Productive skills, speaking and writing, are crucial yet quite difficult skills to master in language learning. For this reason, various methods and techniques are incorporated to enhance speaking and writing skills. This research investigates high school students’ perceptions about the use of social media (YouTube and Blogger) for enhancing productive skills in English as a Foreign Language (EFL) learning during the hybrid education process at the time of Covid-19 pandemic. Students were given a choice between traditional workbook tasks and creating blog posts on Blogger or videos on YouTube throughout a semester. Case study, one of the qualitative research designs, was used in the study. In this context, convenience sampling, one of the purposive sampling types, was adopted to form the study group, and the study group consisted of 32 participants studying in a private high school during Covid-19 pandemic. Before the implementation began, students were trained on preparing digital content on YouTube and Blogger. Afterwards, students prepared their own digital content throughout the semester. At the end of the implementation, the data were collected via a questionnaire on Google Forms. Descriptive analysis method was used to analyze the qualitative data. The study examines and uncovers a generally positive reception towards the use of Youtube and Blogger for enhancing productive skills in language education. However, variations in responses highlight the need for a nuanced understanding of its effectiveness. This research contributes to discussions on modernizing language education by revealing both the potential benefits and pitfalls of utilizing social media platforms for language skill development.
Writing speaking productive skills English as a Foreign Language EFL homework social media
Üretken beceriler olan konuşma ve yazma, dil öğreniminde çok önemli ancak ustalaşması oldukça zor becerilerdir. Bu nedenle, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Bu araştırma, lise öğrencilerinin Covid-19 pandemisi döneminde hibrit eğitim sürecinde Yabancı Dil olarak İngilizce (EFL) öğreniminde üretken becerileri geliştirmek için sosyal medya (YouTube ve Blogger) kullanımına ilişkin algılarını araştırmaktadır. Öğrencilere bir dönem boyunca geleneksel çalışma kitabı ödevleri ile Blogger'da blog gönderileri veya YouTube'da videolar oluşturma arasında seçim yapma şansı verilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Bu kapsamda çalışma grubunun oluşturulmasında amaçlı örneklem türlerinden biri olan uygun örneklem yöntemi benimsenmiş ve çalışma grubu pandemi döneminde özel bir lisede öğrenim gören 32 katılımcıdan oluşmuştur. Uygulama başlamadan önce öğrencilere YouTube ve Blogger üzerinden dijital içerik hazırlama eğitimi verilmiştir. Sonrasında öğrenciler dönem boyunca kendi dijital içeriklerini hazırlamışlardır. Uygulamanın sonunda veriler Google Formlar üzerinden bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verileri analiz etmek için betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, dil eğitiminde üretken becerileri geliştirmek için Youtube ve Blogger kullanımına yönelik genel olarak olumlu bir yaklaşımın olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Bununla birlikte, yanıtlardaki farklılıklar, etkinliğinin incelikli bir şekilde anlaşılması ihtiyacını vurgulamaktadır. Bu araştırma, dil becerilerinin geliştirilmesi için sosyal medya platformlarından yararlanmanın potansiyel faydalarını ve tuzaklarını ortaya koyarak dil eğitiminin modernleştirilmesi tartışmalarına katkıda bulunmaktadır.
Yazma Konuşma Üretken Beceriler Yabancı Dil Olarak İngilizce EFL Ödev
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Kullanım Bilimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 5 |