Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of 21st Century Competencies in Z Generation Nursing Students

Yıl 2024, Sayı: 15, 165 - 181, 25.08.2024
https://doi.org/10.47994/usbad.1444905

Öz

This research was conducted to determine the 21st century competencies of Z generation nursing students. The research was conducted at the Faculty of Health Sciences of a state university with 475 nursing students in the 2021-2022 academic year. The study was conducted in descriptive and correlational type. Data were collected using the student information form and the 21st Century Competencies Scale. The data were analyzed in the SPSS 22.0 package program using descriptive statistics such as number, percentage, mean and standard deviation, Shapiro-Wilk test and correlation test. It was determined that all of the Z generation nursing students (100%) used information and communication technology tools. Students' 21st century competencies knowledge subscale total score mean is 112.36±12.80, skill subscale total score mean 78.31±8.01, character subscale total score mean79.87±9.71, metalearning subscale total score mean 68.96±8.18. Students are mostly "good" and "very good" in terms of 21st century competencies subscales and sub-dimensions; in the correlation analysis, there was a moderate positive correlation between the knowledge and skill (r=0.681), character (r=0.647) and matalearning (r=0.625) subscales; A high level of positive correlation was found between the skill subscale and the character subscale (r=0.812). It was determined that Z generation nursing students are intertwined with information and communication technologies and they are good and very good in terms of 21st century competencies scale sub-dimensions.

