevant and wrong given data. Nonparametric correlation analysis, Kruskal-Wallis, Chi-Square tests, Mann-Whitney U tests andtests analysis in order to identify the relation between study data variables. The significance level of analysis results are assessed according to the p<.05 level. According to the results gathered in the survey, it can be claimed that; There is not a relationship between the students’ general academic success and their duration of daily use of the internet, level of social interaction. However a significant relationship was found between the gender, places, age of the students and their academic success.

Kaynakça

  • Brunello G., D. Checci, (2007) School Quality and Family Background in Italy.
  • Caldas, S.J., Bankston, C, (1997). “Effect of School Population Socioeconomic Status on Individual Academic Achievement”, The Journal of Educational Research, Cilt No: 90, Sayı 5, s.249- 266.
  • Efitli, E., Çetin Özden, E. (2015). Stres Düzeyi ve Stresle Başa Çıkma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Inesjournal, Yıl: 2, Sayı: 5, s. 458-476
  • Eweniyi, G.D.,(2007). The Impact of Family Structure on University Students’Academic Performance.
  • Hopcroft, L. R., (2005). “Parental Status and Differential Investment in Sons and Daugters: Trivers- Wiliard Revisited”, Social Forces, Cilt No: 83, Sayı 3, s. 1111- 1136.
  • Köse, R. M., (2007). “Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giriş Sınavına Katılan öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerine Etkileri”, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Cilt No: 5, Sayı 17, s. 46- 77.
  • Smits, J., (2007). “Parents’ Investments in Children’s Education in Morocco, Algeria, Tunusia, Egypt and Syria”, NICE Working Paper, Radboud University, Sayı 1.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S.(2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık

AKADEMİK BAŞARI İLE SEÇİLMİŞ SOSYOEKONOMİK DEĞİŞKENLER ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Sayı: 2, 14 - 29, 31.12.2019

Öz

Bu araştırmada akademik başarı ile seçilmiş bazı sosyoekonomik değişkenler arasındaki ilişki durumu incelenmiştir. Araştırma; bağımsız değişkenlerin yükseköğretimde okuyan öğrencilerin başarısında bir etkisinin olup olmadığını ve etki düzeyini belirlemeyi amaçladığından betimsel analitik niteliktedir. Evren, İnönü Üniversitesi’nde öğrenim gören İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi I. öğretim son sınıf öğrencileridir. Veri toplama aracı olarak geliştirilen anketle toplam 251 öğrenciye ulaşılmıştır. Hatalı ve eksik bilgi içeren anketler çıkarıldıktan sonra 227 öğrencinin verileri analiz edilerek yorumlanmıştır. Veriler üzerinde değişkenler arası ilişkiyi belirlemek için korelasyon çözümlemeleri, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis ve Ki-kare testleri yapılmıştır. Elde edilen sonuçların anlamlılık durumu p<.05 düzeyine göre değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin akademik başarıları ile sosyalleşme düzeyleri ve internet kullanım süreleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ancak öğrencilerin cinsiyetleri, kaldıkları yer ve yaşları ile akademik başarıları arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Brunello G., D. Checci, (2007) School Quality and Family Background in Italy.
  • Caldas, S.J., Bankston, C, (1997). “Effect of School Population Socioeconomic Status on Individual Academic Achievement”, The Journal of Educational Research, Cilt No: 90, Sayı 5, s.249- 266.
  • Efitli, E., Çetin Özden, E. (2015). Stres Düzeyi ve Stresle Başa Çıkma Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Inesjournal, Yıl: 2, Sayı: 5, s. 458-476
  • Eweniyi, G.D.,(2007). The Impact of Family Structure on University Students’Academic Performance.
  • Hopcroft, L. R., (2005). “Parental Status and Differential Investment in Sons and Daugters: Trivers- Wiliard Revisited”, Social Forces, Cilt No: 83, Sayı 3, s. 1111- 1136.
  • Köse, R. M., (2007). “Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giriş Sınavına Katılan öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerine Etkileri”, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Cilt No: 5, Sayı 17, s. 46- 77.
  • Smits, J., (2007). “Parents’ Investments in Children’s Education in Morocco, Algeria, Tunusia, Egypt and Syria”, NICE Working Paper, Radboud University, Sayı 1.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S.(2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Necip İhsan Arıkan 0000-0003-1389-187X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Kabul Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arıkan, N. İ. (2019). AKADEMİK BAŞARI İLE SEÇİLMİŞ SOSYOEKONOMİK DEĞİŞKENLER ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(2), 14-29.

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414