Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF CONSUMER BEHAVIOR IN CRISIS PERIODS

Yıl 2020, Sayı: 3, 377 - 390, 25.06.2020

Öz

Consumer behavior; It is one of the important issues that state, business owners, business executives, marketing managers and marketing staff emphasize. Consumers can exhibit different attitudes and behaviors at different times and conditions. Consumer purchasing behavior can take a very different dimension in times when it is described as a crisis, when there are no economic and / or social problems. In this study; It is aimed to analyze the behavioral changes in consumer purchasing behaviors during crisis periods. In this context, economic crises and consumer behaviors during the Covid-19 periods were analyzed through an in-depth literature study. Especially in these periods, to read the consumer profile correctly; It is very important for the consumer needs and requests to be determined correctly. It should not be forgotten that consumer behaviors are flexible, sometimes these behaviors change with their own will, and sometimes they have to go to behavior change.

Kaynakça

  • Aktan, C., & Şen, H. (2001). Ekonomik Kriz: Nedenler ve Çözüm Önerileri. Yeni Türkiye, 2(42-Ekonomik Kriz Özel Sayısı), 1225-1230.
  • Altıntaş, M. (2000). Tüketici Davranışları: Müşteri Tatmininden Müşteri Değerine. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti.
  • Flatters, P., & Willmott, M. (2009). Understanding the Post-Recession Consumer. Harvard Business Review. 06.06.2020 tarihinde https://www.trajectorypartnership.com/wp-content/uploads/2013/09/HBR-article.pdf adresinden alındı
  • Hoyer, W., & Maclnnis, D. (2010). Consumer Behavior. South-Western Cengage Learning.
  • https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/. 08.06. 2020 tarihinde Sağlık Bakanlığı COVID-19 Yeni Korona Virüs Hastalığı: https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-rehberi.html adresinden alındı
  • https://www.ama.org. 06.06.2020 tarihinde American Marketing Association: https://www.ama.org/topics/consumer-behavior/ adresinden alındı
  • İslamoğlu, A., & Altunışık, R. (2013). Tüketici Davranışları. İstanbul: Beta Basım A. Ş.
  • Kaytaz, M., & Gul, M. (2014). Consumer response to economic crisis and lessons for marketers: The Turkish experience. Journal of Business Research(67), 2701-2706.
  • Keane, M., & Neal, T. (2020). Consumer Panic in the COVID-19 Pandemic. Econ Papers: http://research.economics.unsw.edu.au/RePEc/papers/2020-06.pdf adresinden alındı Koç, E. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Ankara: Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A. Ş.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri. (A. Gegez, Dü., & E. Cengiz, Çev.) Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Mansoor, D., & Jalal, A. (2011). The Global Business Crisis and Consumer Behavior: Kingdom of Bahrain as a Case Study. International Journal of Business and Management , 104-115.
  • Moliner, M., Fandos, J., Monferer, D., & Estrada, M. (2020). Entity crisis, halo effect and loyalty Crisis de la entidad, efecto halo y lealtad. Cuadernos de Gestión, 20(1), 155-180.
  • Mothersbaugh, H. (2010). Consumer Behavior Building Marketing Strategy. Library of Congress Cataloging-in-Publication Data.
  • Nistorescu, T., & Puiu, S. (2009). Marketing Strategies During the Financial Crisis: A case study of Real Hypermarket and Carrefour. Munich Personal RePEc Archive, 1-6.
  • Torlak, Ö., Altunışık, R., & Özdemir, Ş. (2007). Yeni Tüketici. Yeni Müşteri (s. 11-18). içinde İstanbul: Hayat Yayıncılık, İletişim, Yapım, Eğitim Hizmetleri ve Tic. Ltd. Şti.
  • Voinea, L., & Filip, A. (2011). Analyzing the Main Changes in New Consumer Buying Behavior during Economic Crisis. International Journal of Economic Practices and Theories, 1(1), 14-19.
  • who.int. 06.06.2020 tarihinde World Health Organization: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/events-as-they-happen adresinden alındı
  • Widayat, & Arifin, Z. (2020). Attitude and behavior on daily food purchasing decisions in the time of COVID19: A case study of Indonesia consumers. Jurnal Inovasi Ekonomi, 5(2), 37-44.
  • Yürük, P. (2010). Kriz Dönemlerinde Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarındaki Değişiklikler: Edirne İlinde Bir Uygulama. T.C. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Zwanka, R., & Buff, C. (2020). COVID-19 Generation: A Conceptual Framework of the Consumer Behavioral Shifts to Be Caused by the COVID-19 Pandemic. Journal of International Consumer Marketing, 1-10. doi:https://doi.org/10.1080/08961530.2020.1771646

KRİZ DÖNEMLERİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2020, Sayı: 3, 377 - 390, 25.06.2020

