Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EXAMINATION OF THE TRAIT ANXIETY LEVELS OF STUDENTS STUDYING AT DÜZCE UNIVERSİTY SPORT SCIENCES FACULTY ACCORDING TO SOME VARIABLES

Yıl 2021, Sayı: 6, 1392 - 1408, 25.08.2021
https://doi.org/10.47994/usbad.929048

Öz

Anxiety can also be defined as a different autonomic version of fear whose causes and time of origin are not exactly known; however, it is consciously felt by individuals and causes different responses such as vomiting, flushing, sweating and trembling depending on the individuals. In this study, it was aimed to examine the trait anxiety level of the students of the Faculty of Sport Sciences in terms of demographic characteristics: gender, age, department, class level, sports age and income state. The research staff consists of 91 volunteer students, including 48 female and 43 male who study at Düzce University Sport Sciences Faculty. The 6-question “Personal Information Form” and “Trait Anxiety Inventory” which was developed by Spielberger, Gorsuch ve Luschene (1970) and transcribed into Turkish by Öner & Lecompte (1983) were used to determine the level of trait anxiety. The analysis of data obtained was performed by SPSS 22.0 program. In the light of the analysis acquired, no statistically significant difference was found between trait anxiety level and gender, age, department, class level and income state (p>0.05). It was found that there was a significant difference between trait anxiety level and sports age (p<0.05). This result actively showed that increasing sports age might have an impact on the success expectancy of students and it might increase the trait anxiety level as well.

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen S. & Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 6(20), 283-299.
  • Başaran, M. H., Taşğın, Ö., Sanioğlu, A. & Taşkın, A. K. (2009). Sporcularda Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21, 533-542.
  • Bozkurt, N. (2004). Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Depresyon ve Kaygı Düzeyleri ile Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkiler. Eğitim ve Bilim 29(133), 52–59.
  • Cüceloğlu, D. (1998). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çakmak, Ö. & Hevedanlı, M. (2004). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Kaygılarını Etkileyen Etmenler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Doğan, T. & Çoban, A. E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim 34(153), 158–168.
  • Efek, E.,Görün, L., Öntürk,Y., Bingöl, E. & Bayrakdaroğlu, Y. (2020). Futbol Hakemlerinin Benlik Saygıları ve Algılanan Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Düzce İli Örneği). Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi 3(1), 127-140.
  • Gacar, A. & Coşkuner, Z. (2010). Güreşçilerin Atılganlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Sport Sciences 5(3), 195-203.
  • Hacıcaferoğlu, S., Hacıcaferoğlu, B. & Seçer, M. (2015). Halk Oyunları Branşına Katılan Sporcuların Yarışma Öncesi Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport (Intjscs), 288-297.
  • Hevedanlı, Ö. (2005). Eğitim ve Fen Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 4(14), 115- 127.
  • Kaya, M. & Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17, 31–42.
  • Karataş, Z. (2013). Ergenlerin Algılanan Sosyal Destek ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi / Investigation of Adolescents' Perceived Social Support and Trait Anxiety Levels. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9(19), 257-271.
  • Lök, S., İnce, A. & Lök, N. (2008). Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Girecek Adayların Kaygı Durumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2(2), 121-131.
  • Öner, N. & Le Compte, A. (1983). Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Öğüt, R. (2004). Sporda Sürekli Kaygı Düzeyi ile Benlik Saygısının Karşılaştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 157516.
  • Ök, M. (1990). 13-15 Yaş Grubu Ortaöğretim Öğrencilerinde Kaygı Düzeyi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Sönmez, K. (1995). Elit Atletlerde Kişilik Özellikleri ve Kaygı Durumlarının Araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Erişim Adresi: https://acikerisim.ege.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11454/605/mustafaengur2002.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Spielberger, C. D., Gorsuch, R. C. & Luschene, R. E. (1970). Manual for the State-Trait Anxiety Invenntory. California: Consulting Psychologists Press.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi 14(2), 679-686.
  • Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Erişim Adresi: www.esosder.com, Erişim Tarihi: 12.02.2009.
  • Yücel, E. (2003). Taekwondocuların Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Müsabakalardaki Başarılarına Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 138115.
  • Zorba, E., Göksel, A. G., Pala, A. & Zorba, N. (2016). Futbol Hakemlerinin Müsabaka Öncesi Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Ege Bölgesi Örneği). SPORMETRE Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 14(2), 175-181.

