3.0.CO;2-M" />
Bu araştırma özgül fobiye ve sınav kaygısına sahip 15-17 yaş arası bireyler üzerinde EMDR terapisinin etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, “DSM-5 11-17 yaş Çocuk Özgül Fobi Ölçeği”, “Demografik Bilgi Formu”, “Sınav Kaygısı Ölçeği” kullanılarak Şubat 2022-Temmuz 2022 yılı tarihleri arasında Antalya’da ikamet eden ve bir danışmanlık merkezine tedavi amacıyla gelen 31 ergen üzerinden edinilmiştir. Çalışmanın sonuçları SPSS 25.0 paket programında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, EMDR terapisi alan sınav kaygılı ergenlerin, sınav kaygısı alt boyut ve toplam puanları ve özgül fobisi olan ergenlerin toplam özgül fobi puanları, ön test ve son test olarak karşılaştırılmıştır. 5 oturumluk EMDR terapisinin sonucunda, sınav kaygısı alt boyut puanları ve toplam puanları ile özgül fobi toplam puanlarının, önemli ölçüde azaldığı sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak, özgül fobisi ve sınav kaygısı olan ergenler üzerinde, EMDR terapisi olumlu sonuçlar vermektedir.
This research is about the investigation of the Effect of EMDR Therapy on Adolescents between 15-17 years of age with Specific Phobia and Test Anxiety. The first hypothesis of the study is that “Adolescents who are treated with EMDR therapy will significantly decrease their fear scores of the phobia object (delusion, affective and total).” The second hypothesis is that "Sub-score and total test anxiety scores of adolescents who receive EMDR therapy will decrease significantly." The data on this research, collected by using Demographic Information Form, Test anxiety Inventory, DSM-5 Specific Phobia Scale for 11-17 Year-Old Children; through 31 adolescents living in Antalya (Turkey) and visiting the counselling centre for treatment between February 2022 and July 2022. Data were obtained and analysed in SPSS 25.0 package program. In the study, test anxiety sub-scale and total scores of adolescents who is receiving EMDR therapy with test anxiety, also total specific phobia scores of adolescents with specific phobia were compared as pre-test and post-test. As a result of the 5-session EMDR therapy, it was concluded that test anxiety sub-scale scores and total scores as well as specific phobia total scores decreased significantly in post-test measurement. Based on the research findings, it was considered that EMDR therapy gives positive results on adolescents with specific phobia and test anxiety.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayımlanan
makalelerdeki görüşler yazarına aittir. Dergiye, daha önce başka bir
dergide, kitapta vb. herhangi bir kaynakta yayımlanan makaleler kabul
edilmemektedir. Ulusal veya uluslararası konferans, seminer ve
panellerde sunulan bildiriler, dipnotta belirtildikten ve makale
formatına dönüştürüldükten sonra yayın sürecine alınabilir.
Dergide yayımlanan akademik makaleler sadece eğitim amaçlı olarak çoğaltılabilir. Eğitim amacı dışında makaleler, makalelerdeki şekil, grafik ve tablolar izin alınmadan kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, arşivlenemez. Akademik yayınlarda kaynak gösterilmesi şartı ile makalelerden alıntı yapılabilir.
Yazarların, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayınlanmak üzere göndermiş oldukları makaleler için telif ücreti talep etmeyeceklerini taahhüt ettikleri kabul edilir.