Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Avrupa’daki Futbol Kulüplerinin Slogan Örnekleri ve Çözümlemeleri

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 28 - 47, 30.06.2024
https://doi.org/10.30769/usbd.1493512

Öz

Bu araştırmanın amacı, Avrupa'daki futbol kulüplerinin sloganlarının örnekleri ve çözümlemelerini incelemektir. Araştırmada, İspanya, İngiltere, Almanya, Türkiye, Portekiz, Fransa ve Hollanda liglerinde yer alan toplam 21 futbol kulübünün sloganları doküman incelemesi yöntemiyle çözümlenmiştir. Analiz neticesinde, İspanya'daki futbol kulüplerinin sloganlarında takım ve taraftar arasındaki bağlılığın ön planda olduğu, İngiltere'deki kulüplerin tarihi etkileri ve cesur futbol anlayışını yansıtan sloganlar kullandığı, Almanya'daki kulüplerin disiplin ve kültürü vurgulayan sloganlar tercih ettiği, Türk kulüplerinin ise bağlılık ve destek temasını işlediği belirtilmiştir. Bununla birlikte, Portekiz'deki kulüplerin kapsayıcılık ve direniş temasını işlediği, Fransa'daki kulüplerin şehirle bağlantılarını vurguladığı, Hollanda'daki kulüplerin birlik ve beraberlik vurgusu yaptığı ifade edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, futbol kulüplerinin sloganlarının kültürel özelliklerini ve farklılıklarını ön plana çıkardığı, takımların kendilerini diğerlerinden ayıran özelliklerini vurgulayan sloganlar kullandığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Adiniu, M. C., ve Amaefula, U. (2023). An analysis of the speech acts in advertisement slogans. International Journal for Humanities and Social Sciences (IJHS), 1(2), 7-13. https://doi.org/10.5281/zenodo.10581280
  • Arsenal FC. (1886). Arsenal FC. https://www.arsenal.com/
  • Atlético Madrid. (1903). Atlético Madrid. https://en.atleticodemadrid.com/
  • Başaran, E. İ. (1982). Örgütsel davranışın yönetimi. E. İ. Başaran içinde, Örgütsel Davranışın Yönetimi (s. 207). A.Ü.E.F. Yayını.
  • Benfica. (1904). Benfica. https://www.slbenfica.pt/en-us/
  • Beşiktaş JK. (1903). Beşiktaş JK. https://bjk.com.tr/tr
  • Borussia Dortmund. (1909). Borussia Dortmund. https://www.bvb.de/eng
  • Bowen, G. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 2(9), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Calleja, P., Muscat, A., ve Decelis, A. (2022). The effects of audience behaviour on football players’ performance. Journal of New Studies in Sport Management, 1(3), 336-353. https://doi.org/10.22103/JNSSM.2022.18890.1055
  • Chelsea FC. (1905). Chelsea FC. https://www.chelseafc.com/en
  • FC Ajax. (1900). FC Ajax. https://english.ajax.nl/
  • FC Barcelona. (1899). FC Barcelona. https://www.fcbarcelona.com/en/
  • FC Bayern München. (1900). FC Bayern München. https://fcbayern.com/en
  • FC Liverpool. (1892). FC Liverpool. https://www.liverpoolfc.com/
  • FC Porto. (1893). FC Porto. https://www.fcporto.pt/en/
  • Fenerbahçe A.Ş. (1907). Fenerbahçe A.Ş. https://www.fenerbahce.org/