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2021, Sayı: 6, 1392 - 1408, 25.08.2021
https://doi.org/10.47994/usbad.929048

Öz

Kaygı, nedeni ve başlangıç zamanı belli olmayan fakat kişiler tarafından bilinçli olarak hissedilen ve etki olarak kişilere göre vücutta farklı tepkilere (kusma, kızarma, terleme, titreme gibi) neden olan korkunun farklı bir otonomik versiyonu olarak tanımlanabilir. Çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin sürekli kaygı düzeyinin demografik özelliklere (cinsiyet, yaş, bölüm, sınıf, spor yaşı, gelir durumu) göre incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu; Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde okuyan gönüllü olarak katılan 48 kadın 43 erkekten oluşan 91öğrenciden oluşmaktadır. 6 soruluk “Kişisel Bilgi Formu”, sürekli kaygı düzeylerini belirlemek içinse Spielberger, Gorsuch ve Luschene (1970) tarafından geliştirilen Öner ve Lecompte (1983) tarafından Türkçe ye uyarlanan "Sürekli Kaygı Envanteri" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Elde edilen analiz sonucu sürekli kaygı düzeyi ile cinsiyet, yaş, bölüm, spor yaşı, sınıf ve gelir durumu değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmamıştır(p>0.05). Sürekli kaygı düzeyi ile spor yaşı arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmuştur(p<0.05). Bu sonuç bize spor yaşının artmasının, öğrencilerin başarı beklentilerini etkilenebileceğini ve sürekli kaygı düzeylerini de arttırabileceğini göstermiştir.

Kaynakça

  • Akgün, A., Gönen S. & Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 6(20), 283-299.
  • Başaran, M. H., Taşğın, Ö., Sanioğlu, A. & Taşkın, A. K. (2009). Sporcularda Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21, 533-542.
  • Bozkurt, N. (2004). Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Depresyon ve Kaygı Düzeyleri ile Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkiler. Eğitim ve Bilim 29(133), 52–59.
  • Cüceloğlu, D. (1998). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çakmak, Ö. & Hevedanlı, M. (2004). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Kaygılarını Etkileyen Etmenler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Doğan, T. & Çoban, A. E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim 34(153), 158–168.
  • Efek, E.,Görün, L., Öntürk,Y., Bingöl, E. & Bayrakdaroğlu, Y. (2020). Futbol Hakemlerinin Benlik Saygıları ve Algılanan Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Düzce İli Örneği). Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi 3(1), 127-140.
  • Gacar, A. & Coşkuner, Z. (2010). Güreşçilerin Atılganlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Sport Sciences 5(3), 195-203.
  • Hacıcaferoğlu, S., Hacıcaferoğlu, B. & Seçer, M. (2015). Halk Oyunları Branşına Katılan Sporcuların Yarışma Öncesi Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport (Intjscs), 288-297.
  • Hevedanlı, Ö. (2005). Eğitim ve Fen Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 4(14), 115- 127.
  • Kaya, M. & Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17, 31–42.
  • Karataş, Z. (2013). Ergenlerin Algılanan Sosyal Destek ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi / Investigation of Adolescents' Perceived Social Support and Trait Anxiety Levels. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9(19), 257-271.
  • Lök, S., İnce, A. & Lök, N. (2008). Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Girecek Adayların Kaygı Durumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2(2), 121-131.
  • Öner, N. & Le Compte, A. (1983). Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Öğüt, R. (2004). Sporda Sürekli Kaygı Düzeyi ile Benlik Saygısının Karşılaştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 157516.
  • Ök, M. (1990). 13-15 Yaş Grubu Ortaöğretim Öğrencilerinde Kaygı Düzeyi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Sönmez, K. (1995). Elit Atletlerde Kişilik Özellikleri ve Kaygı Durumlarının Araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Erişim Adresi: https://acikerisim.ege.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11454/605/mustafaengur2002.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Spielberger, C. D., Gorsuch, R. C. & Luschene, R. E. (1970). Manual for the State-Trait Anxiety Invenntory. California: Consulting Psychologists Press.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi 14(2), 679-686.
  • Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Erişim Adresi: www.esosder.com, Erişim Tarihi: 12.02.2009.
  • Yücel, E. (2003). Taekwondocuların Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Müsabakalardaki Başarılarına Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 138115.
  • Zorba, E., Göksel, A. G., Pala, A. & Zorba, N. (2016). Futbol Hakemlerinin Müsabaka Öncesi Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Ege Bölgesi Örneği). SPORMETRE Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 14(2), 175-181.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Furkan Bilgili 0000-0002-4041-7252

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 29 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Bilgili, F. (2021). DÜZCE ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(6), 1392-1408. https://doi.org/10.47994/usbad.929048

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414