İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Museum-Education" Relationship in Turkey and TURKSOY Member Countries;

Yıl 2024, Sayı: 6 (Ek), 66 - 83, 04.09.2024

Öz

In this study, going beyond the classical meaning of the concept of 'museum', the evaluation of the museum as an innovative educational model is discussed. The use of museums as educational spaces for children and adults and their potential to provide visionary perspectives to large masses are emphasised. It is stated that museums should evolve as places that can bridge the past and the future and provide scientific, national and international cultural transfer. The historical development, current situation and future potentials of museum education in Turkey and TURKSOY member countries are analysed. By comparing the educational activities of state museums, the historical and current importance of the museum-education relationship is emphasised and possible future developments and suggestions are presented. Suggestions were made on topics such as adding museum education themed courses to the curriculum, opening museums in schools, and developing the concept of interactive museums. This research, which is based on a literature review, aims to synthesise existing scientific studies and to analyse the subject in depth. In this context, the role and contribution of museums in social education has been analysed in depth and a comprehensive evaluation of museum education has been made by presenting examples from different countries.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö., & Öztürk, F. (1999). Türk Eğitim Düşüncesinde Okul Müzesinden Müze Pedagojisine Değişim. Eğitim ve Bilim, 24(114). http://eb.ted.org.tr/index.php/eb/article/view/5313 Akmehmet, T. & Ödekan, A. (2011). Müze eğitiminin tarihsel gelişimi. ITU Journal of Social Sciences, 3(1), 47–58. http://www.itudergi.itu.edu.tr/index.php/itudergisi_b/article/view/1085 (2023). Atagök, T. (1999). Yeniden müzeciliği düşünmek. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım Yayın Merkezi Azerbaycan Milli Sanat Müzesi. (2024). İnternet Sitesi. https://nationalartmuseum.az/ Baccarin, A. (2017). Edutainment technologies in museums: aligning social impact and financial sustainability (Doctoral dissertation). Balloffet, P., Courvoisier, F. H., ve Lagier, J. (2014). From museum to amusement park: the opportunities and risks of edutainment, Internatıonal Journal Of Arts Management, 16(2), 4-18.

Türkiye ve TÜRKSOY Üyesi Ülkelerde “Müze – Eğitim” İlişkisi; Dünü / Bugünü / Yarını

Yıl 2024, Sayı: 6 (Ek), 66 - 83, 04.09.2024

Öz

Bu çalışmada, ‘müze’ kavramının klasik anlamının ötesine geçilerek, müzenin yenilikçi bir eğitim modeli olarak değerlendirilmesi ele alınmıştır. Müzenin çocuklar ve yetişkinler için eğitim alanları olarak kullanılması, geniş kitlelere vizyoner bakış açısı kazandırma potansiyeli vurgulanmıştır. Müzelerin geçmiş ve gelecek arasında köprü kurabilen, bilimsel, ulusal ve uluslararası kültür aktarımını sağlayan mekânlar olarak evirilmesi gerektiği belirtilmiştir. Türkiye ve TÜRKSOY üyesi ülkelerde müze eğitimi ilişkisinin tarihsel gelişimi, mevcut durumu ve gelecekteki potansiyelleri incelenmiştir. Devlet müzelerinin eğitim faaliyetleri karşılaştırılarak, müze-eğitim ilişkisinin tarihsel ve güncel önemi vurgulanmış, gelecekteki olası gelişmeler ile öneriler sunulmuştur. Müze eğitimi temalı derslerin müfredata eklenmesi, okullarda müze açılması, interaktif müze kavramının geliştirilmesi gibi konularda önerilerde bulunulmuştur. Literatür taraması yöntemiyle yapılan bu araştırma, mevcut bilimsel çalışmaların sentezlenmesi ve konunun derinlemesine analiz edilmesini amaçlamaktadır. Bu bağlamda, müzelerin toplumsal eğitimdeki rolü ve katkısı derinlemesine incelenmiş, farklı ülkelerden örnekler sunularak müze eğitiminin geniş çaplı bir değerlendirmesi yapılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö., & Öztürk, F. (1999). Türk Eğitim Düşüncesinde Okul Müzesinden Müze Pedagojisine Değişim. Eğitim ve Bilim, 24(114). http://eb.ted.org.tr/index.php/eb/article/view/5313 Akmehmet, T. & Ödekan, A. (2011). Müze eğitiminin tarihsel gelişimi. ITU Journal of Social Sciences, 3(1), 47–58. http://www.itudergi.itu.edu.tr/index.php/itudergisi_b/article/view/1085 (2023). Atagök, T. (1999). Yeniden müzeciliği düşünmek. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Basım Yayın Merkezi Azerbaycan Milli Sanat Müzesi. (2024). İnternet Sitesi. https://nationalartmuseum.az/ Baccarin, A. (2017). Edutainment technologies in museums: aligning social impact and financial sustainability (Doctoral dissertation). Balloffet, P., Courvoisier, F. H., ve Lagier, J. (2014). From museum to amusement park: the opportunities and risks of edutainment, Internatıonal Journal Of Arts Management, 16(2), 4-18.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Dışı Öğrenme, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Ahmet Yalkın 0000-0002-1914-4608

Erken Görünüm Tarihi 2 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 4 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 25 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 2 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 6 (Ek)

Kaynak Göster

APA Yalkın, A. (2024). Türkiye ve TÜRKSOY Üyesi Ülkelerde “Müze – Eğitim” İlişkisi; Dünü / Bugünü / Yarını. Uluslararası Sosyal Bilimlerde Mükemmellik Arayışı Dergisi(6 (Ek), 66-83.