Öz

Tüketici davranışları; devletin, işletme sahiplerinin, işletme yöneticilerinin, pazarlama yöneticilerinin ve pazarlama elemanlarının üzerinde durduğu önemli konulardan bir tanesidir. Tüketiciler, farklı zaman ve şartlarda, farklı tutum ve davranışlar sergileyebilmektedir. Ekonomik ve/veya sosyal anlamda herhangi bir sorunun yaşanmadığı dönemlerdeki tüketici satın alma davranışları, kriz olarak nitelendirilen dönemlerde çok farklı bir boyut alabilmektedir. Bu çalışmada; kriz dönemlerinde tüketici satın alma davranışlarında yaşanan davranış değişikliklerinin incelemesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda ekonomik krizler ve Covid-19 dönemlerindeki tüketici davranışları, derinlemesine literatür çalışması yapılarak analiz edilmiştir. Özellikle bu dönemlerde tüketici profilini doğru okumak; tüketici ihtiyaç ve isteklerinin doğru tespit edilebilmesi açısından son derece önemlidir. Tüketici davranışlarının esnek olduğu, bazen kendi isteği ile bu davranışların değiştiği, bazen de davranış değişikliğine gitmek zorunda kalındığı unutulmamalıdır.

Kaynakça

  • Aktan, C., & Şen, H. (2001). Ekonomik Kriz: Nedenler ve Çözüm Önerileri. Yeni Türkiye, 2(42-Ekonomik Kriz Özel Sayısı), 1225-1230.
  • Altıntaş, M. (2000). Tüketici Davranışları: Müşteri Tatmininden Müşteri Değerine. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti.
  • Flatters, P., & Willmott, M. (2009). Understanding the Post-Recession Consumer. Harvard Business Review. 06.06.2020 tarihinde https://www.trajectorypartnership.com/wp-content/uploads/2013/09/HBR-article.pdf adresinden alındı
  • Hoyer, W., & Maclnnis, D. (2010). Consumer Behavior. South-Western Cengage Learning.
  • https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/. 08.06. 2020 tarihinde Sağlık Bakanlığı COVID-19 Yeni Korona Virüs Hastalığı: https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-rehberi.html adresinden alındı
  • https://www.ama.org. 06.06.2020 tarihinde American Marketing Association: https://www.ama.org/topics/consumer-behavior/ adresinden alındı
  • İslamoğlu, A., & Altunışık, R. (2013). Tüketici Davranışları. İstanbul: Beta Basım A. Ş.
  • Kaytaz, M., & Gul, M. (2014). Consumer response to economic crisis and lessons for marketers: The Turkish experience. Journal of Business Research(67), 2701-2706.
  • Keane, M., & Neal, T. (2020). Consumer Panic in the COVID-19 Pandemic. Econ Papers: http://research.economics.unsw.edu.au/RePEc/papers/2020-06.pdf adresinden alındı Koç, E. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Ankara: Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A. Ş.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri. (A. Gegez, Dü., & E. Cengiz, Çev.) Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Mansoor, D., & Jalal, A. (2011). The Global Business Crisis and Consumer Behavior: Kingdom of Bahrain as a Case Study. International Journal of Business and Management , 104-115.
  • Moliner, M., Fandos, J., Monferer, D., & Estrada, M. (2020). Entity crisis, halo effect and loyalty Crisis de la entidad, efecto halo y lealtad. Cuadernos de Gestión, 20(1), 155-180.
  • Mothersbaugh, H. (2010). Consumer Behavior Building Marketing Strategy. Library of Congress Cataloging-in-Publication Data.
  • Nistorescu, T., & Puiu, S. (2009). Marketing Strategies During the Financial Crisis: A case study of Real Hypermarket and Carrefour. Munich Personal RePEc Archive, 1-6.
  • Torlak, Ö., Altunışık, R., & Özdemir, Ş. (2007). Yeni Tüketici. Yeni Müşteri (s. 11-18). içinde İstanbul: Hayat Yayıncılık, İletişim, Yapım, Eğitim Hizmetleri ve Tic. Ltd. Şti.
  • Voinea, L., & Filip, A. (2011). Analyzing the Main Changes in New Consumer Buying Behavior during Economic Crisis. International Journal of Economic Practices and Theories, 1(1), 14-19.
  • who.int. 06.06.2020 tarihinde World Health Organization: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/events-as-they-happen adresinden alındı
  • Widayat, & Arifin, Z. (2020). Attitude and behavior on daily food purchasing decisions in the time of COVID19: A case study of Indonesia consumers. Jurnal Inovasi Ekonomi, 5(2), 37-44.
  • Yürük, P. (2010). Kriz Dönemlerinde Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarındaki Değişiklikler: Edirne İlinde Bir Uygulama. T.C. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Zwanka, R., & Buff, C. (2020). COVID-19 Generation: A Conceptual Framework of the Consumer Behavioral Shifts to Be Caused by the COVID-19 Pandemic. Journal of International Consumer Marketing, 1-10. doi:https://doi.org/10.1080/08961530.2020.1771646
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Arif Yıldız 0000-0002-5149-0447

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2020
Kabul Tarihi 15 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldız, A. (2020). KRİZ DÖNEMLERİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(3), 377-390.

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414