The aim of this research is to determine how teachers' perceived administrator support and teacher-parent communication affect their perceptions of school effectiveness and the mediating role of teacher agency perception in this effect. In this context, the relational survey model was used to determine the direct and indirect effects of teachers' perceived administrator support, teacher-parent communication and teacher agency perceptions on school effectiveness perceptions. According to the results of the research, it was determined that there were positive significant relationships between the variables of perceived administrator support, teacher-parent communication, agency and school effectiveness, but the variable of teacher-parent communication was associated with all other variables at a low level. The agency variable explains school effectiveness; At the same time, it was determined that it played a mediating role between the perceived administrator support and teacher-parent communication variables and the school effectiveness variable. In particular, it has been determined that the mediator role between teacher-parent communication and school effectiveness is great.
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin algıladıkları yönetici desteği ve öğretmen-veli iletişiminin, okul etkililiği algılarını nasıl etkilediği ve bu etkide öğretmen failliği algısının aracı rolünün belirlenmesidir. Bu bağlamda öğretmenlerin algıladıkları yönetici desteği, öğretmen-veli iletişiminin ve öğretmen failliği algılarının okul etkililiği algıları üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkilerini belirleyebilmek amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre algılanan yönetici desteği, öğretmen veli iletişimi, faillik ve okul etkililiği değişkenleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu ancak öğretmen veli iletişimi değişkeninin diğer tüm değişkenlerle düşük düzeyde ilişkili olduğu belirlenmiştir. Faillik değişkeninin okul etkililiğini açıkladığı; aynı zamanda algılanan yönetici desteği ve öğretmen veli iletişimi değişkenleri ile okul etkililiği değişkeni arasında aracı değişken rolü oynadığı belirlenmiştir. Özellikle öğretmen veli iletişimi ile okul etkililiği arasındaki aracı rolünün büyük olduğu tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 9 |