Kaynakça

  • Akince, E. K., Özkütük, N., & Orgun, F. (2022). Hemşirelik eğitiminde yaşam boyu öğrenme teori ve modelleri. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(2), 46-53.
  • Akince, E. K. (2020). Kuşaklara göre bireylerin bilişim teknolojilerini kullanım amaçları ve epistemolojik inançları arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Alkış, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Master's thesis). Erişim Adresi: https://acikerisim-old.erbakan.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12452/5253
  • Amzaleg, M., & Masry-Herzallah, A. (2022). Cultural dimensions and skills in the 21st century: The Israeli education system as a case study. Pedagogy, Culture & Society, 30(5), 765-785.
  • Atakişi, T. (2019). Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerini esas alan bilgi okuryazarlık durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Aydın, S., & Duman, B. (2020). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. EJER Congress 2020 Bildiri Kitabı, ss.1227-1238.
  • Başarır, Ç., & Sarıhan, A. Y. (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlıklarının belirlenmesi: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Örneği. Journal of Management & Economics Research, 15.
  • Bakar, M. H. D., & Çiftçi, B. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesi:(Nevşehir İli Örneği). Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 44-61.
  • Bellanca, J. A. (Ed.). (2010). 21st century skills: Rethinking how students learn. Solution tree press. Bouchaud, M., Brown, D., & Swan, B. A. (2017). Creating a new education paradigm to prepare nurses for the 21st century.
  • Dede, Ç. (2010). 21. yüzyıl becerileri için çerçevelerin karşılaştırılması. 21. yüzyıl becerileri: Öğrencilerin nasıl öğrendiğini yeniden düşünmek, 20(2010), 51-76.
  • Eckleberry-Hunt, J., & Tucciarone, J. (2011). The challenges and opportunities of teaching “Generation Y”. Journal of graduate medical education, 3(4), 458-461.
  • Ekici, G., Abide, Ö. F., Canbolat, Y., & Öztürk, A. (2017). 21. Yüzyil becerilerine ait veri kaynaklarinin analizi. Journal of Research in Education and Teaching. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 1-12.
  • Engin, A. O., & Korucuk, M. (2021). Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2), 1081-1119.
  • Erten, P. (2020). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 33-64.
  • Erten, P. (2019). Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(1), 190-202.
  • Eryılmaz, S., & Uluyol, Ç. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında fatih projesi değerlendirmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Göksun, O.D. & Kurt, A.A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190), 107-130.
  • Günüç, S., Odabaşı, H., & Kuzu, A. (2013). 21. yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: bir twitter uygulaması/the defining characterıstıcs of students of the 21st century by student teachers: a twitter activity. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 436-455.
  • Ilgaz, H. (2021). Shifting to digital with 21st century skills. Educational Technology Research and Development, 69(1), 199-200.
  • İşeri, Ö. & Şen Atasayar, B. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri ile bireyselleştirilmiş bakım algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 111-118. DOI: 10.47115/jshs.844599
  • Kahraman, H. A. (2024). Hemşirelik öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri ile kariyer karar verme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Göbeklitepe Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(15).
  • Karadaş, A., Kaynak, S., Ergün, S., & Karaca, P. P. (2021). Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(2), 232-239.
  • Kozikoğlu, İ., & Altunova, N. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (3), 522-531.
  • Ledward, B. C., & Hirata, D. (2011). An overview of 21st century skills. Summary of 21st Century Skills for Students and Teachers, by Pacific Policy Research Center. Honolulu: Kamehameha Schools–Research & Evaluation, 20.
  • Mannino, J. E., & Cotter, E. (2016). Educating nursing students for practice in the 21st century. International Archives of Nursing and Health Care, 2(1).
  • Özden, D. Ö., Tayşi, E. K., Şahin, H. K., Kaya, S. D., & Bayram, F. Ö. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik yeterlik algıları: Kütahya Örneği. Turkish Studies, 13, 27.
  • Pehlivan, K. B. (2005). Öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 4(2), 17-23.
  • Seemiller, C., & Grace, M. (2017). Generation Z: Educating and engaging the next generation of students. About Campus, 22(3), 21-26.
  • Sevinç, E., & Kavgaoğlu, D. (2019). Kuşakların hemşirelikte yönetim ve eğitim pratikleri açısından incelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (9), 944-957.
  • Singh, A. P., & Dangmei, J. (2016). Understanding the generation Z: the future workforce. South-Asian Journal of Multidisciplinary Studies, 3(3), 1-5.
  • Şahin, E., Yavan, T., Demirhan, M., Aydın, M., & Yeşilçınar, İ. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik tutumlarının belirlenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12(22), 193-202.
  • Tan, K., Chong, M. C., Subramaniam, P., & Wong, L. P. (2018). The effectiveness of outcome based education on the competencies of nursing students: A systematic review. Nurse education today, 64, 180-189.
  • Tatlı, Z., Aydın, A., Şimşek, P., Özdemir, M., Gölbaşı, S., Karacan, S., & Gündüz, A. (2018). Hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bilişim teknolojilerini kullanma durumları. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 18-27.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2012). 21st century skills: Learning for life in our times. John Wiley & Sons. Tuncer, M., & Kaysi, F. (2013). Öğretmen adaylarının üst biliş düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi. Turkish Journal of Education, 2(4), 44-54.
  • Wu, W.C.V., Manabe, K., Marek, M.W., & Shu, Y. (2021). Enhancing 21st-century competencies via virtual reality digital content creation. Journal of Research on Technology in Education, 1-22.
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 183-201.
  • Yavuz, A. Y., Pehlivan, Z., & Özdemir, V. A. (2022). İntörn hemşirelerin mesleki ve akademik yeterliliklerinin Türkiye yükseköğretim yeterlilikleri çerçevesine göre öz değerlendirilmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 523-536.
  • Yılmaz, E., & Alkış, M. (2019). 21. yüzyıl yeterlilikleri ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 5(1), 125-154.

Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Yeterliliklerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Sayı: 15, 165 - 181, 25.08.2024
https://doi.org/10.47994/usbad.1444905

Öz

Bu araştırma Z kuşağı hemşirelik öğrencilerinin 21. yüzyıl yeterliklerinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında 475 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışma tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde yapılmıştır. Veriler öğrenci bilgi formu ve 21. Yüzyıl Yeterlilikleri Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 22.0 paket programında sayı, yüzde, ortalama, standart sapma gibi tanımlayıcı istatistikler, Shapiro-Wilk testi ve korelasyon testi kullanılarak analiz edilmiştir. Z kuşağı hemşirelik öğrencilerinin tamamının (%100) bilgi ve iletişim teknoloji araçlarını kullandıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin 21. yy. yeterlilikleri bilgi alt ölçeği toplam puan ortalaması 112.36±12.80, beceri alt ölçeği toplam puan ortalaması 78.31±8.01, karakter alt ölçeği toplam puan ortalaması 79.87±9.71, metaöğrenme alt ölçeği toplam puan ortalaması 68.96±8.18’dir. Öğrencilerin 21. yy. yeterlilikleri alt ölçek ve alt boyutları bakımından çoğunlukla “iyi” ve “çok iyi” oldukları; yapılan korelasyon analizinde ise bilgi alt ölçeği ile beceri (r=0.681), karakter (r=0.647) ve metaöğrenme (r=0.625) alt ölçekleri arasında pozitif yönlü orta düzeyde ilişki olduğu; beceri alt ölçeği ve karakter alt ölçeği (r=0.812) arasında pozitif yönde yüksek düzeyde korelasyon olduğu belirlenmiştir. Z kuşağı hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileriyle iç içe oldukları ve 21. yy. yeterlilikleri ölçek alt boyutları bağlamında iyi ve çok iyi oldukları belirlenmiştir.

