Sosyal sorumluluk son zamanlarda en önemli konulardan birisi haline gelmiş ve kurumlar ile toplum arasında bir bağlantı kurarak, kurumun toplumun ihtiyaçlarına veya sorunlarına ilişkin duyarlı olmaları bakımından önem kazanmıştır. Bu nedenle sosyal sorumluluk, kurumların itibarını geliştirici bir özellik olması nedeniyle toplumun sorunlarına karşı duyarsız kalmaması gerekmektedir. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı, annelerin hijyen kapsamında gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projelerine yönelik reklamların tüketici satın alma davranışına etkisine yönelik düşüncelerinin incelenmesidir. Araştırmanın yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 5 yaş ve üstü çocuğu olan 17 gönüllü anneden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan katılımcılarla görüşmeler çevrimiçi platform (Google Meet) üzerinden yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak araştırmanın çalışma grubunun demografik özelliklerini belirlemeye yönelik 3 soru ve hijyen kapsamında gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projelerine yönelik reklamların tüketici satın alma davranışına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesine yönelik 5 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Veriler MAXQDA 2018 Programı ile betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; tüketicilerin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyeti gösteren işletmelere olan sadakatlerini etkiler ve tüketicilerin satın alma niyetlerinde olumlu bir etkiye sebep olduğu söylenebilir
Reklam sosyal sorumluluk Domestos Markası Hijyen Tüketici Satın Alma Davranışı
In recent years, social responsibility has emerged as one of the most crucial issues, and by forging a connection between institutions and society, it has grown more significant in terms of the institution's sensitivity to the demands or issues of society. Due to the fact that it enhances the reputation of organizations, social responsibility should not be insensitive to societal issues. Based on this backdrop, the research's objective is to investigate mothers' perceptions of how commercials may affect social responsibility initiatives carried out in the area of cleanliness in terms of consumer purchasing behavior. The research was conducted using a case study, one of the qualitative research techniques. 17 volunteer mothers with kids aged five and older make up the research's study group. Through the internet, interviews with the participants who make up the research's study group were conducted (Google Meet). An interview form with three questions to ascertain the demographics of the study group and five semi-structured open-ended questions to ascertain their opinions on the impact of advertisements on social responsibility projects carried out within the context of hygiene on consumer purchasing behavior was used as the data collection tool for the research. The MAXQDA 2018 Software was used to analyze the data using the descriptive analysis method. According to the study's findings, customers' intentions to make purchases are positively impacted by companies that engage in CSR activities and their loyalty to those companies.
advertiisng Social Responsibility Domestos Brand Hygiene Consumer Purchasing Behavior.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 9 |