Bu araştırma ebeveynlerdeki gelişmeleri kaçırma korkusunun çocuklardaki saldırganlık ve duygu düzenleme becerilerini ne derece yordadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar araştırmaya dâhil edilirken uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Veriler toplanırken araştırmaya katılan katılımcıların çocuklarının 5-12 yaş aralığında olmasına dikkat edilmiştir. Bu araştırma kapsamında 264 bireye ulaşılmıştır. Çalışmada genel tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Çalışmada kullanılacak olan verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu,” “Duygu Ayarlama Ölçeği,” “Çocuklar için Saldırganlık Ölçeği Anne-Baba Formu” ve “Üsküdar Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların duygu ayarlama düzeylerinin orta düzeyde, saldırganlık düzeylerinin ise düşük düzeyde olduğu bulunmuştur. Ebeveynlerin gelişmeleri kaçırma korkusu ise ortalamanın altında bulunmuştur. Regresyon analizi sonucunda gelişmeleri kaçırma korkusunun çocuklardaki sözel saldırganlığı yordadığı bulunmuştur (Rsözel saldırganlık=0.210; R2=0.04; F=12.063). Gelişmeleri kaçırma korkusu, sözel saldırganlık toplam varyansının %4’ünü açıklamaktadır. Yapılan diğer regresyon analizinde ise gelişmeleri kaçırma korkusunun kışkırtılmış fiziksel saldırganlığı yordadığı bulunmuştur (Rkışkırtılmış fiziksel saldırganlık=0.188; R2=0.03; F=9.574; p<.05). Gelişmeleri kaçırma korkusu, kışkırtılmış fiziksel saldırganlık toplam varyansının %3’ünü açıklamaktadır. Bununla birlikte gelişmeleri kaçırma korkusunun duygu ayarlamayı yordamadığı görülmüştür.
Saldırganlık Duygu Düzenleme Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ebeveyn-Çocuk
Bu çalışmadaki tüm bilgilerin, akademik ve etik kurallara uygun bir şekilde elde edildiğini beyan ederim. Aynı zamanda bu kural ve davranışların gerektirdiği gibi, bu çalışmanın özünde olmayan tüm materyal ve sonuçları tam olarak aktardığımı ve referans gösterdiğimi belirtirim.
Çalışmam için her türlü katkı ve desteği sağlayan 100.Yıl Mustafa Kemal İlkokulu Müdürü saygıdeğer hocam Hasan AYGÜN ve Müdür YARDIMCISI sayın hocam ŞABAN SARAÇ'a, veri toplama sürecinde gönüllü olarak ölçekleri doldurarak çalışmama destek veren değerli ebeveynlere tüm içtenliğimle teşekkür ederim. Ve son olarak; hayatım boyunca her konuda yanımda olan, desteklerini hiç esirgemeyen ve beni her konuda yüreklendirdikleri için aileme sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
This study was conducted to determine the extent to which parents' fear of missing out predicts aggression and emotion regulation skills in children. Convenience sampling method was preferred when including participants in the study. While collecting data, attention was paid to the fact that the children of the participants participating in the study were between the ages of 5-12. 264 individuals were reached within the scope of this study. The study was conductedwith the relational screening model, which is one of the general screening models. The“Personal Information Form” was used as the data collection tool in order to reach thedemographic information of the individuals. In addition, the “Emotion Regulation Scale,”“Aggression Scale for Children Mother-Father Form” and “Üsküdar Fear of Missing OutScale” were used. As a result of the study, it was found that the children's emotion regulationlevels were at a moderate level and their aggression levels were at a low level. The parents'fear of missing out was found to be below average. As a result of the regression analysis, it wasfound that the fear of missing out predicts verbal aggression in children (Rverbalaggression=0.210; R2=0.04; F=12.063). Fear of missing out explains 4% of the total variancein verbal aggression. In another regression analysis, it was found that fear of missing outpredicts provoked physical aggression (Rprovoked physical aggression=0.188; R2=0.03;F=9.574; p<.05). Fear of missing out explains 3% of the total variance in provoked physicalaggression. However, it was seen that fear of missing out does not predict emotion regulation.
Aggression Emotion Regulation Fear of Missing Out Parent-Child
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gelişim Psikolojisi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 19 |
Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayımlanan
makalelerdeki görüşler yazarına aittir. Dergiye, daha önce başka bir
dergide, kitapta vb. herhangi bir kaynakta yayımlanan makaleler kabul
edilmemektedir. Ulusal veya uluslararası konferans, seminer ve
panellerde sunulan bildiriler, dipnotta belirtildikten ve makale
formatına dönüştürüldükten sonra yayın sürecine alınabilir.
Dergide yayımlanan akademik makaleler sadece eğitim amaçlı olarak çoğaltılabilir. Eğitim amacı dışında makaleler, makalelerdeki şekil, grafik ve tablolar izin alınmadan kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, arşivlenemez. Akademik yayınlarda kaynak gösterilmesi şartı ile makalelerden alıntı yapılabilir.
Yazarların, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nde yayınlanmak üzere göndermiş oldukları makaleler için telif ücreti talep etmeyeceklerini taahhüt ettikleri kabul edilir.