Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Examination of Ice Hockey Players' Motives to Participate in Sports According to Their Educational Level in Turkey

Yıl 2017, , 27 - 33, 29.12.2017
https://doi.org/10.30769/usbd.351576

Öz




















In this research, it
is aimed investigate the sports motives of players who are interested in
ice-hockey according to their educational levels in Turkey. The research sample
consists of 540 sporters who are actively interested in ice-hockey. 127 of
participants are women, while 413 of them are men, and all of the participants
are in between 11 and 25 ages. During the research, the participants were
provided with personal information form and a questionnaire about motive for
participating in sport. In analyzing the data obtained from questionnaires,
which were applied to ice-hockey players, SPSS 20.0 program was utilized.
Arithmetic mean of each answer given to each question in the questionnaire was
calculated seperately, and Kruskal Wallis H analysis test was used while
analysing the data. As the result of the study, it was revealed that the most
significant factors in sport participating motive of ice-hockey players
according to their educational levels are “Success/Statue, Physical Fitness/Energy
Consuming, Team Membership/Spirit, Competing, Moving/Being Active.”

Kaynakça

  • Aslan, F.M. (2002). Kocaeli Bölgesi İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerin Spora Yönelmelerinde Ailenin, Beden Eğitimi Öğretmeni ve Çevrenin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Başar, O. (2014). Türkiye’de Sualtı Hokeyi Oynayan Sporcuların Spora Katılım Motivasyonlarının Belirlenmesi. Bahçeşehir Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelebi (Atalay), M. (1993). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fiziksel Aktivite Kulüplerinde Bulunan Lider Tipleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Çağlayan, H., Şirin, F., Çetin, M., ve İnce, A. (2008). Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Spora Katılım Motivasyonlarına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 98-109
  • Ekmekçi, R., Arslan Y., Ekmekçi A., ve Ağbuğa, B. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Spora Bakış Açılarının ve Spora Katılım Güdülerinin Belirlenmesi. New World Science Academy e-Journal, Sayı 5, 104-114.
  • Erkal, M., Güven, Ö., ve Ayan, D. (1998). Sosyolojik Açıdan Spor. Der Yayınları, İstanbul. 17-123.
  • Gill, D.L., Gross J.B., & Huddleston, S. (1983). Participation Motivation in Youth Sports. International Journal of Sport Psychol, 14, 1-14.
  • Görgüt, İ. (2012). 11-14 Yaş Grubu Hentbolcuların Spora Başlama Nedenleri ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Kazak, H. (2010). İlköğretim Öğrencilerinin Spora Başlamasında Sosyal Faktörlerin Rolü (Muş İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Keten, M. (1993). Türkiye’de Spor. Ankara: Polat Ofset.17-24.
  • Oyar, B.Z., Aşcı, F.H., Çelebi, M., ve Mülazımoğlu, Ö. (2001). Spora Katılım Güdüsü Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi, Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 21‐ 32.
  • Öztürk, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor. Ankara: Bağırgan Yayım evi, Mine offset. 5-24.
  • Paslı, F. (2002). Buz Hokeyinin Temel Prensipleri. Ankara: Evren Yayınevi. 2-11.
  • Şirin, E.F. (2008). Futbolcu Kızların (12-15 Yaş) Spora Katılım Motivasyonlarının Belirlenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-7.
  • Yetim, A.A. (2011). Sosyoloji ve Spor. Ankara: Berikan Matbaacılık‐Yayıncılık. 174‐216.
  • Yıldırım, M. (2017). Üniversite Takımlarında Mücadele Eden Sporcuların Spora Katılım Motivasyonlarına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi (Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Örneği), Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 41-51.
  • Yüksel, H. S., ve Bayar, P. (2015) Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Spora Katılım Güdülerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi (Konya İli Örneği). Ankara Üniversitesi Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 121-128.
  • Zorba, E. (2012). Herkes İçin Yaşam Boyu Spor. Ankara: Nehir Yayınları. 16‐41.