  • Feyenoord Rotterdam. (1908). Feyenoord Rotterdam. https://www.feyenoord.com/
  • Galatasaray A.Ş. (1905). Galatasaray A.Ş. https://www.galatasaray.org/anasayfa
  • Hacınebioğlu, İ. L. (2006). Bilgi ve ifade için bir araç ya da engel olarak slogan. Felsefe Dünyası, 2(44), 66-77.
  • Hazar, Ç. M. (2006). Kişilik ve iletişim tipleri. Selçuk İletişim, 2(4), 125-140. https://doi.org/10.22103/JNSSM.2022.18890.1055
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaypakoğlu, S. (1994). Toplumsallaşma sürecinde kitle iletişimi. Marmara İletişim Dergisi, 5(5), 85-122.
  • Kınık, M., ve Yılmaz, M. (2023). Futbol kulüplerinin amblem-logolarında yer alan somut ve somut olmayan kültür varlıkları. Konya Sanat Dergisi (6), 150-166. https://doi.org/10.51118/konsan.2023.30
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Kuru, E. (2009). Türkiye’de spor seyircilerinde oluşan kitlesel tezahüratın geleneklerle ilişkisi. Millî Folklor 21(82), 158-163. Manchester City. (1880). Manchester City. https://www.mancity.com/
  • Manchester United. (1878). Manchester United. https://www.manutd.com/
  • O'leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. SAGE Publications.
  • Olympique Lyonnais. (1950). Olympique Lyonnais. https://www.ol.fr/en
  • Papoutzis, L., Kyridis, A., Fotopoulos, N., ve Ifigeneia, V. (2014). Football stickers and slogans as creators of 'special' identities: The case of aris fc Thessaloniki. Journal of Semiotica (17-18), 651-670. https://doi.org/10.4399/978885487680431
  • Paris Saint-Germain Football Club. (1970). Paris Saint-Germain Football Club. https://en.psg.fr/
  • PSV Eindhoven. (1913). PSV Eindhoven. https://www.psv.nl/home
  • Real Madrid CF. (1902). Real Madrid CF. https://www.realmadrid.com/en-US
  • Sevilla FC. (1890). Sevilla FC. https://sevillafc.es/en
  • Seyidoğlu, H. (2016). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. H. Seyidoğlu içinde, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. Güzem Can Yayınları.
  • Slogancı. (2024). Slogancı. https://sloganci.com/category/sloganlar/spor-sloganlari
  • Şimşek, A., & Koçak, A. (2022). Türkiye Spor Toto Süper Lig’de yer alan futbol kulüplerinin Twitter kullanım pratiklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (49), 315-332. https://doi.org/10.52642/susbed.1162316
  • Tepeköylü, İ. (2016). Türkiye’de futbol, taraftar olgusu ve Beşiktaş çarşı grubu. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi (56), 380-390.
  • Ustakara, F., ve Aydemir, M. (2016). Spor kulüpleri ve marka: İletişim fakültesi öğrencileri örneğinde bir araştırma. Journal of Yasar University, 11(41), 16-29. https://doi.org/10.19168/jyu.66946
  • Yaraş, A., & Göksel, A. G. (2021). Futbol kulüplerinde marka yönetimi: kurumsal iletişim aracı olarak Twitter. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 147-165.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Slogan Examples and Analyzes of Football Clubs in Europe

