The aim of this research is to examine the effect of Positive Psychology education on the well-being of university students according to the PERMA model. Quasi Experimental design including pre-post test without control group was used in the study. The sample of the research consists of 1209 students studying at Üsküdar University and agreeing to participate in the research. The PERMA Scale was used as a data collection tool in the study. In the study, the Paired Sample t-Test was applied to compare the pre-test and post-test of students' PERMA scores. In addition, Independent Sample t-test was performed to compare PERMA sub-dimension and total scores by gender. The analyzes were carried out using SPSS 25.0 after controlling the skewness and kurtosis values that provide the normality criterion of the data. According to the research findings, PERMA model and the Positive Psychology course taken during a term (14 weeks) were found as significantly and positively corralated. The study is important in terms of evaluating the positive psychology-oriented practice with an experimental research aimed at improving the lives of university students.
Bu araştırmanın amacı, Pozitif Psikoloji eğitiminin PERMA modeline göre üniversite öğrencilerinin iyi oluşu üzerine olan etkisini incelemektir. Araştırmada, öntest-sontest kontrol grubu olmayan yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Üsküdar Üniversitesi’nde öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 1209 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak PERMA Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin PERMA skorlarının ön-ölçüm ve son-ölçümünün karşılaştırılması için Eşleşmiş Örneklem t Testi uygulanmıştır. Ayrıca, cinsiyete göre PERMA alt boyut ve toplam skorlarının karşılaştırılması için Bağımsız Örneklem t testi yapılmıştır. Analizler, verilerin normallik ölçütünü sağlayan çarpıklık ve basıklık değerleri kontrol edildikten sonra SPSS 25.0 üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre bir dönem boyunca (14 hafta) alınan Pozitif Psikoloji dersi PERMA modeliyle anlamlı ilişkili bulunmuştur. Çalışma üniversite öğrencilerinin hayatlarını iyileştirmek amaçlı, pozitif psikoloji odaklı uygulamanın deneysel bir araştırma ile değerlendirilmesi bakımından önem taşımaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 0, Sayı 14 |
Bibtex | @araştırma makalesi { uskudarsbd995256, journal = {Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {2459-0223}, eissn = {2717-7769}, address = {Üsküdar Üniversitesi Merkez Yerleşke Altunizade Mah. Haluk Türksoy Sk. No: 14, PK. 34662 Üsküdar/İstanbul/Türkiye}, publisher = {Üsküdar Üniversitesi}, year = {2022}, volume = {0}, number = {14}, pages = {1 - 12}, doi = {10.32739/uskudarsbd.8.14.99}, title = {PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi}, key = {cite}, author = {Gümüş, Zeynep and Keskin, Remziye and Tarhan, Nevzat} } |
APA | Gümüş, Z. , Keskin, R. & Tarhan, N. (2022). PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi . Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 0 (14) , 1-12 . DOI: 10.32739/uskudarsbd.8.14.99 |
MLA | Gümüş, Z. , Keskin, R. , Tarhan, N. "PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi" . Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 0 (2022 ): 1-12 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/uskudarsbd/issue/70963/995256> |
Chicago | Gümüş, Z. , Keskin, R. , Tarhan, N. "PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi". Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 0 (2022 ): 1-12 |
RIS | TY - JOUR T1 - PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi AU - ZeynepGümüş, RemziyeKeskin, NevzatTarhan Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.32739/uskudarsbd.8.14.99 DO - 10.32739/uskudarsbd.8.14.99 T2 - Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 12 VL - 0 IS - 14 SN - 2459-0223-2717-7769 M3 - doi: 10.32739/uskudarsbd.8.14.99 UR - https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.8.14.99 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi %A Zeynep Gümüş , Remziye Keskin , Nevzat Tarhan %T PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi %D 2022 %J Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 2459-0223-2717-7769 %V 0 %N 14 %R doi: 10.32739/uskudarsbd.8.14.99 %U 10.32739/uskudarsbd.8.14.99 |
ISNAD | Gümüş, Zeynep , Keskin, Remziye , Tarhan, Nevzat . "PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi". Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 0 / 14 (Haziran 2022): 1-12 . https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.8.14.99 |
AMA | Gümüş Z. , Keskin R. , Tarhan N. PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi. ÜSBİD. 2022; 0(14): 1-12. |
Vancouver | Gümüş Z. , Keskin R. , Tarhan N. PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2022; 0(14): 1-12. |
IEEE | Z. Gümüş , R. Keskin ve N. Tarhan , "PERMA Modeline Göre Pozitif Psikoloji Eğitiminin İyi Oluş Üzerine Etkisi", Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 0, sayı. 14, ss. 1-12, Haz. 2022, doi:10.32739/uskudarsbd.8.14.99 |
Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayımlanan
makalelerdeki görüşler yazarına aittir. Dergiye, daha önce başka bir
dergide, kitapta vb. herhangi bir kaynakta yayımlanan makaleler kabul
edilmemektedir. Ulusal veya uluslararası konferans, seminer ve
panellerde sunulan bildiriler, dipnotta belirtildikten ve makale
formatına dönüştürüldükten sonra yayın sürecine alınabilir.
Dergide yayımlanan akademik makaleler sadece eğitim amaçlı olarak çoğaltılabilir. Eğitim amacı dışında makaleler, makalelerdeki şekil, grafik ve tablolar izin alınmadan kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, arşivlenemez. Akademik yayınlarda kaynak gösterilmesi şartı ile makalelerden alıntı yapılabilir.
Yazarların, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayınlanmak üzere göndermiş oldukları makaleler için telif ücreti talep etmeyeceklerini taahhüt ettikleri kabul edilir.