Türkiye’de Buz Hokeyi Sporcularının Eğitim Düzeylerine Göre Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi

Yıl 2017, , 27 - 33, 29.12.2017
https://doi.org/10.30769/usbd.351576

Öz




















Bu araştırmada; Türkiye’de buz hokeyi sporuyla
ilgilenen sporcuların eğitim düzeylerine göre spora katılım güdülerinin
araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma örneklemini Türkiye’de aktif olarak buz hokeyi sporuyla ilgilenen 11-25 yaş
arasındaki 127’si kadın 413’ü erkek toplam 540
sporcu oluşturmuştur. Araştırmada
veri toplama aracı olarak katılımcılara kişisel bilgi formu ve spora katılım
güdüsü ölçeği (Participation Motivation Questionnaire) uygulanmıştır.
Buz hokeyi sporcularına uygulanan ölçeklerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS
20.0 paket programı kullanılmış, her maddeye verilen cevapların ayrı ayrı
aritmetik ortalaması alınmış ve verilerin analizinde Kruskal-Wallis H testi
analizinden yararlanılmıştır. Bu
çalışmanın sonucunda Türkiye’deki buz hokeyi sporcularının eğitim
düzeylerine göre spora katılım güdülerindeki en önemli faktörün Başarı/Statü, Fiziksel Uygunluk/Enerji
Harcama, Takım Üyeliği/Ruhu, Yarışma, Hareket Etme/Aktif Olma
olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aslan, F.M. (2002). Kocaeli Bölgesi İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerin Spora Yönelmelerinde Ailenin, Beden Eğitimi Öğretmeni ve Çevrenin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Başar, O. (2014). Türkiye’de Sualtı Hokeyi Oynayan Sporcuların Spora Katılım Motivasyonlarının Belirlenmesi. Bahçeşehir Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelebi (Atalay), M. (1993). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fiziksel Aktivite Kulüplerinde Bulunan Lider Tipleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Çağlayan, H., Şirin, F., Çetin, M., ve İnce, A. (2008). Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Spora Katılım Motivasyonlarına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 98-109
  • Ekmekçi, R., Arslan Y., Ekmekçi A., ve Ağbuğa, B. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Spora Bakış Açılarının ve Spora Katılım Güdülerinin Belirlenmesi. New World Science Academy e-Journal, Sayı 5, 104-114.
  • Erkal, M., Güven, Ö., ve Ayan, D. (1998). Sosyolojik Açıdan Spor. Der Yayınları, İstanbul. 17-123.
  • Gill, D.L., Gross J.B., & Huddleston, S. (1983). Participation Motivation in Youth Sports. International Journal of Sport Psychol, 14, 1-14.
  • Görgüt, İ. (2012). 11-14 Yaş Grubu Hentbolcuların Spora Başlama Nedenleri ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Kazak, H. (2010). İlköğretim Öğrencilerinin Spora Başlamasında Sosyal Faktörlerin Rolü (Muş İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Keten, M. (1993). Türkiye’de Spor. Ankara: Polat Ofset.17-24.
  • Oyar, B.Z., Aşcı, F.H., Çelebi, M., ve Mülazımoğlu, Ö. (2001). Spora Katılım Güdüsü Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi, Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 21‐ 32.
  • Öztürk, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor. Ankara: Bağırgan Yayım evi, Mine offset. 5-24.
  • Paslı, F. (2002). Buz Hokeyinin Temel Prensipleri. Ankara: Evren Yayınevi. 2-11.
  • Şirin, E.F. (2008). Futbolcu Kızların (12-15 Yaş) Spora Katılım Motivasyonlarının Belirlenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-7.
  • Yetim, A.A. (2011). Sosyoloji ve Spor. Ankara: Berikan Matbaacılık‐Yayıncılık. 174‐216.
  • Yıldırım, M. (2017). Üniversite Takımlarında Mücadele Eden Sporcuların Spora Katılım Motivasyonlarına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi (Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Örneği), Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 41-51.
  • Yüksel, H. S., ve Bayar, P. (2015) Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Spora Katılım Güdülerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi (Konya İli Örneği). Ankara Üniversitesi Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 121-128.
  • Zorba, E. (2012). Herkes İçin Yaşam Boyu Spor. Ankara: Nehir Yayınları. 16‐41.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makale
Yazarlar

Murat Aygün

Ahmet Azmi Yetim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Aygün, M., & Yetim, A. A. (2017). Türkiye’de Buz Hokeyi Sporcularının Eğitim Düzeylerine Göre Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 27-33. https://doi.org/10.30769/usbd.351576