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 1, 28 - 47, 30.06.2024
https://doi.org/10.30769/usbd.1493512

Öz

The aim of this study is to examine examples and analyses of slogans of football clubs in Europe. In this study, the slogans of a total of 21 football clubs in Spain, England, Germany, Türkiye, Portugal, France, and the Netherlands leagues were analyzed using document review method. As a result of the analysis, it was noted that the slogans of football clubs in Spain emphasize the bond between the team and the fans, clubs in England use slogans reflecting their historical influences and bold football approach, clubs in Germany prefer slogans emphasizing discipline and culture, and Turkish clubs focus on themes of loyalty and support. Additionally, it was stated that clubs in Portugal address themes of inclusivity and resistance, clubs in France emphasize their connections with the city, and clubs in the Netherlands emphasize unity and solidarity. As a conclusion, it was observed that the slogans of football clubs highlight their cultural characteristics and differences, and they use slogans that emphasize the features that distinguish them from others.

Kaynakça

  • Adiniu, M. C., ve Amaefula, U. (2023). An analysis of the speech acts in advertisement slogans. International Journal for Humanities and Social Sciences (IJHS), 1(2), 7-13. https://doi.org/10.5281/zenodo.10581280
  • Arsenal FC. (1886). Arsenal FC. https://www.arsenal.com/
  • Atlético Madrid. (1903). Atlético Madrid. https://en.atleticodemadrid.com/
  • Başaran, E. İ. (1982). Örgütsel davranışın yönetimi. E. İ. Başaran içinde, Örgütsel Davranışın Yönetimi (s. 207). A.Ü.E.F. Yayını.
  • Benfica. (1904). Benfica. https://www.slbenfica.pt/en-us/
  • Beşiktaş JK. (1903). Beşiktaş JK. https://bjk.com.tr/tr
  • Borussia Dortmund. (1909). Borussia Dortmund. https://www.bvb.de/eng
  • Bowen, G. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 2(9), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Calleja, P., Muscat, A., ve Decelis, A. (2022). The effects of audience behaviour on football players’ performance. Journal of New Studies in Sport Management, 1(3), 336-353. https://doi.org/10.22103/JNSSM.2022.18890.1055
  • Chelsea FC. (1905). Chelsea FC. https://www.chelseafc.com/en
  • FC Ajax. (1900). FC Ajax. https://english.ajax.nl/
  • FC Barcelona. (1899). FC Barcelona. https://www.fcbarcelona.com/en/
  • FC Bayern München. (1900). FC Bayern München. https://fcbayern.com/en
  • FC Liverpool. (1892). FC Liverpool. https://www.liverpoolfc.com/
  • FC Porto. (1893). FC Porto. https://www.fcporto.pt/en/
  • Fenerbahçe A.Ş. (1907). Fenerbahçe A.Ş. https://www.fenerbahce.org/
  • Feyenoord Rotterdam. (1908). Feyenoord Rotterdam. https://www.feyenoord.com/
  • Galatasaray A.Ş. (1905). Galatasaray A.Ş. https://www.galatasaray.org/anasayfa
  • Hacınebioğlu, İ. L. (2006). Bilgi ve ifade için bir araç ya da engel olarak slogan. Felsefe Dünyası, 2(44), 66-77.
  • Hazar, Ç. M. (2006). Kişilik ve iletişim tipleri. Selçuk İletişim, 2(4), 125-140. https://doi.org/10.22103/JNSSM.2022.18890.1055
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaypakoğlu, S. (1994). Toplumsallaşma sürecinde kitle iletişimi. Marmara İletişim Dergisi, 5(5), 85-122.
  • Kınık, M., ve Yılmaz, M. (2023). Futbol kulüplerinin amblem-logolarında yer alan somut ve somut olmayan kültür varlıkları. Konya Sanat Dergisi (6), 150-166. https://doi.org/10.51118/konsan.2023.30
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Kuru, E. (2009). Türkiye’de spor seyircilerinde oluşan kitlesel tezahüratın geleneklerle ilişkisi. Millî Folklor 21(82), 158-163. Manchester City. (1880). Manchester City. https://www.mancity.com/
  • Manchester United. (1878). Manchester United. https://www.manutd.com/
  • O'leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. SAGE Publications.
  • Olympique Lyonnais. (1950). Olympique Lyonnais. https://www.ol.fr/en
  • Papoutzis, L., Kyridis, A., Fotopoulos, N., ve Ifigeneia, V. (2014). Football stickers and slogans as creators of 'special' identities: The case of aris fc Thessaloniki. Journal of Semiotica (17-18), 651-670. https://doi.org/10.4399/978885487680431
  • Paris Saint-Germain Football Club. (1970). Paris Saint-Germain Football Club. https://en.psg.fr/
  • PSV Eindhoven. (1913). PSV Eindhoven. https://www.psv.nl/home
  • Real Madrid CF. (1902). Real Madrid CF. https://www.realmadrid.com/en-US
  • Sevilla FC. (1890). Sevilla FC. https://sevillafc.es/en
  • Seyidoğlu, H. (2016). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. H. Seyidoğlu içinde, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. Güzem Can Yayınları.
  • Slogancı. (2024). Slogancı. https://sloganci.com/category/sloganlar/spor-sloganlari
  • Şimşek, A., & Koçak, A. (2022). Türkiye Spor Toto Süper Lig’de yer alan futbol kulüplerinin Twitter kullanım pratiklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (49), 315-332. https://doi.org/10.52642/susbed.1162316
  • Tepeköylü, İ. (2016). Türkiye’de futbol, taraftar olgusu ve Beşiktaş çarşı grubu. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi (56), 380-390.
  • Ustakara, F., ve Aydemir, M. (2016). Spor kulüpleri ve marka: İletişim fakültesi öğrencileri örneğinde bir araştırma. Journal of Yasar University, 11(41), 16-29. https://doi.org/10.19168/jyu.66946
  • Yaraş, A., & Göksel, A. G. (2021). Futbol kulüplerinde marka yönetimi: kurumsal iletişim aracı olarak Twitter. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 147-165.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makale
Yazarlar

Zeynep Onağ 0000-0002-4034-6773

Serranur Dolar 0009-0001-6486-5674

İsmail Ozan Yüksel 0009-0002-3688-9430

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 31 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 25 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Onağ, Z., Dolar, S., & Yüksel, İ. O. (2024). Avrupa’daki Futbol Kulüplerinin Slogan Örnekleri ve Çözümlemeleri. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 28-47. https://doi.org/10.30769/usbd.1493512