The main purpose of the study is to examine the use of biography in 5th and 6th grade Social Studies textbooks in the 2022/2023 academic year. Document review method, one of the qualitative study methods, was used in the study. Primary School Social Studies 5th and 6th grade textbooks prepared by the Ministry of National Education (MEB) were used as documents in the research. The data obtained as a result of the research was analyzed by content analysis. According to the results of the research, it was seen that the biographies of a total of 24 people were included, 14 biographies in the 6th grade textbook and 10 biographies in the 5th grade textbook. In some units, more biographies were used and in some units less. On the other hand, it was determined that no biography was used in some units. It is quite striking that all 24 people whose biographies were used in the research were male and Turkish nationals, and no biographies of females or foreigners were used. According to the results of the research, suitable people to be used in all units in the Social Studies textbook were researched and suggestions were made to ensure equal distribution in the use of biographies and to include more biographies of women and foreign people.
Social studies course teaching Social studies textbook biography
Çalışmanın temel amacı 2022/2023 eğitim öğretim yılında 5. ve 6. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarında biyografi kullanım durumunun incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada doküman olarak Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan İlköğretim Sosyal Bilgiler 5. ve 6. sınıf ders kitaplarından yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak çözümlenmiştir. Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre 6. sınıf ders kitabında 14 biyografi 5. sınıf ders kitabında ise 10 biyografi olmak üzere toplam 24 kişinin biyografisine yer verildiği görülmüştür. Bazı ünitelerde çok bazı ünitelerde az biyografi kullanılmıştır. Buna karşılık bazı ünitelerde ise hiç biyografi kullanılmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada biyografisi kullanılan 24 kişinin tamamının erkek ve yerli olması, hiç kadın ve yabancı kişi biyografisinin kullanılmaması oldukça dikkat çekicidir. Araştırmanın sonuçlarına göre Sosyal Bilgiler ders kitabındaki bütün ünitelerde kullanılacak uygun kişiler araştırılarak biyografi kullanımında eşit dağılım yapılması ve kadın kişilerin ve yabancı kişilerin biyografilerine daha fazla yer verilmesi önerileri sunulmuştur.
Sosyal bilgiler dersi öğretimi Sosyal bilgiler ders kitabı biyografi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme, Program Tasarımı, Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 5 |