BibTex RIS Kaynak Göster

A BRIEFASSESSMENT OF THEEFFECT OF MEDIA ON DRUG ABUSE

Yıl 2018, Sayı: 1, 1 - 7, 01.06.2018

Öz

A medium in communication is something that allows something words, images, sounds to pass from one source, usually a "sender", to another source, usually a "receiver". The most important mass media in terms of popularity and influence are television, radio, film, cassettes, newspapers, magazines and books. There is a greadeal of disagreement among experts on the role of mass media: what effect does the "message" carrywith a vehicle, and what influence does it have on thesociety in which they have mass media in general?

Kaynakça

  • Adorno, T. (2017). Kültür Endüstrisinin Kıskacında Kültür. Çev.: Önder Kulak. İthaki Yay. İstanbul.
  • Berger, A. A. (2014). Kültür Eleştirisi. Çev.: Özgür Emir. 2. Baskı. Pinhan Yay., İstanbul.
  • Fiske, J. (1999). Popüler Kültürü Anlamak. Çev.: Süleyman İrvan. Bilim ve Sanat Yayınları. Ankara.
  • Kaplan, Y. (1991). “Öykü Anlatma ve Mit Üretme Aracı Olarak Televizyon”, Enformasyon Devrimi Efsanesi, Rey Yay., İstanbul.
  • Kocadaş, B. (2016). Medya-Kültür İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme. Fırsat ve Tehditleriyle Küreselleşme Olgusu. Edit. Mustafa Talas-S. Salih Bildirici. Edge Akademi Yay., Ankara.
  • Kocadaş, B., Özgür, Ö. ve Özbulut, M. (2010). Gençlik ve Şiddet. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayını.
  • Özgür, Ö.- Gökçearslan Çifci, E.-Ceyhan, M. Ş.-Kocadaş, B.-Kılıç, M. (2011). Gönülsüz Medyatikler: Gazetelerde Yer Alan Haberler Bağlamında Medya ve Madde Bağımlısı Çocuklar”, 3. Risk Altında ve Korunması Gereken Çocuklar Uluslararası Sempozyumu, TBMM Basımevi, Ankara, 20-22 Nisan.
  • Rigel, N. (1991). Elektronik Rönesans, Der Yay., İstanbul.

MEDYANIN UYUŞTURUCU ALIŞKANLIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ ÜZERİNE KISA BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2018, Sayı: 1, 1 - 7, 01.06.2018

Öz

İletişim dilinde bir araç medium , bir şeyin sözcükler, imgeler, sesler bir kaynaktan, genellikle bir “gönderenden”, bir başka kaynağa, genellikle bir “alıcı”ya geçişini sağlayan bir şeydir. Popülerliği ve etkisi bakımından en önemli kitle iletişim araçları televizyon, radyo, film, kasetler, gazeteler, dergiler ve kitaplardır. Kitle iletişim araçlarının rolü konusunda uzmanlar arasında büyük oranda bir anlaşmazlık vardır: bir araç taşıdığı “mesaj”da hangi etkiye sahiptir ve hangi genel olarak kitle iletişim araçları bulundukları toplum üzerinde hangi etkiye sahiptir?

Kaynakça

  • Adorno, T. (2017). Kültür Endüstrisinin Kıskacında Kültür. Çev.: Önder Kulak. İthaki Yay. İstanbul.
  • Berger, A. A. (2014). Kültür Eleştirisi. Çev.: Özgür Emir. 2. Baskı. Pinhan Yay., İstanbul.
  • Fiske, J. (1999). Popüler Kültürü Anlamak. Çev.: Süleyman İrvan. Bilim ve Sanat Yayınları. Ankara.
  • Kaplan, Y. (1991). “Öykü Anlatma ve Mit Üretme Aracı Olarak Televizyon”, Enformasyon Devrimi Efsanesi, Rey Yay., İstanbul.
  • Kocadaş, B. (2016). Medya-Kültür İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme. Fırsat ve Tehditleriyle Küreselleşme Olgusu. Edit. Mustafa Talas-S. Salih Bildirici. Edge Akademi Yay., Ankara.
  • Kocadaş, B., Özgür, Ö. ve Özbulut, M. (2010). Gençlik ve Şiddet. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayını.
  • Özgür, Ö.- Gökçearslan Çifci, E.-Ceyhan, M. Ş.-Kocadaş, B.-Kılıç, M. (2011). Gönülsüz Medyatikler: Gazetelerde Yer Alan Haberler Bağlamında Medya ve Madde Bağımlısı Çocuklar”, 3. Risk Altında ve Korunması Gereken Çocuklar Uluslararası Sempozyumu, TBMM Basımevi, Ankara, 20-22 Nisan.
  • Rigel, N. (1991). Elektronik Rönesans, Der Yay., İstanbul.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Bekir Kocadaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kocadaş, B. (2018). MEDYANIN UYUŞTURUCU ALIŞKANLIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ ÜZERİNE KISA BİR DEĞERLENDİRME. USE Uluslararası Sosyoloji Ve Ekonomi Dergisi(1), 1-7.