Düzeltme
BibTex RIS Kaynak Göster

Düzeltme: Türkçe Öğretiminde 4. Sınıf Ders Kitaplarında Biyografi Kullanımının İncelenmesi

Yıl 2023, Sayı: Düzeltme (Sayı-4 için), 47 - 58, 10.01.2024
Bu makalenin ilk hali 30 Haziran 2023 tarihinde yayımlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usmad/issue/81021/1395905

Düzeltme Notu

Makaleye ilişkin etik inceleme yapılmış ve kusurlu bulunmadığından düzeltilmiştir.

Öz

Türkçe öğretiminde ders kitapları, eğitim öğretim sürecinin yürütülmesinde temel kaynaklar arasında gösterilmektedir. On iki yıllık zorunlu eğitim sürecinde Türkçe öğretimi, ilkokul birinci sınıftan itibaren bireyin bağlı olduğu toplumdaki iletişimi sağlamak, yaşamla ilgili görüş ve düşüncelerini biçimlendirmek, bireylerin doğaya, topluma ve içinde yaşadığımız dünyaya karşı olumlu, yapıcı tutumlar geliştirmeleri açısından oldukça önemlidir. Son yıllarda Türkçe dersinin öğretiminde öğrenciyi merkeze alan yöntem ve tekniklerin sınıflarda uygulanması konusundaki bilgi ve uygulama yetersizliği dikkatleri çekmektedir. Çalışmanın temel amacı 2022/2023 eğitim öğretim yılında 4. sınıf Türkçe ders kitabında biyografi kullanım durumunun incelenmesidir. Çalışmada Türkçe öğretiminde yeni yöntem ve teknikler konusunda yapılan literatürdeki araştırmalar ile daha etkili Türkçe öğretimi için kavramlardan, görsel materyallerden ve edebiyattan nasıl yararlanılabileceği üzerinde durulmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada doküman olarak Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan İlköğretim Türkçe 4. sınıf ders kitabından yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak çözümlenmiştir. Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre 4. sınıf ders kitabında toplamda 7 kişinin biyografisine yer verildiği görülmüştür. Araştırmada 4. sınıf ders kitabında biyografisi kullanılan karakterlerin tamamının erkek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre 4. sınıf Türkçe ders kitabındaki bütün ünitelerde uygun karakterlerin araştırılarak biyografi kullanımına daha fazla yer verilmesi ve kadın karakterlerin biyografilerine de mutlaka yer verilmesi önerileri sunulmuştur.

Kaynakça

  • Arslan, H. İlköğretim İkinci Kademesinde Okutulan Sosyal Bilgiler Dersinin Öğretim Sürecinde Kullanılan Metotlar Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van, 2000. Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Barth, J. L. Demirtaş A (1997). İlköğretim Sosyal Öğretimi, Yök/ Dünya Ceylan, B., Alpaslan, A., Taş, Ü., Yılmaz, E., Gözler, C., Sezen, H. C., Genç, M., Alpaslan, B., Şimşek, N., Duran, A. (2023). The evaluation of educational materials according to the opinions of class teachers in the process of distance education. BSJ Pub Soc Sci, 6(2): 63-72. Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, MEB Yayınları, İstanbul 1999 Er, H. (2010). Sosyal eğitimi kapsamında ilköğretim öğrencilerinin “biyografi” kullanımına ilişkin görüşleri. (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme
Bölüm Düzeltilmiş Makaleler
Yazarlar

Efsun Gözeten 0009-0002-3300-6620

Celal Gözler

Yusuf Emrah Ergil

Ramazan Evkuran

Mesut Sevinti

Volkan Olcaytu

İbrahim Çal

Erken Görünüm Tarihi 11 Ocak 2024
Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: Düzeltme (Sayı-4 için)

Kaynak Göster

APA Gözeten, E., Gözler, C., Ergil, Y. E., Evkuran, R., vd. (2024). Türkçe Öğretiminde 4. Sınıf Ders Kitaplarında Biyografi Kullanımının İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimlerde Mükemmellik Arayışı Dergisi(Düzeltme (Sayı-4 için), 47-58.