Teşekkür

Çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden öğrencilere teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Akince, E. K., Özkütük, N., & Orgun, F. (2022). Hemşirelik eğitiminde yaşam boyu öğrenme teori ve modelleri. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(2), 46-53.
  • Akince, E. K. (2020). Kuşaklara göre bireylerin bilişim teknolojilerini kullanım amaçları ve epistemolojik inançları arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Alkış, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Master's thesis). Erişim Adresi: https://acikerisim-old.erbakan.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12452/5253
  • Amzaleg, M., & Masry-Herzallah, A. (2022). Cultural dimensions and skills in the 21st century: The Israeli education system as a case study. Pedagogy, Culture & Society, 30(5), 765-785.
  • Atakişi, T. (2019). Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerini esas alan bilgi okuryazarlık durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Aydın, S., & Duman, B. (2020). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. EJER Congress 2020 Bildiri Kitabı, ss.1227-1238.
  • Başarır, Ç., & Sarıhan, A. Y. (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlıklarının belirlenmesi: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Örneği. Journal of Management & Economics Research, 15.
  • Bakar, M. H. D., & Çiftçi, B. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesi:(Nevşehir İli Örneği). Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 44-61.
  • Bellanca, J. A. (Ed.). (2010). 21st century skills: Rethinking how students learn. Solution tree press. Bouchaud, M., Brown, D., & Swan, B. A. (2017). Creating a new education paradigm to prepare nurses for the 21st century.
  • Dede, Ç. (2010). 21. yüzyıl becerileri için çerçevelerin karşılaştırılması. 21. yüzyıl becerileri: Öğrencilerin nasıl öğrendiğini yeniden düşünmek, 20(2010), 51-76.
  • Eckleberry-Hunt, J., & Tucciarone, J. (2011). The challenges and opportunities of teaching “Generation Y”. Journal of graduate medical education, 3(4), 458-461.
  • Ekici, G., Abide, Ö. F., Canbolat, Y., & Öztürk, A. (2017). 21. Yüzyil becerilerine ait veri kaynaklarinin analizi. Journal of Research in Education and Teaching. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 1-12.
  • Engin, A. O., & Korucuk, M. (2021). Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2), 1081-1119.
  • Erten, P. (2020). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 33-64.
  • Erten, P. (2019). Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumları. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(1), 190-202.
  • Eryılmaz, S., & Uluyol, Ç. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında fatih projesi değerlendirmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Göksun, O.D. & Kurt, A.A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190), 107-130.
  • Günüç, S., Odabaşı, H., & Kuzu, A. (2013). 21. yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: bir twitter uygulaması/the defining characterıstıcs of students of the 21st century by student teachers: a twitter activity. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 436-455.
  • Ilgaz, H. (2021). Shifting to digital with 21st century skills. Educational Technology Research and Development, 69(1), 199-200.
  • İşeri, Ö. & Şen Atasayar, B. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri ile bireyselleştirilmiş bakım algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 111-118. DOI: 10.47115/jshs.844599
  • Kahraman, H. A. (2024). Hemşirelik öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri ile kariyer karar verme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Göbeklitepe Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(15).
  • Karadaş, A., Kaynak, S., Ergün, S., & Karaca, P. P. (2021). Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(2), 232-239.
  • Kozikoğlu, İ., & Altunova, N. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (3), 522-531.
  • Ledward, B. C., & Hirata, D. (2011). An overview of 21st century skills. Summary of 21st Century Skills for Students and Teachers, by Pacific Policy Research Center. Honolulu: Kamehameha Schools–Research & Evaluation, 20.
  • Mannino, J. E., & Cotter, E. (2016). Educating nursing students for practice in the 21st century. International Archives of Nursing and Health Care, 2(1).
  • Özden, D. Ö., Tayşi, E. K., Şahin, H. K., Kaya, S. D., & Bayram, F. Ö. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik yeterlik algıları: Kütahya Örneği. Turkish Studies, 13, 27.
  • Pehlivan, K. B. (2005). Öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 4(2), 17-23.
  • Seemiller, C., & Grace, M. (2017). Generation Z: Educating and engaging the next generation of students. About Campus, 22(3), 21-26.
  • Sevinç, E., & Kavgaoğlu, D. (2019). Kuşakların hemşirelikte yönetim ve eğitim pratikleri açısından incelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (9), 944-957.
  • Singh, A. P., & Dangmei, J. (2016). Understanding the generation Z: the future workforce. South-Asian Journal of Multidisciplinary Studies, 3(3), 1-5.
  • Şahin, E., Yavan, T., Demirhan, M., Aydın, M., & Yeşilçınar, İ. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik tutumlarının belirlenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12(22), 193-202.
  • Tan, K., Chong, M. C., Subramaniam, P., & Wong, L. P. (2018). The effectiveness of outcome based education on the competencies of nursing students: A systematic review. Nurse education today, 64, 180-189.
  • Tatlı, Z., Aydın, A., Şimşek, P., Özdemir, M., Gölbaşı, S., Karacan, S., & Gündüz, A. (2018). Hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bilişim teknolojilerini kullanma durumları. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 18-27.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2012). 21st century skills: Learning for life in our times. John Wiley & Sons. Tuncer, M., & Kaysi, F. (2013). Öğretmen adaylarının üst biliş düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi. Turkish Journal of Education, 2(4), 44-54.
  • Wu, W.C.V., Manabe, K., Marek, M.W., & Shu, Y. (2021). Enhancing 21st-century competencies via virtual reality digital content creation. Journal of Research on Technology in Education, 1-22.
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 183-201.
  • Yavuz, A. Y., Pehlivan, Z., & Özdemir, V. A. (2022). İntörn hemşirelerin mesleki ve akademik yeterliliklerinin Türkiye yükseköğretim yeterlilikleri çerçevesine göre öz değerlendirilmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 523-536.
  • Yılmaz, E., & Alkış, M. (2019). 21. yüzyıl yeterlilikleri ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 5(1), 125-154.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Sağlık Bilimleri Eğitimi ve Program Geliştirme: Tıp, Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri
Bölüm İnceleme Makaleleri
Yazarlar

Elif Kocaağalar Akince 0000-0002-9623-5335

Hatice Yüceler Kaçmaz 0000-0003-4529-1991

Salime Mucuk 0000-0003-4787-7515

Erken Görünüm Tarihi 20 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 29 Şubat 2024
Kabul Tarihi 7 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kocaağalar Akince, E., Yüceler Kaçmaz, H., & Mucuk, S. (2024). Z Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Yeterliliklerinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(15), 165-181. https://doi.org/10.47994/usbad.1444905

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847    

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414